רכב פרטי פגע אמש (ראשון) בהולכת רגל בת 40 בצומת רעננה מרכז. האישה פונתה, תוך כדי פעולות החייאה, לבית חולים מאיר ושם נקבע מותה. הרכב הפוגע במקום, הכביש נחסם הרמטית לתנועה. המשטרה מסרה כי הנהג נמצא במקום ונפתחה חקירה.
1 צפייה בגלריה
עפה 10 מטרים מהרכב
עפה 10 מטרים מהרכב
עפה 10 מטרים מהרכב
(צילום המחשה בלבד: תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם >>>
פרמדיקית מד"א גליה סונדרפן וחובש בכיר במד"א חנן לנדסמן, שהגיעו לזירת התאונה, סיפרו: "הפצועה שכבה על הכביש דרומית לצומת במרחק של כ-10 מטרים מהרכב. היא הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פגיעות ראש וגפיים קשות מאוד. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה במצב קריטי לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2020 נהרגו בכבישי ישראל 305 בני אדם. מבין ההרוגים בשנת 2020: 81 נהרגו כהולכי רגל, 68 רוכבי אופנוע וקטנוע, 22 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נהרגו בשנת 2020.
בכפר סבא נפגעו 149 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2020, מתוכם אדם אחד נהרג ו-12 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה בכמות הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר 124 בני אדם.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שנת 2020 רק מעצימה את הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במאבק בתאונות הדרכים. למרות שני סגרים הדוקים, שבהם נרשמה ירידה חדה במספר כלי הרכב שנעו בכבישים לא נרשמה ירידה זהה גם בהרוגים אלא הפוך, ביחס לנסועה אף נרשמה עליה. זו תוצאה ישירה של צמצום התקציבים שמועברים לטובת הצלת חיי אדם בכבישים. הממשלה העדיפה להתרכז רק בקורונה והזניחה את הביטחון והבטיחות של כולנו בכביש. פחות ניידות, פחות שוטרים ופחות תקציבים לשיפור הכבישים האדומים הם הגורמים המרכזיים לכישלון העצום של כל הגופים האחראים על החיים שלנו בכביש והציבור הוא שמשלם את המחיר לכישלון. יכולנו לחסוך ממאה משפחות שכולות סבל וצער רב בשנה הקודמת אבל האדישות וסדרי העדיפויות של גופי הבטיחות הובילו לכישלון".