בהחלטה דרמטית ומכאיבה לכיס שלנו, החליט לאחרונה משרד הפנים כי רשויות מקומיות יכולות להעלות את שיעור הארנונה בשיעור הגבוה ביותר מזה 17 שנה.
2 צפייה בגלריה
גביית ארנונה לא שוויונית
גביית ארנונה לא שוויונית
הארנונה עולה
(צילומים: ארכיון, הרצל יוסף)
בשבוע האחרון הודיע משרד הפנים כי שיעור התייקרות הארנונה לשנת 2025 יעמוד על 5.29%. מדובר בהתייקרות השנתית הגדולה ביותר ב-17 השנים האחרונות והיא מתרחשת במקביל להתייקרויות בענף המזון, הדלק, הדיור וכמובן המלחמה הנמשכת שערערה את מצבם הכלכלי של רבים מתושבי ישראל.
יש לציין כי עליה זו מתווספת לעליה שעליה החליט כבר משרד הפנים לשנת 2024 בשיעור של 2.68% לשנת 2024, שגם אותה מתבקשת ועדת הכספים לאשר רטרואקטיבית.
אחרי אישור צו הארנונה, בשל אי אישורו עד כה, תושבי העיר יחויבו רטרואקטיבית על העליה של שנת 2024 (2.68%) שלא יושמה בפועל, עקב הנחיות משרד הפנים שהגיעו רק לאחרונה, עקב המלחמה: "התושבים בקרוב יקבלו חשבונות מנופחים".

2 צפייה בגלריה
ארנונה
ארנונה
ארנונה
(צילום: mynet)

עקב העליה הגדולה, במספר רשויות כבר פנו למשרד הפנים בהודעה כי הם לא מתכוונים להעלות את הארנונה, ובקשתם נבחנת, אלא שבקשה כזו מעיריית כפר סבא, במידה ותעלה, צפויה להדחות עקב מצבה הכלכלי הקשה של העירייה בהתאם לדוחות האחרונים.
מהדוחות הכספיים של עיריית כפר סבא לשנת 2023 עולה כי גובה החוב העירוני מתקרב ל-300 מיליון שקל, כ-30% מתקציב העיריה הכולל. בשנה שחלפה העיריה פרעה כ-40 מיליון שקל מלוות, סכום גבוה מאוד שהולך וגדל ובאותה העת כספי הפיתוח ירדו מ-100 מיליון שקל לכ-50 מיליון וקופת קרן ההשבחה ריקה לחלוטין. 

קראו גם:

הדר לביא, יו"ר האופוזיציה וחברת ועדת כספים: "ועדצ הכספים עתידה לדון בצוי הארנונה ל-2024 ול-2025 השבוע המגלמים עלייה של כ-8% לציבור ביחד, סכום משמעותי לכל תושב. הפעם האחרונה שהעיריה הייתה במצב רע כל-כך היא בתחילת שנות ה-2000 בהם היינו בגרעון של כ-100 מיליון שקל. כיום אסור לעיריות להיות בגרעון, אז מגדילים את החוב".