מדוע מזרקות המים בפארק כפר סבא לא פועלות? חבר מועצת העיר פנחס כהנא טוען כי דווקא בימים חמים אלו, ובניגוד ליתר הערים באזור השרון, המזרקות בעיר אינן פועלות משנת 2012: "כעשר שנים שמזרקות המים לא פועלות בפארק כפר סבא, ובמקום זה אנחנו רואים משטח בטון ללא שימוש, או שיפעילו את המזרקות או שיעשו שימוש במשטח הבטון הזה לפעילות אחרת".
1 צפייה בגלריה
מזרקות המים בפארק בעבר והיום
מזרקות המים בפארק בעבר והיום
מזרקות המים בפארק בעבר והיום
(צילומים: צור וולף אדריכלים, פרטי)
קראו גם >>>
כזכור, עם השקתו של פארק כפר סבא הופעלו מזרקות שהשתמשו במים ממוחזרים מהקאנטרי קלאב הסמוך. בשנת 2012 החליטה עיריית כפר סבא, בשל עלות גבוהה, להשבית את פעילות המזרקות, ומאז ועד היום הן אינן פועלות, גם לא בחודשי הקיץ, זאת בניגוד לפארקים ברחבי השרון, רעננה והוד השרון לדוגמה, בהם פועלות מזרקות מים בחודשי הקיץ לטובת הילדים.
כהנא הגיש שאילתה לראש העירייה בנושא כבר לפני כשנה: "מדובר בשטח שהוא מאוד דומיננטי בפארק. במענה לשאילתה שלי נטען, כי המזרקות לא פועלות מ-2012 ועלות השמשתם מגיע לכמיליון שקל. הובטח לי שצוות עירוני של מומחים עובד על תכנון המשך הפעילות בפארק. עברה תקופה, וכעת בימים חמים אלו כדאי להיזכר בשאילתה הזו.
"לא רק שלא נעשה המשך תכנון מסודר לפארק ואין פעילות גם בשיתוף הציבור בנושא, אלא העירייה נאלצה גם להגיע לוועדה המחוזית לתכנון לבניה ולהבהיר שאין לנו תכנית פיתוח עדכנית לפארק, למרות שהבטיחה זאת לוועדת הערר של הועדה המחוזית", מדגיש כהנא. "כלומר, גם בזבזנו כסף במשטח בטון, וגם לא נותנים שירות הולם לתושבים בימים חמים אלו ביחוד לילדים.
" אם אין באפשרות העירייה להשמיש את המזרקות אז אולי ניתן להשתמש בחלק מהמשטח לפעילות הולמת אחרת. בכל מקרה, המצב הקיים הוא לא טוב, לא לנראות הפארק ולא לנוחות תושבי כפר סבא הפוקדים אותו".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מתחם המזרקות המדובר נסגר לבקשת משרד הבריאות. פתיחה מחודשת מצריכה השקעה של כמיליון שקל על מנת לעמוד בתקני משרד הבריאות. הנהלת העירייה מנהלת את התקציב העירוני באחריות ומקצועיות".