מחר (חמישי) אמורה כפר סבא להשיב לות"ל (ועדת לתשתיות לאומיות) על הצעתם האם להעביר את מחסני הרכבת (דיפו) לשטח איזור התעסוקה הסמוך למושב נווה ימין השייך לתחום השיפוט של המועצה האזורית דרום השרון.
קראו גם >>
ראש המועצה, אושרת גני גונן כבר הודיעה כי חלופה זו "הנמצאת כ-30 מטרים ליד בתי תושבים" אינה מקובלת על המועצה, ובות"ל יחליטו ככל הנראה להשאיר את התוכנית המקורית להקמת מחסני הרכבת של המטרו (הדיפו) על כנה - קרי בסמוך לשכונות הירוקות.
כזכור, לפני כשבוע הציעה עיריית כפר סבא בשיתוף עם המועצה האזורית דרום השרון הצעה לפיה יועברו מחסני הרכבת בסמוך למתחם אבו סנינה במזרח העיר. הצעה שלא התקבלה וגם עוררה התנגדות רבה בקרב פעילים ותושבים רבים במזרח העיר שטענו כי "אינם פח הזבל של העיר כפר סבא".
הצעה זו כאמור, נדחתה על ידי הות"ל, ולראשי הרשויות, רפי סער מכפר סבא ואושרת גני גונן מהמועצה האזורית דרום השרון, הוצגה אפשרות נוספת למיקום המחסנים באיזור התעסוקה המתוכנן בסמוך לנווה ימין. על חלופה זו נדרשים ראשי הרשויות להשיב עד מחר (חמישי) באם היא מקובלת עליהם.
אלא שכעבר בתחילת השבוע הודיעה ראש המועצה האזורית דרום השרון כי חלופה זו אינה מקובלת היות והיא סמוכה מאוד לבתי התושבים: "בניגוד לתוכנית המקורית הרי שבחלופה זו המחסנים עוד יותר קרובים לבתי התושבים. ממש מתחת לאף. ולכך המועצה לא תסכים", הצהירה.
אושרת גני גונן, ראש המועצה האזורית דרום השרון, מחדדת: "אנחנו מתנגדים לאורך כל הדרך לכל חלופה שהיא סמוכה לבתי תושבים או בשטחים חקלאיים. הצענו חלופה טובה על שטחים של אזור תעשייה משותף לדרום השרון וכפ"ס רחוק מבתי מגורים, וללא פגיעה בשטחים בעלי ערך סביבתי, העומדת בדרישות הות"ל, אך הות"ל דחה אותה ללא סיבה מקצועית. אנחנו לא מקבלים את דחיית הות"ל לחלופה שהצענו ופועלים לערער על החלטתם".
בעקבות כך, ובהיעדר הסכמה, צפויה הוועדה מחר להחליט כי התוכנית המקורית הסמוכה ליישובים שדה ורבורג וגן חיים ולבתי תושבי השכונות הירוקות בכפר סבא להשאר על כנה.
בכירים בשתי הרשויות מסרו ל"מיינט כפר סבא", כי גם אם "הות"ל יחליט כצפוי להשאיר את מיקום הדיפו בסמוך לשכונות הירקוקות, עדיין פתוחות בפניהם מספר אפשרויות כמו ערעורים על ההחלטה ובמקרה האחרון אף מאבק עיקש שיגיע למסדרונות בית המשפט".
מעיריית כפר סבא והמועצה האזורית דרום השרון נמסר: ״אנחנו מצרים על כך שהחלופה למיקום הדפו, שהוצעה במשותף על ידי שתי הרשויות, וגובשה על ידי מיטב המומחים בנושא בארץ, לא התקבלה. כרגע בוחנים בשתי הרשויות לעומק את הנימוקים לדחייתה ובהתאם לכך נשקול את תגובתנו.
"לגבי החלופה המוצעת, גם היא נבחנת בימים אלו לעומק. מדובר בנושא סבוך ומורכב כשטווחי הזמן שהוקצו לנו על ידי הות״ל הם בלתי אפשריים. בכל מקרה, ראשי שתי הרשויות יעשו הכל כדי למצוא חלופה הולמת לדפו, שתהיה באזור תעשייה, כמקובל בארץ ובעולם, ומרוחקת מאוד מבתי התושבים. חשוב לנו להדגיש כי התושבים שלנו הם מעל לכל, והדיפו יהיה מרוחק מאוד מבתיהם, גם אם הוא ימוקם כבקשתו באזור תעשייה.
״לגבי תחנת המטרו בשכונה הירוקה: מאחר ועדיין אין חלופה מוסכמת, השאלה האם תהיה או לא תהיה תחנת מטרו בשכונה הירוקה אינה רלוונטית כרגע. רק נציין שהתחנה המיועדת לרחוב התדהר ברעננה מרוחקת רק כמה מאות מטרים מהשכונה וממושבי הסביבה, כשמתוכנן מעבר גישה תת קרקעי מתחת כביש 4, לתושבי השכונה הירוקה והמושבים הסמוכים״.