הקול של יוצאי איראן נדם: השדרנית האהובה פריסה דניאל שנמלטה מאיראן נפטרה בסוף השבוע האחרון והיא בגיל 44 בלבד, כשהיא מותירה אחריה שתי בנות: "היא הייתה אהובה מאוד, היא שימשה קול למיליוני יוצאי אירן בארץ ובחו"ל. כאב לב גדול".
3 צפייה בגלריה
פריסה דניאל ז"ל
פריסה דניאל ז"ל
פריסה דניאל ז"ל
(צילום: פרטי)
סיפור חייה הדרמטי של פריסה דניאל יכול לספק כותרות רבות. היא נמלטה לפני כעשור מציפורני משטר האייתולות באיראן ועלתה לארץ עם שתי בנותיה, כשהיא משאירה מאחור בעל, משפחה מורחבת ורכוש. השלוש הגיעו לאיסטנבול, טורקיה, ומשם, בסיוע שגרירות ישראל, הגיעו לבסוף לארץ כעולות חדשות וקיבלו אזרחות ישראלית.

3 צפייה בגלריה
פריסה דניאל בעיגול. הוצאת דיבה
פריסה דניאל בעיגול. הוצאת דיבה
פריסה דניאל
(צילומים: פרטי, שאטרסטוק)

בארץ, ביחד עם שותף מהקהילה של יוצאי אירן, הקימה דניאל ערוץ אינטרנטי ולווייני, בשם Israel Pars TV, שבאמצעותו היא משדרת למיליוני יוצאי איראן בארץ ובתפוצות רצועה יומית עם פרשנות לגבי המתרחש באיראן, ומביעה תמיכה במתנגדי המשטר באיראן. כך הפכה דניאל לפנים מוכרות בקרב קהילת דוברי הפרסית בארץ ובחו"ל.


3 צפייה בגלריה
פריסה דניאל ז"ל
פריסה דניאל ז"ל
פריסה דניאל ז"ל
(צילום: פרטי)

קראו גם:

דניאל התראיינה לאחרונה והודתה על כל יום שהיא מתגוררת בארץ. "יהודי שנולד כאן אינו יכול לדמיין מה עוברים יהודיים בזמן הזה, באיראן לדוגמה. אני נמלטתי מאיראן בגלל המגבלות שמוטלות על אזרחי איראן וכמובן - בשל רצוני העז לחונן את עפר הארץ".
דניאל האמינה כי הגיעה אל המנוחה והנחלה, אלא שדווקא לאחר שהגיעה לארץ גילתה כי לקתה במחלת הסרטן. "הרופאים אמרו לי שהמחלה ממאירה ושחיי קצובים. לפחות לבנות שלי יהיה עתיד אחר משלי".
הלווייתה התקיימה אתמול (ראשון) בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא, יושבים שבעה בבית המשפחה ברחוב יחזקאל בעיר.
יהי זכרה ברוך