מספר גני ילדים במרכז כפר סבא עתידים להסגר לקראת שנת הלימודים הקרובה, זאת עקב מיעוט נרשמים, שלטענת העירייה עומד על כעשרה ילדים בממוצע לגן. הויר ילדי גן שוהם שקיבלו הודעה על הסגירה יוצאים למאבק: "ציפוף 35 ילדים בגן אחד זו לא אידיאולוגיה, זו הקרבה של ילדינו משיקול כלכלי צר וקר".
4 צפייה בגלריה
גנים רבים נסגרו
גנים רבים נסגרו
גנים ייסגרו
(צילום המחשה: הרצל יוסף)
במכתב אותו שלחו להנהלת עיריית כפר סבא והעומד בראשה כתבו ההורים: "לתדהמתנו ולהפתעתנו הרבה, גילינו כי בדעת עיריית כפר סבא לסגור מספר גנים בשנת הלימודים הבאה, וביניהם גן שוהם המצוי ברח' הרצל בכפר סבא, ואשר משויך לאזור הרישום לבית הספר "אוסישקין".
גן שוהם הינו גן ותיק ובו פועל צוות מיומן ומנוסה אשר זכה לתשבחות. הגננת, הגר נוסבאום, הינה גננת מנוסה, ותיקה, בעלת גישה ייחודית ומדהימה לילדים, ניחנה ביכולת לראות כל ילד וילד בפני עצמו ולהעניק לו את כל הדרוש לו, מעל ומעבר למקובל.

4 צפייה בגלריה
כרזה של הורי ילדי גן שוהם
כרזה של הורי ילדי גן שוהם
כרזה של הורי ילדי גן שוהם
(צילום: פרטי)

"כך גם הסייעת הקבועה העובדת בגן שוהם, הגב' ענת תורג'מן, הינה סייעת ותיקה ומנוסה, המעניקה מעטפת משלימה של חום, אהבה, רוך, דאגה לכל צרכי הילדים, סבלנות אין קץ. הגר וענת, לצד הסייעות הנוספות והגננת המשלימה, הינן צוות טוב, ייחודי, אמין, מסוג הצוותים אשר ההורים ממשיכים לשלוח את ילדיהם אליהן פעם אחר פעם, ולא בכדי שמו הטוב של הגן הולך לפניו.

4 צפייה בגלריה
ילדים גן ילדים
ילדים גן ילדים
"הילדים יסבלו"
(צילום המחשה: shutterstock)

"סגירת הגן ופיזור הצוות יהווה הפסד ענק עבור ילדי והורי השכונה. מדובר במוסד חינוכי הפועל בצורה מיטיבה ומצמיחה, ולא ברור כיצד סגירתו הינה לטובת הציבור. זאת ועוד, גן שוהם הינו אחד מ-5 גני טט"ח סך הכל הפועלים באזור השיוך של בית הספר "אוסישקין". סגירתו של הגן תביא לדחיסת ילדי השכונה ב-4 גנים בלבד! ילדים בני 2.9-3 יצטרכו לפגוש בפעם הראשונה את המערכת הציבורית בגן צפוף ודחוס.
"כך גם הורי הילדים יצטרכו לכתת רגליהם לגנים המרוחקים מרחק רב ממקום מגוריהם (שכן ידוע כי אזור השיוך לבית הספר אוסישקין הינו אזור גדול מאוד החולש על שטח רחב במיוחד).
"משמעות הדבר הינה עומס נוסף של רכבים על רחובותיה העמוסים ממילא של השכונה במקרה הטוב, או הליכה ארוכה במיוחד, בימי עומס חום וגשם, עם ילדים רכים ולעיתים גם עם אחיהם הקטנים, ובנוסף לכך אובדן שעות עבודה.

