"בגלל שאחד השכנים התלונן, אז סוגרים שער של פארק עירוני בסופי שבוע ונותנים לעשרות, אם לא מאות תושבים, לסבול?".
1 צפייה בגלריה
שער פארק תבור. מצלמה ומערכת קריאה
שער פארק תבור. מצלמה ומערכת קריאה
שער פארק תבור. מצלמה ומערכת קריאה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
כך מתלוננים המבלים בפארק העירוני בכפר סבא בתגובה על סגירת שער תבור בסופי שבוע, המקשר בין שכונת הפארק ומרכז העיר לבין הפארק העירוני.
לדברי העירייה, הסיבה לסגירת השער, שבתחילה נסגר לצמיתות ורק בשל תלונות תושבים הוחלט לסוגרו רק בסופי שבוע, היא פגיעה באיכות חייהם של תושבי שכונת הפארק, המתגוררים ברחוב הצר המוביל ליציאה למרכז העיר. אלא שעשרות תושבים לא קיבלו בשלווה את הסגירה ובמוקד העירוני החלו להצטבר עשרות קריאות לפתיחת השער.
תושב העיר, אמיר יעקב מייסד אתר "ביקורת בונה": "הגעתי ביום שישי האחרון, בשעות הערב, כדי ליהנות עם ילדיי בפארק. באנו עם ציוד לפיקניק והשער היה סגור. אנחנו יודעים שהשער הזה תמיד פתוח בימי שישי אבל הפעם הוא היה סגור. התקשרתי למוקד העירוני ואמרו לי שהשער סגור בגלל הקורונה. אחר כך חזר אליי מנהל הפארק העירוני ואמר לי שזה בגלל התושבים שמתגוררים בסמוך. גם סגן ראש העירייה, דני הרוש, אמר שזאת ההחלטה ושלא יעזור כלום".
התלונות הרבות על סגירת השער הביאה את חבר מועצת העיר פנחס כהנא להירתם למאבק לפתיחתו ובעקבות התערבותו התקבלה הצעת החלטה להופכו לשער קרוסלה ולפתוח אותו בסופי שבוע, אלא שלטענת התושבים החלטה זו לא מיושמת בשטח.
העירייה אמרה שהפתרון המסתמן יהיה מצלמה שתהיה מחוברת למרכז השליטה וכל מי שיצטרך לעבור בו, ילחץ על לחצן והבקשה תיבחן. צריך להבין שטובת הציבור הרחב היא לפתוח את השער וברוח זו העירייה צריכה לפעול".
מהעירייה נמסר: "בעקבות בעיות חניה ומטרדים אחרים שפגעו באיכות חייהם של תושבי הסביבה, נסגר השער ברחוב הר תבור בסופי שבוע ונפתחה הקרוסלה במקום. על מנת לבחון פתיחת השער גם בשבתות ולהקל על אוכלוסיות הזקוקות למעבר רחב יותר, הוחלט על הצבת מצלמה ומערכת קריאה טלפונית לפתיחת השער מרחוק. יישום ההחלטה מותנה בקיום מקור תקציבי". ¿