ממציאים ומפתחים משחקים במרכז החינוכי במרכז הרפואי מאיר: בצל הגבלות הקורונה פורחות להן יוזמות חינוכיות למען הילדים שמאושפזים במרכז החינוכי בבית החולים מאיר.
4 צפייה בגלריה
יצירתיות להפיג את האשפוז לילדים
יצירתיות להפיג את האשפוז לילדים
יצירתיות להפיג את האשפוז לילדים
(צילומים: שאטרסטוק, פרטי)
קראו גם >>
בעוד שבימים כסדרם נהנים הילדים המאושפזים משפע פעילויות, משחקים, יצירות וכלים טיפוליים להבעה ותמיכה, הרי שבתקופת הקורונה, לאור הנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך, אין אפשרות להעביר חפצים ומשחקים מיד ליד. לפיכך, צוות המורות והמטפלות במרכז החינוכי ממציאות ומפתחות, משחקים, יצירות וכלים טיפוליים וחינוכיים אישיים.
בתוך היצירה החינוכית יצאו לאור שתי ערכות קלפים לתלמידים המאושפזים. את ערכות הקלפים כתבה אורית ברג, יועצת המרכז החינוכי, והפיקו ליאורה פרלברג מנהלת המרכז החינוכי וחגית קיקין גרפיקאית המרכז הרפואי.
4 צפייה בגלריה
אורית ברג
אורית ברג
אורית ברג
(צילום: פרטי)
בעזרת קלפי "פוז פוז התפוז מגיע לאשפוז" עונים הילדים הצעירים על שאלות ששואל פוז פוז: איך נותנים לילדים תרופה? מה זה עירוי? למי מספרים כשעצובים או כשכואב לנו? מי שומר עליך בבית החולים? מה זה אשפוז?
קלפי"מי מאיר לי את דרכי?" מאפשרים למתבגרים להתבונן על חוויית האשפוז ולשתף בתחושות, במורכבות ובחוזקות שגילו על עצמם במהלך האשפוז: ילדים או אנשים שהכרתי ב"מאיר", משהו שלמדתי להעריך בעצמי באשפוז, מה המקום הבטוח שיצרתי לי כאן במאיר?
4 צפייה בגלריה
ליאורה פרלברג
ליאורה פרלברג
ליאורה פרלברג
(צילום: פרטי)
את קופסאות הקלפים, שהודפסו בעברית ובערבית, מציגות המורות והמטפלות לתלמידים ככלי משחקי וחינוכי אשר מאפשר לדבר אודות האשפוז במילים שלהם. בתום השיחה או בתום המשחק בקלפים, הילדים מקבלים במתנה את ערכת הקלפים ולוקחים אותה עמם עת הם משתחררים מבית החולים, כמזכרת וככלי לשיתוף החברים והמשפחה בחוויית האשפוז. במהלך השבוע האחרון חולקו הערכות לילדים המאושפזים ולצוותים במערך הילדים עם ברכת שנה טובה מיוחדת.
4 צפייה בגלריה
ערכות הקלפים
ערכות הקלפים
ערכות הקלפים
(צילום: דוברות בית החולים)
ליאורה, מנהלת המרכז החינוכי, אף הבטיחה שבקרוב ילוו הקלפים ב'בובת פוז פוז' – חבר רך חייכן שיהווה תזכורת מעצימה ליכולתם של ילדי מאיר להתמודד עם חוויית האשפוז ואף לצמוח מתוכה.