מנהלת החטיבה הירוקה בכפר סבא טליה מנצור הודיעה על התפטרותה בתחילת השבוע. בין שלל הסיבות שהביאו להתפטרותה: כוונת העירייה כי החטיבה בהנהלתה תקלוט בתחילת שנת הלימודים הקרובה כ-120 ילדי כיתות א' עד לבניית בית ספר חדש עליו נודע השבוע: "מבחינתה זה היה הקש ששבר את גב הגמל".
1 צפייה בגלריה
טליה מנצור. יש גבול
טליה מנצור. יש גבול
טליה מנצור. יש גבול
( צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
כזכור, עם תחילת שנת הלימודים מונתה מנצור, בת 49 ואם לארבעה מרעננה, לכהן כמנהלת החטיבה החדשה במערב העיר. מנצור בעלת ותק של כ-20 שנים במערכת החינוך. בשש השנים האחרונות ניהלה את התיכון האזורי ברמת הגולן. "כבר במהלך השנה", אמרו גורמים המקורבים להנהלת החטיבה, "התגלעו מספר חילוקי דעות, חלקם מהותיים חלקם פחות, באשר לניהול החטיבה 'ולהנחתות' שקיבלנו דרך אגף החינוך.
"חלק מהדברים הגיעו למפקחת מטעם משרד החנוך, פנינה שומרון, ולא את כולם ניתן לפרסם. בואו לא נשכח שהשנה הזו הייתה שנת קורונה, וכבר הכניסו לנו שכבות מלמידי בית ספר אחרים לבית הספר, עם מחיצות וכל מיני שיטות שלא היו מקובלות עליה ולהבנתי גם לא היו מקובלות על הנהגת ההורים הבית ספרית. כעת, הודיעה העירייה כי בכוונתה להכניס עוד ארבע כיתות א' שילמדו במתחם החטיבה, בקונסטלציה כזו או אחרת, וזה היה הקש ששבר את גב הגמל. חטיבה היא לא בית ספר יסודי".
מנצור עצמה הגיבה בהודעה לאקונית שנשלחה לצוות החינוכי ובו כתבה כי היא מתפטרת עקב רצונה להמשיך בהוראה לגילאי תיכון שם "תרומתי תהיה נתרמת יותר ומדויקת יותר".
מי שלא מוכנים לעבור לסדר היום על הכנסת תלמידי כיתות א' למתחם החטיבה הם הנהגת ההורים העירונית: "התכנון הזה נולד בחטא", אומר יו"ר ההנהגה העירונית יובל קדוש, "ואנחנו כהנהגת הורים ניאבק שלא לממשו.
"הוזמנתי לפגישה בה נודע לי ולעוד נציגים בהנהגת ההורים שלפתע צצו כ-120 תלמידים בשכונה הירוקה בכיתות א' שאין להם מקום לימודים. מעבר לשאלה העקרונית, איך לא ידעתם ולא תכננתם מראש קליטה וטיפול של ארבע כיתות שלמות של כיתה א' בתחילת השנה? כי ככל הידוע לי כל הילדים הללו רשומים במצבת הגנים באגף החינוך לא מאתמול, אי אפשר ולא סביר, פדגוגית, ערכית וטכנית, להכניס לתוך חטיבה גם בית ספר יסודי.
"בכל מקרה, כהנהגת הורים ניאבק על ההחלטה הזו ונשמור על החטיבה ובמקביל, נדאג כי גם לילדים העולים לכיתות א' השנה יהיה מענה ראוי והולם לחינוכם".
בתוך כך, הודיעה העירייה, כאמור, כי לאור כמות הילדים ההולכת וגדלה בשכונה הירוקה, יפתח בשנת 2022 בית ספר יסודי חמישי והוא ימוקם בשכונה 80.
מעיריית כפר סבא נמסר: "בשנה"ל תשפ"ב יפעל בית הספר החדש במסגרת של "פונדקאות במוסד קיים" כפי שנפתחו בתי ספר קודמים בעיר. הפעם, מבנה החטיבה החדשה בירוקה יארח את בית הספר החדש ולאור כך, יתוחם חלק מהמבנה בקומה הראשונה. בשנת 2022 יעברו הכיתות למבנה החדש והקבוע של בית הספר. התפטרותה של מנהלת החטיבה אינה קשורה לנושא כנטען".