תושבים באלפי מנשה ומזרח כפר סבא מתלוננים כי בשבועות האחרונים חלה התדרדרות בכל הנוגע לתחושת הבטחון שלהם. לדבריהם, כפי שהגיעו ל"מיינט" בהודעות יומיות, הם מתקשים לצאת מבתיהם ללא חרדה וחשש מפני הבאות.
1 צפייה בגלריה
הפקרות בטחונית ותחבורתית
הפקרות בטחונית ותחבורתית
הפקרות בטחונית ותחבורתית
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
אחד מתושבי גבעת אשכול תיאר כי יצא אמש (ראשון) לביקור חברי באלפי מנשה בכביש 55, דבר שבעבר היה עושה ללא כל חשש, ונזרקו על מכוניתו אנים: "זה היה פשוט הזוי לראות את זה, אבל אני מורגל בשבועות האחרונים, כולם כאן,ף יודעים שאיך שחוצים את קבר בנימין, נכנסים לאזור של לוחמה, של אין דין ואין דיין. אפילו לא התלוננתי, אין למי".
תושבת אלפי מנשה, ספיר קדוש, משתפת: "גדלתי באלפי מנשה כל חיי. במהלך 22 שנה שגרתי פה הרגשתי ביטחון מלא. בתקופה האחרונה התחושה התחלפה בתחושת הפקרה ופחד. ולמה?
"אתאר לכם מה קורה כל יום. במהלך נסיעה על כביש 55 שמוביל מהישוב שלי ומעוד ישובים באזור השומרון לכיוון המרכז, נמצאים מצידי הכביש אוטובוסים שממתינים למאות שוהים בלתי חוקים פלסטינאים שמגיעים מהפריצה בגדרות מכפר חבלה והאזור. השוהים הבלתי חוקים חוצים את הגדרות בלי שום ״הפרעה״ מטעם גורם ביטחון. הם מגיעים לצידי הכביש וגורמים לכאוס מטורף מבחינה תחבורתית ובטחונית:
"הם מתפרצים וקופצים לכביש בלי להסתכל ימינה שמאלה כשמכוניות נוסעות (וצריכות לבצע עצירה פתאומית על מנת שלא לדרוס אותם), יורקים על מכוניות שצופרות להן על מנת להזהיר אותם, שורפים צמיגים ומציתים שרפות בצידי הכביש, לא פעם הערבים זורקים אבנים לעבר מכוניות ופשוט לא דופקים שום חשבון וגורמים לתחושת הפקרות וחוסר בטחון ממשי לכל נוסעי הכביש.
"כל זה קורה כשאין נוכחות ביטחונית בכביש, לא של צה"ל, משטרת ישראל ולא של שום גורם ביטחון שאחראי על העניין ואמור למנוע מראש את כניסתם לשטחנו".