המוח הישראל ממציא לנו פטנטים: בקומה השלישית של משרד צנוע באזור התעשיה בכפר סבא יושבים להם קבוצת מעצבים ומהנדסים מתדיינים על חלב אם כדי שחווית שאיבת החלב תהיה מושלמת. בדיון משתתפים בני זוג שסביר להניח שאם הייתם רואים אותם ברחוב לא הייתם מתארים לעצמכם שהשניים האלו ייסדו את חברה ששמה לעצמה כמטרה לכבוש את שוק משאבות החלב בארצות הברית.
5 צפייה בגלריה
אנבלה (הבת של סניה ומאשה על שמה קרויה החברה)
אנבלה (הבת של סניה ומאשה על שמה קרויה החברה)
אנבלה (הבת של סניה ומאשה על שמה קרויה החברה)
(צילום: יח"צ)
מאשה וסניה ולדברג הם סיבה לגאווה בכמה ערים בישראל. מי שגדלו בראשל"צ ואשדוד גרים כיום ברמת השרון ועובדים בכפר סבא. ואם השם שלהם מוכר לכם זה לא במקרה. כנראה ראיתם אותם עם כל המדינה בכרישים לפני 4 שנים, אז קיבלו השקעת ענק לסטארטאפ שלהם כשהציגו את משאבת החלב החדשנית שלהם – אנבלה, שהוגדרה בהפקה בתור "ההשקעה המשתלמת בתולדות התוכנית". לאחר מכן גייסה החברה בגיוס המונים מהציבור כמעט 7 מיליון שקל תוך זמן קצר.

5 צפייה בגלריה
מימין:  סניה , אורן דוברונסקי (משקיע) אורי יופה מנכל, מאשה, יסמין לוקאץ. , האחרון אבדוק לך
מימין:  סניה , אורן דוברונסקי (משקיע) אורי יופה מנכל, מאשה, יסמין לוקאץ. , האחרון אבדוק לך
מימין: סניה , אורן דוברונסקי (משקיע) אורי יופה מנכל, מאשה, יסמין לוקאץ ורוני דוהן
(צילום: יח"צ)

בשנה שעברה המוצר הראשון של החברה יצא לשוק בישראל וכבר הספיק לעשות כמיליון דולר הזמנות. עכשיו פניהם למוצרים הבאים ולשוק הגדול בעולם: ארצות הברית.
"אחרי המשפחה שלי הדבר הכי חשוב לי זה שנשים לא תצטרכנה לבחור בין קריירה – להנקה" אומרת מאשה ולדברג, "הבעיה לא היתה בגוף שלנו מעולם – אלא במוצרים הקיימים שהתבססו על עקרון פעולה מלפני 150 שנה. נשים משלימות עם המוצרים קיימים סובלות, ומקריבות את עצמן רק כי אומרים להם שככה זה בעולם, במקום להבין שזו זכותם לדרוש משהו טוב יותר".

5 צפייה בגלריה
סניה ,מאשה ואנבלה
סניה ,מאשה ואנבלה
סניה ,מאשה ואנבלה
(צילום: יח"צ)

ולדברג יודעת על מה היא מדברת, אחרי שיום אחד הגיעה לבעלה סניה, אותו אתם כנראה מכירים כאושיית רשת עם עשרות אלפי עוקבים ואמרה לו " אם אתה רוצה שאני אמשיך להניק תוך כדי שאני מפתחת את הקריירה שלי, אתה צריך לעזור לי למצוא פתרון יעיל יותר. אני לא מוותרת על הגשמה עצמית ותעסוקה ואני לא צריכה לבחור בין הנקה לקריירה"
7 שנים עברו מאז הרגע הזה והיום אנבלה הקרויה על שם בתם הקטנה מוכרת את מוצריה בשוק הגדול בעולם "הבנו שהמטרה שלנו זה להציע שינוי אמיתי. בצד העסקי המטרה שלנו כרגע היא להגדיל את ערך החברה כמה שיותר על מנת שכל בעלי המניות ירוויחו. ערך חברה גבוה הוא תוצאה של עבודה טובה ,צוות מעולה ותוצאות עסקיות מרשימות. המטרה שלנו היא שמשאבת אנבלה תהיה נגישה בכל העולם, בכל חנות ובית.
"בחרנו שלא למנכ"ל בעצמינו את החברה, אלא לגייס מנכ"ל מקצועי. לשמחתנו מצאנו את אורי יפה שהצטרף לצוות היזמים כבר בתחילת הדרך. אורי הוא בעצם מי שבנה את החברה, וביחד עם צוות מדהים הביא אותה למה שהיא היום".

5 צפייה בגלריה
אורי יופה
אורי יופה
אורי יפה
(צילום: יח"צ)

"לחברה הון אנושי מעולה. המבנה שלה יצר מציאות שהנשמה של כל עובד, בין אם שכיר ובין אם מייסד, שזורה במותג עצמו. "חשיבה קפדנית ביותר ליוותה את הליך הגיוס של עובדי החברה במטרה לגייס אנשים שהערך של כל אחד מהם יעצים את העובדים האחרים, וכך השלם גדול מסך חלקיו" אומר אורי יפה מנכ"ל אנבלה טק "כאלו שיבינו את הכאב האמיתי של אמהות. אנחנו מושקעים במותג הזה פיזית ורגשית ועושים הכל כדי לבנות חברה מצליחה שתגיע לשווי גבוה ותתן תשואה גדולה לכל המשקיעים".

