מתקפת פייק ניוז על כפר סבא: במהלך היום הופצו בקרב תושבי כפר סבא הודעות רבות שהתריעו על התפרעויות בעיר וחוליות מחבלים נמלטות. על ההודעות השיקריות היו חתומים כביכול גורמים רשמיים כגון עיריית כפר סבא ושירותי הבטחון.
1 צפייה בגלריה
שלל ההודעות שמופצות ברשתות החברתיות
שלל ההודעות שמופצות ברשתות החברתיות
שלל ההודעות שמופצות ברשתות החברתיות
(צילום: מסך)
קראו גם >>>
כל ההודעות נבדקו ע"י אגף הביטחון בשיתוף משטרת כפר סבא ונמצאו שקריות. יודגש כי עיריית כפר סבא מפיצה הודעות רשמיות ומאומתות באמצעות אתר העירייה, עמוד הפייסבוק העירוני וקבוצות הווצאפ העירוניות ויש להתייחס רק להודעות אלה.
רפי סער, ראש העיר: "נפעל יחד עם משטרת ישראל בכל האמצעים כולל הטכנולוגיים, בכדי להגיע לאותם מחרחרי המלחמה שמפיצים בשעות האחרונות הודעות שקריות ברשתות על מנת להלהיט את הרוחות.
"אני רואה בחומרה רבה את הניסיון של קיצוניים לא מקומיים לעורר אלימות במרחב העירוני הכפר סבאי ולגרור את שמה של עיריית כפר סבא כדי לגייס אמינות להודעות שקריות ומוגשת על כך תלונה במשטרת ישראל.
"המרחב שלנו היה ויהיה, מרחב של דו קיום ואחווה, אנחנו מתואמים עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון, וכל הודעה שתצא על התראה כזאת או אחרת תצא רק באמצעים הרשמיים של עיריית כפר סבא.
"אל תגררו לפייק ניוז, אל תתנו לשנאה להשפיע על חייכם. אנחנו נחיה כאן יחד עוד זמן רב אחרי שהמצב ירגע, ועלינו לעשות הכל כדי לא להעמיק את השסעים. זה הזמן להרגיע את הרוחות. ואני מתכוון לפעול יחד עם משטרת ישראל בכל האמצעים כולל הטכנולוגיים בכדי להגיע לאותם מחרחרי המלחמה ולא משנה אם הינם יהודים או מוסלמים וזאת כדי לשמור על השקט והדו קיום באזורנו כפי שהיה עד כה".