מנהל אגף החינוך ד"ר אורי ארבל הודיע לפני שבוע, בעיצומה של פרשת כרזות העידוד לאונס בתיכוני העיר, על סיום תפקידו, וזאת שנה בלבד אחרי שמונה על ידי ראש העירייה לתפקיד.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אורי ארבל
ד"ר אורי ארבל
ד"ר אורי ארבל
(צילום: באדיבות עיריית כפר סבא)
קראו גם >>
כזכור, ד"ר ארבל נבחר לתפקיד במכרז בסוף חודש פברואר 2019 , ובהודעת העירייה שפורסמה הערב נכתב, כי "הוא החל את תפקידו חודש לאחר מכן ומאז פעל נמרצות להובלת שינויים במישורים הפדגוגיים, המערכתיים, הארגוניים, התקציביים והמינהליים עליהם אמון אגף החינוך. עם פרוץ משבר הקורונה הוביל את מערכת החינוך להתמודדות עם האתגרים המיידיים שזימן המשבר, ובמקביל דחף להיערכות לטווח הארוך ולהסתגלות המערכת העירונית למציאות של אי-ודאות".
למרות דברים אלו, ראוי לציין, כי כהונתו של ארבל לוותה גם בביקורת על תפקוד מערכת החינוך בכללותה, החל בהתמודדות עם השיבוצים בגנים וכלה בחוסר ודאות והודעות סותרות בעיצומו של משבר הקורונה.
לזאת יש להוסיף, את החשש כי ד"ר ארבל קיבל מידע על פרשת הכרזות בתיכוני העיר שהבאישה את מערכת החינוך בכפר סבא לשנים ארוכות, ולא פעל לחשוף אותה בפני ההורים ותושבי העיר. "אם יש כשל חינוכי ממדרגה ראשונה - מדובר בכשל הזה", אמרו הערב גורמים בכירים מאוד במערכת הפוליטית בכפר סבא, "לא מדובר כאן על עניינים של התנהלות לוגיסטית ומערכתית, אלא על כשל ערכי ומוסרי ממדרגה ראשונה. אנו מקווים מאוד שד"ר ארבל, שהינו איש חינוך מהמעלה הראשונה, לא מחפה בהתפטרותו על ראש העירייה רפי סער, כי אם אכן נודע לו על הפרשה והוא מסר לו את המידע, וראש העירייה גם פעל שלא לחושפו, תהיה זו רעידת אדמה חינוכית בעיר ואיבוד אמון טוטלי בין ההורים והתלמידים בכפר סבא לבין העומד בראשה. צריך לומר ביושר, משהו במערכת החינוך לא מתפקד".
ראש העיר, רפי סער: "אני מודה לאורי על התקופה בה כיהן בתפקיד והעניק שירות מקצועי ומסור לכל תושבי העיר, כשהוא שם את טובת ילדות וילדי העיר וחינוכם בראש סדר העדיפות. אני מאחל לאורי הצלחה רבה בכל אשר יפנה ובטוח כי ימשיך להוביל בכל דרך בה יבחר".
2 צפייה בגלריה
אסנת ספורטה. "בכל משבר יש הזדמנות"
אסנת ספורטה. "בכל משבר יש הזדמנות"
ד"ר אסנת ספורטה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מנהל אגף החינוך, ד"ר אורי ארבל: "ברצוני להודות על הזכות לשאת באחריות הכוללת על מערכת החינוך העירונית. תודה לראש העיר, לסגניו ולחברות/י המועצה; לכל חברותיי וחבריי להנהלת העירייה ובראשם למנכ"ל - על הרעות, הדרך והאחריות המשותפת; למנהלות ולמנהלים של בתי הספר וגני הילדים - על מנהיגותם והובלתם המעולה את מוסדות החינוך המצוינים בעיר ולצוותים החינוכיים והמינהליים העושים עבודת קודש של חינוך הדור הבא במסירות ובמקצועיות; למפקחות ולמנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך על האמון ושילוב הידיים המקצועי והמנהיגותי בכל דבר ועניין; ליו"ר הנהגת ההורים העירונית ולחברות וחברי ההנהגות שפעלו איתנו שכם אל שכם בשליחות ובאחריות. תודה ענקית לצוות אגף החינוך - על שהייתי ראוי בעיניכם מדיי יום להיות חלק מכם ואיתכם בהתוויית הדרך החינוכית בעיר. שנה טובה לכולם".
אשת החינוך וחברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה מסרה הערב: "הופתעתי לשמוע על התפטרותו של ראש אגף החינוך, ד"ר אורי ארבל, וזאת כשנה לאחר כניסתו לתפקיד. גילוי נאות, תמכתי במינוי שלו וקיוויתי שלאור נסיונו המקצועי והעובדה ששימש בעבר כיו"ר הנהגת הורים, הוא יביא איתו תרבות של מנהיגות חינוכית שיתופית. איני יודעת מדוע החליט להתפטר, אך ברור לי שרצף ההתפטרויות של בכירים בעירייה הוא סימפטום לבעיה עמוקה יותר".