השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הבטיחה לראש העיר כפר סבא רפי סער, לעשות הכל כדי למנוע את הקמת תחנת הכוח במזרח העיר. השרה גמליאל: "אפעל נגד תחנת הכוח, בכל הכוח".
2 צפייה בגלריה
תחנת כח להמחשה בלבד
תחנת כח להמחשה בלבד
תחנת כח להמחשה בלבד
(צילום: אלעד גרשגורן)
קראו גם >>
ביום שני השבוע הגיעה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל לפגישה בכפר סבא במהלכה הוצגו בפני השרה המאבקים האזוריים שהעירייה מובילה בנושא תחנת הכוח הצפויה לקום בפאתי העיר ממזרח, מיקום הדפו השנוי במחלוקת, מפעל בראון ונושאים נוספים, כגון מטרדי הריח מהלולים במזרח העיר.
במהלך הפגישה הציג ראש העיר את המאבקים האזוריים ומקומיים, את התנהלות מוסדות התכנון בנושא הדפו הצפוי להיבנות כחלק מתוכנית המטרו אותה מקדמת המדינה, את המאבק הבלתי מתפשר נגד הקמת תחנת כוח מונעת גז, התלונות הרבות בגין מפעל בראון ועוד.
2 צפייה בגלריה
מפגש עם השרה גמליאל
מפגש עם השרה גמליאל
ראש העיר במפגש עם השרה גמליאל
(צילום: דוברות העירייה)
ראש העיר רפי סער: "המאבק בהקמת תחנת הכוח משלב 18 רשויות מקומיות נגד איום בריאותי וביטחוני הצפוי מהקמת תחנת הכוח המזרחית. מדובר בתחנת הכוח מהגדולות שצפויה לקום בישראל, שבנייתה תביא אף לניתוק תושבי השומרון מכביש 6 ושתשפיע באופן ישיר על כחצי מיליון תושבים, ואין לה מקום כאן. זה מצד מזרח של העיר.
"מצד מערב החליטו להקים לנו דפו, בגב השכונה הירוקה, במרחק של 150 מטר מבתי התושבים ולמרות שמדובר בנושא כל כך קריטי – אף אחד לא מדבר איתנו. זאת למרות שיש אלטרנטיבות והצענו חלופה מאולצת בשל הזמן הקצר שניתן לנו. דפו צריך להיבנות באזור תעשייה, הרחק מבתי תושבים, ולא על חשבון שטחים ירוקים. אנחנו מבקשים מהות״ל שיתנו לנו שלושה חודשים נוספים כדי למצוא חלופה תהיה גם טובה וגם מוסכמת. באזור תעשיה, הרחק מאוד מבתי תושבים. באשר למפעל בראון, המפעל הזה לא יכול להמשיך להיות בכפר סבא. כיום הוא ממוקם במרחק של 250 מטר מבתי תושבים ומוסדות חינוך ומדי חודש מתקבלות מאות תלונות בגין על מטרדי ריח קשים וזיהם אוויר. לצורך הרחקתו מהאזור יש צורך בסיוע של המשרד להגנת הסביבה".
השרה גמליאל הגיבה: "אני לוקחת על עצמי את נושא תחנת הכוח בכל הכוח. חייבים להוציא אותם מהעיר. יש היום אלטרנטיבות הרבה יותר טובות והבאתי את כל הצוות על מנת לקדם זאת".
באשר למפעל בראון, הנושא ימשיך להיות מטופל מול מנהל המחוז של המשרד להגנת הסביבה, גידי מזור, כאשר בקרוב צפוי להתקיים שימוע לבעלי המפעל, שזומן על ידי המשרד להגנת הסביבה בעקבות התלונות הרבות על הפרת תנאי רישיון העסק.
המפגש עם השרה להגנת הסביבה. צילומים: עיריית כפר סבא