כתב אישום חמור הוגש בימים אלה נגד תושב רעננה בן 61, שעובד כמדביר ופעל בתחום ללא רשיון מוסדר כחוק, ואף עשה שימוש ב"רעל עצבים" בתוך בניין מגורים. "חומר ההדברה 'פרמתרין' הוא רעל מסוכן לאדם וסביבתו, ובפרט בקרב אוכלוסיות רגישות יותר, כגון נשים הרות ותינוקות, ופועל כרעל עצבים", מסבירים במשרד להגנת הסביבה.
1 צפייה בגלריה
הדיירים הרגישו ברע לאחר הריסוס
הדיירים הרגישו ברע לאחר הריסוס
הדיירים הרגישו ברע לאחר הריסוס
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם >>
מהחקירה שנוהלה כנגד המדביר עלה כי לאורך תקופה ארוכה הוא הציג עצמו באמצעות פרסומים חוזרים במקומון בשרון כמי שעוסק בהדברה. "יחד עם זאת, האיש לא החזיק ברשיון מדביר מכל סוג", מבהירים במשרד להגנת הסביבה.
החקירה נגד המתחזה נפתחה בעקבות פנייה של דיירים בבניין בשכונת גבעת אשכול בכפר סבא, שחשו לא בטוב לאחר ביקור המדביר אצלם. "האיש הוזמן לבצע הדברה בשטחים הציבוריים של הבניין וביצע פעולות הדברה בתכשיר הדברה מסוג 'פרמנונה 200' המכיל 'פרמתרין', שאינו מיועד לפי דין לשימוש הציבור הרחב, והשימוש בו מותר לבעלי רשיון מדביר, ורק על פי הוראות התווית שעל אריזתו המקורית של תכשיר ההדברה, ובכפוף להוראות החוק והתקנות" - כך נכתב בכתב האישום שהוגש נגד המדביר המתחזה.
הממצאים העלו עוד כי האיש לא רק שביצע את ההדברה בחומר המסוכן ללא אמצעי מיגון, הוא אף לא תלה שום שלט אזהרה ולא מילא יומן מדביר כנדרש. "במעשיו עשה האיש שימוש אסור בתואר או בכינוי המשתמע ממנו כי הוא מדביר, או שיש בידו רשיון מדביר, והציג עצמו ככזה", הבהירו במשרד להגנת הסביבה - שם הגישו נגד האיש כתב אישום המייחס לו עבירות של עיסוק בהדברה ללא רישיון, שימוש בתכשיר שלא בהתאם לתנאי הרישום שלו ושימוש אסור בתואר, כינוי או הצגה כמדביר, או כמי שיש לו רשיון מדביר.