4 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
ההורים יוצאים למאבק
(צילום המחשה: shutterstock)

"נראה כי המהלך הנוכחי הינו צעד נוסף בשרשרת צעדים אשר תוכננה מבעוד מועד ואשר מטרתה סגירת גנים לשם חסכון כלכלי. בתוך כך, בשנת הלימודים הקודמת התקבלה החלטה חריגה לבצע את ה"חתך" של שנתון ט"ח בחודש אוקטובר, במקום בחודש יולי/אוגוסט כפי שהיה נהוג.
"כפועל יוצא, הפכו גני החובה למפוצצים עד אפס מקום (מה שהוביל לתופעות הלוואי המתוארות בסעיפים 9-11 לעיל), ואת גן שוהם לגן אשר מנה 17 ילדים בלבד בשנת הלימודים הנוכחית.
"אולם, יובהר שוב כי זהו לא המצב הרגיל או האידיאלי, וחיתוך שנתון ט"ח באופן אשר היה מקובל עד לשנת הלימודים הנוכחית יביא שוב לאיזון בין גני החובה לגני טט"ח.
"כמו כן, בכל השנים הקודמות היה הגן מלא עד אפס מקום או כמעט עד אפס מקום, כך שלא ניתן לטעון כי אין בו צורך או כי יש נרשמים אליו באופן עקבי כמות מועטה של ילדים. עוד יוער כי בשנה האחרונה הושקעו כספי הציבור בשיפוץ המבנה בו מופעל גן שוהם, וההחלטה לסגור את הגן אינה כלכלית גם מהבחינה הזו. קשה שלא להסיק כי מהלך זה מתרחש דווקא כעת, לאחר קיומן של הבחירות המוניציפאליות, וכאשר מועד הבחירות הבא אינו נראה באופק. אלא, שלא לשם כך התקבל מנדט הציבור, ואנו מצפים כי נושא החינוך, ועל אחת כמה וכמה החינוך לגיל הרך, יהיה בראש סדר העדיפויות של העירייה. ציפוף 35 ילדים בגן אחד זו לא אידיאולוגיה, זו הקרבה של ילדינו משיקול כלכלי צר וקר.
"נכון למועד שליחת מכתב זה, ידוע על לפחות 20 ילדים אשר הוריהם רשמו אותם לגן שוהם לשנת הלימודים הבאה. כך גם מובן כי גן שוהם מיועד לשרת בכל השנים הבאות את ילדי השכונה. כך, שסגירתו המתוכננת של הגן צפויה לפגוע בעשרות מתושבי השכונה באופן ישיר, ובמאות ואלפים מהם בהסתכלות לטווח ארוך. לאור כל האמור לעיל, נבקשכם לשקול מחדש את ההחלטה לסגור את גן שוהם, אשר תהיה בכיה לדורות".
יו"ר האופוזיציה, הדר לביא מסרה בתגובה: "עיריית כפר סבא סגרה בשנים האחרונות כעשרה אחוזים מגני הילדים בעיר, מה שמוביל בצורה ישירה לציפוף ילדינו בגני ילדים של 35 ילדים. ההורים מצידם, התחילו לעזוב את העיר לטובת אלטרנטיבות חינוכיות. העיריה לא יכולה "להתחשב בהעדפות ההורים" ולא להשכיל לעשות מיצוע של ילדים בגני הילדים. ובוודאי שלא יכולה להעיז ולהסביר שלהיות בגן של 20 ילדים פוגע בילדים כפי שעשתה בעבר. את הילדים יש למצע בגני הילדים כך שלא יהיו 35 ברוב הגנים ווודאי שלא לסגור גני ילדים באזור של בית הספר הגדול בעיר".

קראו גם:

ממנהלת אגף החינוך, אסנת חכמון, נמסר: "בעיר כפר סבא פועלים 166 גני ילדים עירוניים כאשר אגף החינוך פועל לשיבוץ מיטבי של הילדים ולהתאמת גני הילדים לאופי וצורכי התלמידים.
"צוותי אגף החינוך שיבצו בהצלחה 98 אחוז מהילדים בהתאם לאחת מהעדפות הוריהם. בגנים בודדים בלבד, בהם מיעוט נרשמים של כ-10 ילדים בממוצע שובצו הילדים לגני ילדים אחרים בקרבת מקום מגוריהם. בגן שוהם נרשמו רק 13 ילדים, ולכן קיבלו שיבוץ אחר בהתאם לאחת מהעדפות ההורים האחרות, כפי שנרשמו בהליך השיבוץ.
"עיריית כפר סבא פועלת ותמשיך לפעול כשרק טובת הילדים עומדת לנגד עיניה ולהוביל חינוך מצוין ופורץ דרך, ומודה להורים על שיתוף הפעולה".