אתמול (ראשון) החליטה העירייה לבטל את טקס יום השואה המסורתי המתקיים כל שנה באנדרטה ליד בית העלמין נורדאו, העירייה הפיצה הודעה בנושא כי הטקס מבוטל בשל "הגשם הצפוי" וכן הודעות ווטסאפ בקבוצות תושבים. לדברי חברי מועצה היא לא הודיעה בהודעה טלפונית אישית לשורדי השואה וכן לחלק מחברי מועצת העיר שהגיעו למקום והבינו כי הטקס בוטל.
2 צפייה בגלריה
טקס יום השואה האלטרנטיבי
טקס יום השואה האלטרנטיבי
טקס יום השואה האלטרנטיבי
(צילום: יצחק גור)
תושבים נזעמים שלחו הודעה לפנחס כהנא חבר מועצת העיר בזו הלשון: "חזרתי זה עתה מ"הטקס ליום השואה" שלא התקיים "בגלל הגשם!!!. היו שם כ 15 אנשים שלא ידעו (כמוני) שהטקס בוטל בגלל הגשם???? אחד הנוכחים היה רב והוא אמר את תפילת "אל מלא רחמים" ושרנו את ה"תקוה" וסיימנו את הטקס "האלטרנטיבי".
אחת הנשים התקשרה בזעם רב ללשכת ראש העיר, ואחת אחרת הראתה הודעה שקיבלה ובה נכתב שהטקס "בוטל" בגלל "הגשם" זה נראה ונשמע "הזוי"!!! בגלל "הגשם".

2 צפייה בגלריה
טקס יום השואה באנדרטת הזכרון
טקס יום השואה באנדרטת הזכרון
טקס יום השואה המסורתי שבוטל באנדרטת הזכרון
(צילום ארכיון: רמי זרנגר)

במהלך הבוקר שלחה עו"ד עדי לי סקופ חברת מועצת העיר הודעה לכל חברי וחברות המועצה בזו הלשון: "אני מצירה על ביטול טקס יום השואה הבוקר. לצערי נודע לי שהטקס בוטל בסמוך ליציאתי אליו. להבא אבקשכם להודיע טלפונית על ביטול טקס שמתרחש כל שנה, בכל מצב ובכל מזג אויר, ללא יוצא מן הכלל. ההחלטה לבטלו בשל מזג אויר, בלי לחכות ולראות האם התחזית כלל תתממש, הינה לטעמי החלטה אומללה וחסרת רגישות. זיכרון השואה יכול היה לעמוד בכמה טיפות של גשם, לו היו יורדות בכלל. וגם אם היה יורד מבול, מה קרה? האם זה נימוק ראוי לביטול טקס? האם לא ניתן להיערך מבעוד מועד לטקס במתכונת מעט שונה? אז היינו עומדים בגשם עם מטריות. או מבטלים הגברה אם יש חשש בטיחותי. או כל התאמה אחרת...
"צר לי על החלטה זו וכולי תקווה שבפעם הבאה תקבלו החלטות הקשורות בזכרון יום השואה בחיל ורעד, ולא פחות מכך".
הדר לביא, חברת מועצת העיר: "כאב לי מאוד על ביטולו של הטקס. אנו מצפים מעיריית כפר סבא להתאמץ עבור זכרון השואה, גם במקרים צפויים של גשם".

קראו גם:

מעיריית כפר סבא נמסר: "בשל הגשם, הטקס שהיה אמור להתקיים תחת כיפת השמים בוטל. הודעה על כך נשלחה במסרונים לכל תושבי העיר ואף פורסמה באמצעות הודעות וואטסאפ בקבוצות העירוניות ובאתר העירייה. יש לציין, כי העצרת המרכזית בהיכל התרבות, מעל 100 מפגשי זיכרון בסלון, שיח רב דורי, ועוד - התקיימו כמתוכנן".