אנבלה היא חברה שתשנה את שוק המשאבות, עם שרשרת אספקה יעילה ותשתיות ליצור המוני, מערכת בדיקות ורגולציה, קבוצת פיתוח איכותית וחזקה, וארגון שיווק מקצועי בארצות הברית.
"אני פה כדי שלבנות שלי יהיה עתיד טוב יותר, והן לא תצטרכנה לסבול בשאיבה או לבחור בין הנקה וקריירה." מסכם אורי יפה.
אבל לכל דבר יש גם מחיר. המשמעות של לפתוח סטרטאפ צריכה להיות מובנת לכל יזם. "סגרתי את מרכז הלימוד שפתחתי שהיה מקור כלכלי מכניס ומשמעותי, התחלנו לקנות פריטים יד שניה ולחסוך באופן משמעותי בחשמל ומים" משתפת מאשה "חסכנו בהכול – חוץ מהחינוך של הבת שלנו" היא מדגישה " אנחנו חיים בצמצום רב. הכסף שגייסנו הוא לא כסף שלנו אלא של החברה, והוא מיועד להצמחת החברה".

אז מה זה אנבלה?


5 צפייה בגלריה
אנאבלה משאבת הנקה
אנאבלה משאבת הנקה
אנאבלה משאבת הנקה
(צילום: יח"צ)

אנבלה זו משאבת חלב המדמה יניקה של תינוק, שעל פי ניסוי קליני שנעשה בבית החולים אסף שמיר בהובלתה של ד"ר רויטל שיינברג שואבת בממוצע פי 1.5 יותר חלב מהמתחרה המובילה בשוק וגם הרבה יותר נעימה ממשאבות ללא מנגנון לשון. בניגוד למשאבות אחרות בשוק אשר פועלות על עקרון הוואקום בלבד, לאנבלה פטנט על מנגנון ייחודי מסוגו בעולם המדמה את פעולת הגל של הלשון של התינוק ומאפשר שאיבה יעילה יחד עם תחושה נעימה כמעט כמו הנקה., ואמהות כותבות שזה אכן מרגיש קרוב מאוד להנקה אמיתית.
לכן אין זה מקרי שבסוף הפרק של הכרישים קיבלו בני הזוג השקעה של מיליון שקלים ומאז התוכנית, הספיקו הכרישים להשקיע עוד כ-4 מיליון שקלים נוספים. בסך הכל הושקעו בחברה כ-30 מיליון שקלים. יחד עם הכרישים אורן דוברונסקי ויסמין לוקץ', הצטרפו להשקעה גם משקיעים כגון זוהר גילון שעל פי פרסומים עליו כבר עבר את ה-50 אקזיטים מהשקעותיו, מנחם וינפילד שבבעלותו רשת מפעלים בסין ומשקיעים נוספים
הדגם הראשון של אנבלה הושק בשנת 2023 בישראל, ואת השנה הראשונה סגרה חברת אנבלה עם כמיליון דולר הזמנות, כולן מישראל. החברה כבר קיבלה אישור לפטנט ראשון מתוך 11 ההמצאות שהיא הגישה וכמובן גם אישור FDA למכירה בארה"ב. עכשיו החברה נכנסת לשוק האמריקאי ומתכוננת להשיק את הדגם העיקרי שלה: האנבלה הדו צדדית. בנוסף, מתכננת החברה לגייס עוד משקיעים כדי להגביר את פעילות השיוווק בארצות הברית וכדי להמשיך לצמוח ולפתח דגמים נוספים שמטרתם לשנות לחלוטין את החוויה של כל אמא שתרצה להשתמש במשאבות חלב.
"זה הסטנדרט החדש של משאבות חלב. אסור לנשים להתפשר על פחות" אומרת יועצת ההנקה, אלונה ארבל " אנחנו חיות במציאות שבה משאבות חלב הוא מוצר הכרחי, אשר מעניק עצמאות וביטחון לאמא יחד עם התזונה הבריאה ביותר לתינוק והן עדיין גורמות לסבל רב והקרבה מצד האמהות האלה, בלי ברירה נוספת המצב לא מתקבל על הדעת, אנבלה תשנה את המציאות הזו.

קראו גם:

אחרי שאנבלה הצליחה לבצע שני סבבי גיוס השקעות ההמונים מאוד מוצלחים ועברה אפילו את גיא לרר והצינור אתם עומדים לצאת בעוד סבב בקרוב.
מה זה אומר בעצם?
זה אומר שמי שמעוניין להשקיע בחברה שלנו, ולהצטרף כבעל מניות יכול. לסיכום, אם הייתם צריכים לתת עצה אחת ליזמים צעירים מה היא היתה אומרת?
סניה: "ראשית אל תפחדו מכישלון, מי שמפחד מכישלון לא מנסה , פחדים כוזבים מדברים שלא יקרו הם הדבר המעכב ביותר שיכול להיות וכל מהמורה היא בעצם רווח כי לומדים ממנה" אומרים השניים שבימים אלו מתכוננים לגיוס השקעות נוסף בפלטפורמת גיוס המונים באמצעות תשקיף ולצורך כל נפתחה רשימת המתנה לקראת הגיוס " אנחנו מקווים לקבל את התמיכה הציבורית למסע המדהים שאנחנו עושים".