אַן בִּי זה השם, אם אתה לא מתרשם כנראה אתה ישן / כאן אלפיים ועשרים זה אתה שמתיישן". למבוגרים שבינינו, שהשם אן בי לא אומר להם דבר, נא להכיר: אן בלושינסקי, עוד לא בת 12, זמרת פופ וכוכבת רשת שלמרות גילה הצעיר, מאחוריה כבר קריירה מרשימה גם כשחקנית דרמטית, בתפקידים ראשיים על בימת התיאטרון ובסרט קולנוע.
5 צפייה בגלריה
אן בי. "יש חברים שמקנאים אבל אני מתעלמת"
אן בי. "יש חברים שמקנאים אבל אני מתעלמת"
אן בי. "יש חברים שמקנאים אבל אני מתעלמת"
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
לבני גילה היא מוכרת יותר בזכות שלושת הקליפים שחרכו את הרשת בתוך פחות משנה, ובכולם שזור שמה כאקט שיווקי מבריק. "די.ג'יי. תעלה לי את הטמפו / אן בי על הביט שקופץ פה / מפרקת את השיר כמו לגו / סגנון רטרו פופ עם אלקטרו / שורפת ת'במה גם אם ריק פה". הקליפ הראשון שלה, "קרמבו", צולם לפני תשעה חודשים בבית המפואר שבו היא מתגוררת בהרצליה פיתוח, וכבר צבר כ־560 אלף צפיות ביוטיוב וברשתות החברתיות.
הקליפ השני, שצולם במועדון "מדיסון סקוור גארדן" בהרצליה עם 17 רקדנים, יצא לאור לפני כחצי שנה וצבר כ־650 אלף צפיות. הקליפ נושא את האותיות של שמה, א', נ', ב', י', ומחזק עוד את המותג. "הימים עוברים מהר / אני לא קטנה יותר / והחיים עוד לפניי כל בוקר מחדש / מסתכלת במראה / חיוך גדול על השפתיים / אני זורחת כמו השמש / תמיד מחייכת / שולחת לכם אהבה / אז רק תשירו איתי / ותרימו ידיים / נתחיל פה עכשיו מסיבה/ עכשיו כולם תשירו / אלף. נון. בי. יוד".
הקליפ השלישי, "איצ'יקידנה", צולם רק לפני כשלושה חודשים וכבר הספיק לצבור כמעט מיליון וחצי צפיות. הכוכבת הצעירה חידשה את הלהיט ההודי בן ה־70 - גרסה קצבית ומקפיצה בסגנון אפרו־ביט. גם ב"איצ'יקדנה" לא נעדר שמה ("אן בי זה השם"), וגם אמה לא קופחה ("כולם זזים עם הבאם־באם צ'יקידנה, היי אמא דנה פה").
5 צפייה בגלריה
"ההורים שלי נותנים לי כל מה שאני צריכה, אבל גם שמים לי גבולות"
"ההורים שלי נותנים לי כל מה שאני צריכה, אבל גם שמים לי גבולות"
"ההורים שלי נותנים לי כל מה שאני צריכה, אבל גם שמים לי גבולות"
(צילום: אסף פרידמן)
הקליפ צולם בהפקת ענק בכפר הנופש "ביאנקיני" בים המלח עם 12 רקדנים, תלבושות ותפאורה שהובאו במיוחד מהודו. התוכנית המקורית הייתה לצלם את הקליפ בהודו, אבל בשל נגיף הקורונה נאלצו להעביר את הצילומים לארץ בהשתתפות כמה שחקנים ממוצא הודי המתגוררים בארץ.

