בשבוע שעבר התקיים כנס שיתוף ציבור אינטרנטי עם מעל ל-150 משתתפים בנושא תוכנית התחדשות עירונית למתחם התפוז והתחנה המרכזית, זאת לאחר אישור עקרוני לקידום התוכנית בוועדה המקומית.
1 צפייה בגלריה
הדמיה של המתחם
הדמיה של המתחם
הדמיה של המתחם
(צילום באדיבות עיריית כפר סבא)
קראו גם >>>
לאחר פניות תושבים במתחם התפוז לקידום פינוי-בינוי בתחומם, בשל מצבם הרעוע של הבניינים, ופנייה נפרדת מבעלי התחנה המרכזית לקידום בנייה על שטחי התחנה, זיהו גורמי המקצוע בעיריית כפר סבא הזדמנות לייצר תכנון כולל, שיטיב עם תושבי האזור כולו והעיר. ביוזמת ראש העיר רפי סער ומינהל ההנדסה העירוני, חוברו המתחמים באופן שבו שטח התחנה המרכזית מהווה בחלקו "קרקע משלימה פרטית" למתחם התפוז. כך, חלק מהדירות שצריכות להיבנות על שטח רחוב התפוז "נודדות" לצדו השני של הכביש, גובה הבניינים פוחת והדיירים, המתגוררים כיום בדירות ישנות, יוכלו ליהנות מדירות חדשות.
שטח התוכנית כולל 161 דירות כיום, גן ילדים, 2,000 מ"ר שטחי מסחר, תחנה מרכזית פעילה וחניון אוטובוסים.
על פי תוכנית ההתחדשות העירונית, ייבנו במתחם 698 יחידות דיור. התכנון כולל קומות מסחר לאורכו של רחוב ויצמן ומעליהן קומות משרדים ומגורים, מבני ציבור וגינות ירוקות לרווחת התושבים.
בחלקה הצפוני של התחנה המרכזית ייבנו 165 דירות, שכבר אושרו בעבר, ובין המתחמים יוקמו גם שטחים לטובת הציבור, שיכללו מבנה ציבור, גינות ירוקות וגינות משחק.
גובה מבני הציבור יהיה חמש קומות, וגובה בנייני המגורים ינוע בין 9-18 קומות מעל קומות מסחר ומשרדים.
בסך הכל יוקצה שטח של כ-60 אלף מ"ר למגורים, אליהם יתווספו שטח של 7,200 מ"ר תעסוקה, 2,800 מ"ר מסחר ו-7,800 מ"ר מבני ציבור.
התוכנית מקודמת בימים אלה עבור התושבים באמצעות חברת "ניצבא אחזקות" יחד עם חברת "יגאל אלון", המלווה את הדיירים, ובשיתוף מינהלת ההתחדשות העירונית המלווה את כל התהליך. מתכנני התוכנית הם "כנען-שנהב אדריכלים" ו"במה אדריכלים".