"נמחק לי האמון בגברים, לכל מקום שאני הולכת אני בודקת אם יש מצלמות, לא מוכנה להישאר עם גבר לבד בשום סיטואציה".
3 צפייה בגלריה
סיון. "החיים  שלי הפכו לסיוט"
סיון. "החיים  שלי הפכו לסיוט"
סיון. "החיים שלי הפכו לסיוט"
(צילום: יאיר שגיא)
סיפורה של סיון (שם בדוי) בת ה-28, קוסמטיקאית במקצועה מרעננה, שבסך הכול הופנתה לטיפול רפואי וחוותה לדבריה הטרדה מינית שכללה גם סרטונים שלה בעירום, אמור להדיר שינה מנשים ונערות רבות שעלולות להימצא בסיטואציה דומה: "תדע כל אם השולחת את בתה לטיפול רפואי שגרתי, כי בתה עלולה ליפול קרבן", אומרת באת כוחה של סיון, עו"ד ברוריה פריד.

"ביקש שאתפשט"

זו הפעם הראשונה שסיפורה של סיוון נחשף לציבור. ל"ידיעות השרון" היא מתארת כיצד טיפול רפואי בידי מטפל בבית חולים לוינשטיין, שבינתיים הושעה מעבודתו, הפך לסיוט שעד היום משפיע על חייה.
"לפני כתשעה חודשים", היא פותחת בקול שברירי את דבריה, "הופניתי על ידי רופאת המשפחה שלי לטיפול משלים שמצוי בבית חולים לוינשטיין (מקבוצת ה"כללית") עיסוי רפואי ודיקור. בדרך כל מי שעוסק במקצוע שלי, בעיקר בלק-ג'ל, חווה בעיות גב. ניגשתי לטיפול ופגש אותי מעסה רפואי, צעיר לימים, שהחל בטיפול שכאמור אמור היה לכלול עיסוי בגב. להפתעתי הוא ביקש ממני להתפשט בשביל העיסוי, למרות שאני חשבתי שהדבר יכול להיעשות גם עם ביגוד, לפחות חזיה, אבל הוא הסביר לי, וגם רבים אמרו לי אחר כך שזה מה שנהוג משום מה.
"מלבד הפתעתי זו הטיפול היה רגיל וסטנדרטי. בטיפול השני, הוא החל לזרוק בזמן העיסוי כל מיני רמיזות שעוררו בי אי נחת, כמו "זה נחמד שמגיעות לכאן בחורות צעירות ויפות, בדרך כלל רק נשים מבוגרות מגיעות לכאן', אבל פטרתי את זה בסיום הטיפול סתם בנחמדות של בחור צעיר. בטיפול השלישי כבר היה זוועת אלוהים".
מה קרה?
"ניגשתי כרגיל לטיפול, אני שוכבת, נטולת חלק עליון לגמרי, הראש כלפי מטה, והוא מתחיל בעיסוי, כשלפתע הוא עוצר בטיפול, ואני שומעת רעש, אני לא יכולה הרי לקום ולראות, כי אני עירומה, של חפצים נופלים כאלו. אני שואלת מה קרה, והוא אמר לי: 'לא, סתם הטלפון שלי נפל', לפתע הוא עלה עליי, על הגב התחתון התיישב, ולקח את שתי ידיי והחל למתוח אותם לאחור, כך שבית החזה שלי יתרומם מהמיטה, אני ביקשתי ממנו שיפסיק כי זה כואב לי, והוא המשיך למתוח עוד ועוד כך שהתרוממתי.

3 צפייה בגלריה
"כולי רעדתי, לא יכולתי להשאר בחדר"
"כולי רעדתי, לא יכולתי להשאר בחדר"
"כולי רעדתי, לא יכולתי להשאר בחדר"
(צילום: יאיר שגיא)

