הציוץ והסערה: תושבת כפר סבא שצעדה בפארק כפר סבא נתקלה בחבורה דוברת ערבית בה נכחה גם יו"ר סיעת חד"ש בנעמ"ת מייסם ג'ולג'ולי והחלה לרוץ. בפוסט שהעלתה לאחר מכן ג'לג'ולי היא תיארה כיצד הם החלו לשחק ברגשותיה ופחדיה. בנעמ"ת מיהרו לגנות.
1 צפייה בגלריה
"האמת התחלתי ליהנות מהמשחק"
"האמת התחלתי ליהנות מהמשחק"
"האמת התחלתי ליהנות מהמשחק"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
בציוץ שפירסמה ג'לג'ולי בחשבון הטוויטר שלה, כתבה: "לא יודעת אם לצחוק או לבכות. לפני שעה ובמהלך צעידה עם חברות בפארק כפר סבא, התקרבנו לבחורה יהודיה דתיה שצעדה לה להנאתה, כששמעה אותנו מדברות בערבית, פצחה בריצה, אבל הכושר לא עזר לה ושוב נשפנו בעורפה, והיא התחילה שוב לרוץ, וזה חזר חלילה לאורך דקות ארוכות. האמת שלרגע נהניתי מהמשחק!"
לאור זאת, פנה יו"ר ארגון להב"ה ליו"ר נעמת, בדרישה לפיטוריה של העובדת: "כמי שעומדת בראשה של תנועה שחרתה על דגלה לקדם שוויון מגדרי ולפעול להעצמה נשית, אינך יכול לעבור על הדברים לסדר היום. מדובר בהצהרה גלויה, חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, בה עובדת בכירה בתנועתך מתגאה בכך שהתעללה בצעירה יהודיה, הסבה לה עוגמת נפש רבה וגרמה לה לטראומה – וזאת רק משום שהיא יהודייה. לאור הדברים האמורים, אני פונה אלייך בדרישה לפטר את ג'לג'ולי מתפקידה לאלתר".
מדוברות נעמ"ת נמסר בתגובה: "מדובר בהתבטאות שאינה מקובלת על התנועה וטוב עשתה ג׳לג׳ולי שמחקה את הציוץ המדובר. מייסם ג׳לג׳ולי הינה פעילה חברתית המקדמת ערכים של שוויון , ערבות הדדית ושותפות יהודית-ערבית בעבודתה היומיומית וכלפי כל המגזרים בחברה הישראלית.
"בשיחה שנערכה עמה הבהירה ג'לג'ולי כי הציוץ נועד להביע את כאבה על כך שהשפה הערבית מהווה אוטומטית איום במרחב הציבורי. כאמור, הציוץ נמחק ובנעמת הבהירו כי ישנן דרכים מוצלחות יותר להעביר את המסר, מהדרך שבה בחרה".