הזוי: תושב כפר סבא ירה לעבר שני צעירים שחשב שפרצו לביתו זמן קצר קודם לכן ופצע אחד מהם. התושב הודה והורשע בפציעה ומעשה פזיזות ורשלנות, ונגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של 18 אלף שקל לנפגע.
1 צפייה בגלריה
ירה לעבר שני צעירים שחשד כי הם פורצים
ירה לעבר שני צעירים שחשד כי הם פורצים
ירה לעבר שני צעירים שחשד כי הם פורצים
(צילום להמחשה בלבד: ארכיון דוברות המשטרה)
קראו גם >>
לפי כתב האישום שעובד ופורסם על ידי "מערכת "פסקדין" התושב שפרצו לביתו וגנבו ממנו ארנק וצרור מפתחות על ידי פורצים שברחו בטרם הספיק לראותם, החליט לרדוף אחריהם. חמוש באקדח הוא יצא מהבית, נכנס לרכב ונסע לעבר מתחם G בכפר סבא. הוא חנה כ-200 מטר לפני המתחם והחל לחפש אחר הפורצים. כשהבחין בשני בחורים "ערבים" יושבים בתחנת אוטובוס, הוא חשב כי הם אלו הפורצים ניגש אליהם וביקש שיחזירו לו את הרכוש.
אחד מהם הבחין באקדח, נבהל, דחף אותו והחל לברוח, וחברו הצטרף אליו. בשלב הזה שלף הנאשם את האקדח וירה לעברם. כתוצאה מהירי אחד מהם נפגע בכתף שמאל ורכב שחנה בסמוך ניזוק.
סנגורו של הנאשם, עו"ד אליאב פנקס, ביקש לקבל את הסדר הטיעון עם התושב וטען שהוא ירה רק לאחר תגובת הבחורים שדחפו אותו וברחו, מה שגרם לו להיות בטוח שמדובר בפורצים. הסנגור הוסיף כי מדובר במעידה חד-פעמית, וביקש להתחשב בכך שהנאשם הודה בהזדמנות הראשונה והפקיד את הנשק במשטרה.
השופט מיכאל קרשן ציין בגזר הדין כי העונש שהציעו הצדדים קל מאוד ביחס למעשיו של הנאשם. "כתב האישום אינו מפרש מדוע חשד הנאשם באותם אנשים שישבו בתחנת האוטובוס ורק מוזכרת זהותם האתנית של אותם אנשים – ערבים". לבסוף, החליט השופט בלב כבד לקבל את הסדר הטיעון וגזר על התושב חמישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של 18 אלף שקל לנפגע.