משקיעים בילדה

מאחורי אן בי עומדים הוריה, גיא בלושינסקי (55), קבלן בניין מצליח, ואשתו דנה (52). הם מנהלים את הקריירה שלה, מממנים במיטב כספם את הפקת השירים והקליפים המושקעים ומטפחים את המותג בעזרת מעטפת של אנשי מקצוע – סוכן (ליאון שניידרובסקי), מפיק מוסיקלי (אלמוג טבקה), מורה לפיתוח קול (תמיר חיטמן), מורה לריקוד (היידי שיינה), מנהלת רשתות חברתיות ומנהלת יח"צ.
האם, דנה, עקרת בית, היא המנהלת האישית של אן. היא מלווה את בתה לכל הפעילויות המקצועיות שלה – שיעורים, חזרות, הופעות, צילומים. האב גיא עסוק בחוזים ובמימון ("שליש מזמני מוקדש לקריירה של אן. הילדה מוכשרת ואני רוצה להשקיע בה את הטוב ביותר").
אן נולדה ברמת השרון וכשהייתה בת ארבע עברה המשפחה להרצליה פיתוח. לפני שנתיים עברו לבית חדש. היא לומדת בכיתה ו' בבית הספר "נוף ים" ועדיין מתלבטת אם לעבור בשנה הבאה לחטיבת "סמדר" או לבית הספר לאמנויות. יש לה ארבעה אחים ואחות מהנישואים הראשונים של הוריה (לגיא שני בנים ובת, לדנה שני בנים). מגיל צעיר אהבה לשיר ולרקוד. את הקריירה הרשמית שלה החלה כבר בגיל שש וחצי, כשלוהקה לאחד התפקידים הראשיים במחזמר "סירות בודפשט" שעוסק בשואה. המחזמר זכה במקום ראשון בפסטיבל "חג המחזמר" והועלה במשך כחמישה חודשים בתיאטרון "הקאמרי".
5 צפייה בגלריה
אן עם הוריה גיא ודנה. "רוצים להשקיע בה את הטוב ביותר"
אן עם הוריה גיא ודנה. "רוצים להשקיע בה את הטוב ביותר"
אן עם הוריה גיא ודנה. "רוצים להשקיע בה את הטוב ביותר"
(צילום: אסף פרידמן)
זה התחיל מאודישן מוצלח שעשתה ל"עלובי החיים", אך הייתה צעירה מדי לתפקיד הנדרש. "הבמאי משה קפטן אמר שאני שרה יפה מאוד והמליץ עליי לבמאי של 'סירות בודפשט'. למדתי את הרקע למחזמר, וההצגה נפתחה והסתיימה בסולו שלי". לדברי גיא, מנהל הפסטיבל אורי פסטר אמר על אן ש"מעולם לא פגש ילדה עם תבונה ואינטליגנציה רגשית בוגרת כל כך".
אחרי שהמחזמר ירד החלה אן ללמוד פיתוח קול אצל בני נדלר, וכיום היא לומדת אצל תמיר חיטמן, המנהל המוסיקלי שלה. לפני למעלה משנה היא ניגשה לאודישן של "בית הספר למוסיקה" והגיעה עד לשלבי המיון האחרונים שלפני קביעת הנבחרת ותחילת הצילומים. "לא קיבלו אותי כי לא היה לי סיפור מספיק עצוב", היא אומרת, ומציינת שעד שהתוכנית הגיעה לשידור, היא עצמה כבר הפכה לכוכבת.
ובכל זאת, כשראית את השידור - לא נצבט לך קצת הלב?
"ממש לא, רק פרגנתי למשתתפים. אני התקדמתי מאז וממשיכה להתקדם. אם אתרגש מכל 'לא' בחיים שלי, אז אני לא אצליח".
5 צפייה בגלריה
"אני לא מפסידה את הילדות שלי"
"אני לא מפסידה את הילדות שלי"
"אני לא מפסידה את הילדות שלי"
(צילום: אסף פרידמן)
אגב, בשלב מאוחר יותר פנו אליה מהפקת "בית הספר למוסיקה" וביקשו ממנה לצלם סרטון טיקטוק כפרומו לתוכנית. באחרונה גם הציעו לה להשתתף בעונה הבאה של התוכנית. "אבל אני כבר במקום אחר, אז אמרתי להם תודה רבה", אומרת אן.

תפקיד ראשי

בקיץ שעבר היא לוהקה לתפקיד הראשי בסרט העלילתי "להתעורר בסנואולנד". היא מגלמת ילדה חולת סרטן שהוריה מתגרשים תוך כדי המאבק במחלתה. הסרט עתיד לצאת לאקרנים בשנה הקרובה. לפני כן גילמה תפקידים קטנים בשתי קומדיות ישראליות, "All In" ו"המוסד".
לפני הסגר הרבתה להופיע – בחנוכה, למשל, הופיעה שלוש פעמים ביום בפסטיבל הנוער "Teen City" שנערך בתיאטרון גבעתיים. עוד הופיעה באירועים עירוניים בקריית מוצקין, באור יהודה ובפתח תקווה. אחרי הסגר הופיעה בקאנטרי רמלה ובסוכות הייתה אמורה להופיע שוב ברמלה וגם בראשון לציון ובבאר יעקב. "פנינו לאחרונה לראש עיריית הרצליה", אומר גיא, "ואמרנו שלא ייתכן שאן מופיעה בכל כך הרבה ערים, ורק בהרצליה היא עוד לא הופיעה".
היא גם מופיעה במסיבות בת מצווה עם חמישה שירים מקוריים, קאבר אחד, קטעי קישור וארבע רקדניות. היא עצמה אמורה לחגוג את בת המצווה שלה בעוד כארבעה חודשים, באירוע מרשים - אם הקורונה תרשה. "זה עדיין סוד", היא מדגישה.
במהלך הסגר הקליטה שלושה שירים חדשים והקליפים הבאים יופקו על פי השירים "Slow Me" ו"היה אתה". לדברי אן, היא מצפה בהתרגשות לקליפ השני, שיעסוק ב"ילדים שונים מאיתנו - אוטיסטים ובעלי צבע עור שונה. אני רוצה להתייחס לאנשים שונים כשווים".

