בעיריית כפר סבא החליטו להילחם במכת ההדבקות בקורונה והתקינו במשרדי מינהל ההנדסה והתכנון טכנולוגיה חדישה של מסנני אויר פרי פיתוח ישראלי שנלחמת בוירוסי הקורונה. המתקן, שפותח על ידי הסטרטאפ הישראלי אורה אייר, מפיץ בסביבתו יוניים חיוביים ושליליים שמשמידים את המבנה החלבוני של התא המזיק ומנטרלים את פעולתו.
1 צפייה בגלריה
התקנת מטהר האוויר בעיריית כפר סבא
התקנת מטהר האוויר בעיריית כפר סבא
התקנת מטהר האוויר בעיריית כפר סבא
(צילום: אורה אייר)
קראו גם >>>
בבדיקה שנערכה בבית החולים שיבא התברר שהמתקן מצליח לצמצם את כמות החיידקים והוירוסים בשיעור של 99.97% כך שגם במקרה שאדם חיובי לקורונה יסתובב במשרדים, הסיכון של הידבקויות פוחת דרמטית.
האלגוריתם של אורה אייר בוחן את הרכב האויר המשתנה והחלקיקים שנישאים בו ומשווה אותו לאיכות האויר החיצונית באמצעות בינה מלאכותית. במקרה של חריגה במדדים ניתנת התרעה מיידית. אחת ל-25 דקות מתבצעת תחלופה מלאה של האויר, וזאת באמצעות ארבעה אמצעי סינון שונים.
לדברי אביעד שניידרמן, מנכ"ל אורה אייר ומפתח המתקן, במשרדים עם עובדים רבים וכאלה שמקבלים קהל יש סיכון רב להידבקויות, במיוחד כעת עם חזרת המשק לפעילות. צריך לזכור שמחצית מהאוכלוסיה, כולל הילדים ובני הנוער, אינה מחוסנת וגם מי שעבר חיסון שני עדין עלול לחלות. באמצעות הפעולה המשולבת של מתקני הסינון אנחנו מצליחים להפחית את הסיכון לרמה מזערית.
המערכות של אורה אייר פועלות בהצלחה בבתי ספר, מסעדות, חדרי כושר, מקומות בילוי, ספריות, בתי כנסת, משרדים ואוטובוסים באירופה, ארה"ב ובמזרח הרחוק. ההתקנה בכפר סבא היא הראשונה שבוצעה במשרדי רשות מקומית בישראל.