"גרמו לו להסתלק מכפר סבא מטעמים פוליטיים", כך טוענים עשרות תושבים שהשתתפו בחוג של המרקיד גדי ביטון ושלדבריהם העירייה היא זו שגרמה לו לעזוב לעיר השכנה רעננה. "הערימו עליו קשיים מאוד גדולים. הבטיחו לו הבטחות, ובסוף הוא החליט שהוא לא יכול יותר ועבר לרעננה, הבעיה שההפסד הוא שלנו. של אלפי תושבי העיר שהיו שותפים להרקדות השבועיות שלו וכעת נאלצים לכתת את רגליהם לעיר השכנה".
1 צפייה בגלריה
הרקדה בהובלת ביטון. "ההפסד כולו שלנו"
הרקדה בהובלת ביטון. "ההפסד כולו שלנו"
הרקדה בהובלת ביטון. "ההפסד כולו שלנו"
(צילומים: קובי קואנקס, פרטי)
קראו גם >>>
לפני כ-15 שנה החליט גדי ביטון (55) לקיים את חוג ריקודי העם הגדול במדינה בכפר סבא. ביטון, שהעלה את ריקודי העם הישראליים למפה הבינלאומית ב-2008, כשלרגל חגיגות ה-60 למדינה ארגן אירוע שנחשב להרקדת הזוגות הגדולה בעולם, ושבזכותו הוא נכנס לספר השיאים של גינס, מפורסם בכל הארץ ותוייג כבר לפני כעשור כמרקיד הלאומי של ישראל. בדרך לשם הוא ניער את האבק מהתחום כולו והפך את ההרקדות המסורתיות בכפר סבא, עם ההקלטות החורקות והשירים הישנים, למופעים עדכניים, עתירי פירוטכניקה ומוזיקה עכשווית.
"אלפים מתושבי כפר סבא חיו מראשון לראשון", מספרים אוהדי החוג הפופולרי השבוע באכזבה, "המונים היו מגיעים".
אלא שלטענת תושבת העיר, "בשנתיים האחרונות החלו חריקות. היינו רואים את זה על הפנים של גדי. הוא נאלץ להתמודד כל הזמן עם ביורקרטיה, בעירייה לא רצו אותו, והחליטו כל מיני החלטות הזויות שהקשו מאוד על החוג. היו מתחילים לתת דוחות במקומות החניה, כי לא הסדירו את זה בשעות של החוג. תושבים היו מגיעים לחוג והיו מחכים להם דוחות של 350 שקלים על הרכב, הם היו משלמים 30 שקל לכרטיס והיו צריכים לשלם עוד מאות שקלים".
מקורביו של ביטון מספרים כי למעשה החוג היה מקבל תקצוב ממשרד התרבות, מעבר לתשלום של משתתפי החוג.
למה הוא החליט לעבור לרעננה?
"באו אליו נציגים מהעירייה ואמרו לו שיום אחד בחודש לא יתקיים שיעור, כי צריך את האולם בשביל התלמידים. השיא היה שבשנת הקורונה, שכבר הותרה קצת פעילות של עד 50 איש, ביקשו ממנו מחיר מלא של השכרת האולם".
הפעיל החברתי גבי גבריאלי, שלמעשה ייסד את החוג בכפר סבא: "כפר סבא הייתה עיר תרבות וזו בושה וחרפה שהעיר מסלקת את המוסד התרבותי הוותיק הזה".
גדי ביטון סירב להתייחס לדברים ורק אמר כי "כואב לי מאוד שאני לא נמצא בעיר כפר סבא, זה היה ממש מסורת יפהפיה וחבל לי שהיא נגמרה".
עיריית כפר סבא: "בניגוד לנטען, המשך פעילות ההרקדות בכפר סבא הנה בידיעת המפעיל גדי ביטון ואישורו. בנוסף יש להבהיר, כי פעילות ההרקדות מתבצעת בערים שונות ומגוונות ברחבי ישראל, בין היתר ברעננה ואנו שמחים להשיב את הפעילות המבורכת והפופולרית לכפר סבא בהקדם".