"ילדה רגישה"

סדר יומה עמוס. אחרי שהיא מסיימת את הלימודים היא הולכת לחזרות, לשיעורי פיתוח קול ולשיעורי ריקוד, להקלטות, לראיונות ולצילומי פרסומת. היא נבחרה כפריזנטורית של רשת "יולו", ובחודשים האחרונים השתתפה בשמונה קמפיינים - בהם ל"קלוגס" ולתיקי "מידן".
למרות עומס המטלות היא מקפידה לשמור על נורמליות. "לא מפסידה את הילדות שלי. יש לי חברות, אני משקיעה בלימודים. אני תלמידה חרוצה, מכינה שיעורים בזמן, ויחד עם זאת אני מקווה להתפתח כזמרת, להשתפר ולהצליח".
5 צפייה בגלריה
נועה קירל. נותנת לי טיפים
נועה קירל. נותנת לי טיפים
נועה קירל. נותנת לי טיפים
(צילום: מיכה לובטון)
כיום היא מתמקדת בסגנון הפופ. "זה מה שמדבר לבני הנוער. בתקופה הזו השירים האלה צריכים להרים את המורל". וכבר יש לה 60 אלף עוקבים באינסטגרם, 55 אלף עוקבים בטיקטוק, ועשרת אלפים מנויים לערוץ היוטיוב שלה.
איך מגיבים החברים והחברות שלך?
"יש חברות קרובות שמפרגנות לי, ויש כאלה שפחות מפרגנים. יותר מקנאים, ורק רוצים להוריד אותי למטה - להשפיל, להעליב, לקרוא בשמות גנאי, לומר לי 'אבא שלך קונה לך הכל', 'ההורים הטחונים שלך'. אני מתעלמת מהם. אילו הקשבתי להם, לא הייתי במקום שאני נמצאת בו כיום. אני ילדה רגישה ודוגלת באמרה 'מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך'. יש מישהי שריגשה אותי אחרי שהתנצלה על תגובה רעה שכתבה עליי בטיקטוק, וכעת היא מעריצה שלי".
כבת זקונים את ילדה מפונקת?
"ההורים שלי נותנים לי כל מה שאני צריכה, אבל גם שמים לי גבולות. אם הם חושבים שצעצוע מסוים שביקשתי לא מתאים לי, הם לא יקנו לי אותו. מתוך דאגה הם לא מאפשרים לי לישון מחוץ לבית ומעדיפים שחברה תבוא אליי. לפעמים יש חילוקי דעות, אבל אני לא מתלוננת. בסך הכל הם רוצים את הטוב ביותר עבורי".
להוריה יש חברים טובים - אמיר ואילנה קירל, שנרתמו לקידום הקריירה של בתם נועה. "הם חברים ברמת משפחה", אומר גיא, "אן מכירה את נועה היטב, לא כמעריצה, אלא כבת של החברים של ההורים".
היא המודל שלך?
אן: "אין לי מודל לחיקוי. אני רוצה להיות עצמי ולא לקבל השראה או לחקות. אני מאוד אוהבת את נועה כזמרת שכבר הצליחה מאוד, והיא גם נתנה לי טיפים שעזרו לי בקריירה. למשל, פעם טעיתי באחד מקטעי הקישור. במקום להגיד 'די.ג'יי, שים לי פלייבק', התבלבלתי ואמרתי 'ג'י.ג'יי'. התבאסתי מאוד ונועה סיפרה לי שגם היא הייתה מתבלבלת לפעמים. פעם, למשל, הופיעה בנתניה ואמרה 'ערב טוב אשקלון'. היא ממש עזרה לי וכיום אם אני מתבלבלת, אני לא לוקחת יותר ללב".