היום (רביעי) יתקיים טקס סיום קורס חובלים מחזור 141 שבו יסיימו 37 צוערים. אורך הקורס הינו שנתיים וארבעה חודשים, שבסופם הצוערים הופכים להיות קצינים לוחמים ומפקדים בכלי השיט של זרוע הים. הקורס מקנה לבוגריו דרגות קצונה, רשיון משיט 30, תואר אקדמאי במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה ונסיון פיקוד של 5 שנים.
1 צפייה בגלריה
סגן עמרי להב
סגן עמרי להב
סגן עומר להב
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>
סגן עומר להב, בן 21 מכפר סבא, הוא אחד ממסיימי קורס החובלים. להב, בן לאדי ועדי ואח לענת ורועי, לא הייתה היכרות גדולה עם מסלול החובל טרם המיונים, אך הוא ידע שהוא מעוניין להגיע למקום שיוכל להתפתח בו ולהגשים את עצמו מבחינה מקצועית ופיקודית.
מהרגע שהגיע לגיבוש החובלים, התאהב עומר בתפקיד וידע שזהו ייעודו הצבאי. במהלך הקורס, הצוערים עוברים מספר שלבים שבכל אחד מהם הם לומדים, מתמקצעים ובונים את דמות המפקד שהם רוצים להיות.
"הקורס זו החוויה הכי מדהימה שעברתי בחיים, וזכיתי להכיר אנשים מדהימים ומיוחדים", הוא מעיד. "אמנם לא תמיד היה קל, והיינו צריכים לשמור על דריכות גבוהה לאורך כל הקורס. אך במבט לאחור אני מבין שזוהי הדרך הטובה ביותר להיות ראויים ומוכנים למשימתנו העיקרית - הגנה על שטחיה הימיים של מדינת ישראל", מספר עומר.
אחד הדברים שעומר מחכה אליהם בתפקיד החדש הוא להיות מפקד. "אני רוצה להיות שם בשביל הלוחמים שלי, שידעו שיש מי שתומך בהם ונותן להם גב. אני יודע שנהיה הכי חזקים ומקצועיים שיש ונבצע כל משימה שתינתן לנו על הצד הטוב ביותר".
לקראת החגים והשנה החדשה, עומר הופך מצוער לחובל מן המניין. "אני מתרגש ומצפה לדרך החדשה שמחכה לי", הוא מסכם. "התכוננתי אליה כל כך הרבה זמן ואני מרגיש מוכן להתחיל לצעוד בה".