"רק בדיעבד הבנתי שהוא עשה זאת כנראה כדי שהטלפון אותו הציב ממול למיטת הטיפולים בפינת העבודה שלו ימשיך להסריט אותי. אחרי שהפצרתי על כאבים, הוא הניח, אמר שהטיפול הסתיים, נכנס מאחורי הווילון, וביקש ממני להתלבש. למותר לציין, שבכל אותו הזמן הטלפון שלו המשיך להסריט, כשאני עירומה.
"כל הסיטואציה הזו הייתה לא נורמלית בעיניי ולכן איך שקמתי, התחלתי להסתכל בחדר לראות מה היה כאן הרגע. לפתע אני מבחינה בפלאפון שלו מסריט אותי, ניגשתי לפלאפון וראיתי שיש בו כמה סרטונים שאני 'מככבת' בהם. באינסטינקט ראשוני מחקתי את הסרטון האחרון, הנחתי את הפלאפון במקום שהיה, כאילו לא נגעתי בו, התלבשתי, וואמרתי לו שאני חייבת ללכת הביתה במהירות".
התעמתת איתו?
"לא, איך אפשר, רעדתי כולי, פחדתי. הדלת סגורה, ואני איתו לבד, מי יודע איך זה היה יכול להסתיים".
מה עשית?
"איך שיצאתי התקשרתי בהיסטריה לבן הזוג שלי, כולי בוכה, ויחד ניגשנו להגיש נגדו תלונה במשטרה. החוקרים תשאלו אותי, הוא נעצר והובא לחקירה, בחקירה הוא הודה במעשים, אמר שהוא מצטער, והמשטרה בסופו של דבר המליצה להגיש נגדו כתב אישום, אלא שבפרקליטות, כבר למעלה מתשעה חודשים טרם פעלו בנושא, התיק שוכב שם, ואני חוששת מהרגע הזה שאני אתקל בו.
"החיים שלי הפכו לסיוט מאז, נמחק לי כל אמון בגברים, לכל מקום שאני הולכת אני מסתכלת אם יש מצלמות, אני מפחדת מהסרטונים שיש לו, הוא יכול להפיץ את זה בכל מקום. אני לא מרגישה בטוחה, אני חרדה, יש מצוקה נפשית גדולה. אני לא מתכוונת להניח לדבר הזה. אני חוששת שהוא יעשה את אותו דבר גם לבחורות אחרות. למה אני צריכה לחיות בסיוט והוא חי את חייו ונהנה?".

"הערות מבזות"

עו"ד ברוריה פריד המייצגת את סיוון מסרה: "מרשתי פנתה לטיפול רפואי שגרתי בגב למטפל מוסמך, עובד בית חולים מוכר, היא בחרה במסלול זה ולא להגיע למטפלים פרטיים כי בראש ובראשונה רצתה לקבל טיפול רפואי הולם ולהרגיש גם בסביבה בטוחה. לצערה הרב, מהרגע הראשון נתקלה ביחס פוגעני מצד המטפל הפוגע, הערות מבזות ומטרידות הנוגעות לנשיותה, יופיה וכדומה, שאין להם כאמור בדל קשר לטיפול הרפואי אותו קיוותה לקבל.

3 צפייה בגלריה
עו"ד ברוריה פריד
עו"ד ברוריה פריד
עו"ד ברוריה פריד
(צילום: פרטי)

"מרשתי בחרה להתעלם מההערות המילוליות, ואף לציית להוראותיו להתפשט, למרות שבעבר לא נדרשה לכך בצורה כזאת, וכל זאת תוך שהיא בוחרת להאמין כי כאביה ייפסקו וכי למרות התנהגותו זאת, הוא המטפל הראוי והמוסמך.
"לזוועתה גילתה כי המטפל מצלם אותה, מסריט אותה ועוד בטלפון הנייד שלו, בתמונות שאינן משאירות מקום לדמיון. מה שהיה לה לעשות באופן אינסטינקטיבי בפחד שאחז אותה היה למחוק את הסרטון, לפחות בכדי שלא יפיץ אותו. היא פנתה ישירות למשטרה להתלונן ואכן הוא נעצר, ואף הודה בחקירתו במעשים.
"מה שמטריד אותי כבאת כוחה בפרשה העגומה הזאת הוא שלאחר מעצרו, אותו מטפל שוחרר, ועל פי הידוע לנו הוא מסתובב ללא כל תנאים מגבילים.
"מאז התיק מצוי בפרקליטות מרכז, וכל פניותיי למצות עמו את הדין ולהגיש כנגדו כתב אישום לפרקליטות נדחו כרגע בתואנות שהתיק נמצא בבדיקה".
קראו גם >>>>

מצוקה וחשש

עו"ד פריד מציינת כי "מרשתי נמצאת במצוקה נפשית מאז אותו מקרה זה, וחשיפת המטפל הפוגע באזור השרון בוודאי לא משפר מצב כזה. מדובר בתופעה קשה מאוד, תדע כל אם השולחת את בתה לטיפול רפואי שגרתי, כי בתה עלולה ליפול קרבן בידי מטפלים, אפילו אם הם עובדים מוכרים. אני דורשת מפרקליטות מרכז להתכנס ולהגיש כנגדו כתב אישום במהירות האפשרית".
מ"כללית" נמסר כי המטפל הושעה מאז המקרה ועד להחלטת הפרקליטות בעניינו.
את תגובת החשוד לא ניתן היה להשיג.
מדוברות פרקלטות מרכז נמסר השבוע כי: "התיק נמצא בבחינה ובשבועות הקרובים עתידה להתקבל החלטה לגבי המשך הטיפול בו".