כבר הרבה זמן חבריו ובני משפחתו של רב"ט דן צלניקר ז"ל מהוד השרון, שנהרג במהלך שירותו הצבאי, חושבים על דרך להנציחו. ביום הזיכרון העשירי לנפילתו, החליטו חבריו להקים עמותה תחת השם "החברים של דן", שמטרתה תמיכה בנזקקים ובחיילים בודדים. העמותה שהחלה את פעילותה לפני שלושה חודשים הספיקה לחלק סלי מזון בראש השנה האחרון. "איננו יכולים להשיב אותך לחיים דן, אך ביכולתנו לשמר את הזיכרון שלך לעולמי עד", אמרו החברים.
2 צפייה בגלריה
דן צלניקר ז"ל. "תמיד עזר לזולת"
דן צלניקר ז"ל. "תמיד עזר לזולת"
דן צלניקר ז"ל. "תמיד עזר לזולת"
(צילומים: באדיבות העמותה)
קראו גם >>>>
דן צלניקר הוא בנם השני של קלאודיה ומשה, אח לאור הבכור ולנועם הצעירה. הוא נולד ביולי 1991 בקריית אונו. ב-2002 עברה המשפחה להוד השרון ומאז הם מתגוררים בעיר. "דן היה ילד אהוב, שמח, מצחיק שכולם אהבו אותו".
את לימודיו סיים דן בתיכון "רמון" בעיר במגמת הנדסת תוכנה. במשפחה מספרים על דן שהיה יזם בנשמתו וחרוץ מאוד. כבר בילדותו ניצל את חופשות בית הספר כדי לעבוד במגוון עבודות. "דן ניחן בחוש עסקי מפותח במיוחד והיה שותף של אחיו בסטארט-אפ 'איזי פיי'. הוא פתח תחנת רדיו באינטרנט ובה שידר מדי ערב", סיפרו במשפחה. עוד סיפרו כי דן תמיד חייך, שמחת החיים שלו הייתה בולטת לעיני כול. "דן היה ילד חכם מאוד, רגיש ומוכשר וזכה לכינוי – 'תולעת ספרים'. הוא קרא את כל סדרת הארי פוטר וספרי מתח".
הוא התגייס לחיל האיסוף הקרבי ונהרג ביוני 2011.
לאחרונה החליט חברו הטוב, עו"ד רז עטיה, תושב העיר, להקים עמותה לזכרו של דן שתסייע למשפחות נזקקות, לחיילים בודדים ולניצולי שואה. "תמיד חשבתי על הדרך המתאימה ביותר להנצחת זכרו של דן ומצאתי בפעילות החברתית של תמיכה בנזקקים את הדרך הכי מתאימה", סיפר השבוע עו"ד עטיה, "הצעתי את הרעיון לאמא של דן וכל המשפחה בירכו והתגייסו למטרה זו".
2 צפייה בגלריה
דן ז"ל והפלקט של החברים
דן ז"ל והפלקט של החברים
דן ז"ל והפלקט של החברים
(צילום: באדיבות העמותה)
עורך דין רז עטיה, 29, שעוסק ומתמחה בייצוג אנשים שנקלעו לקשיים כלכליים בהוצאה לפועל ופשיטת רגל, מספר כי במשבר הקורונה הוא הבין עד כמה השבר גדול ואיך בעלי עסקים מצליחים הפכו בין רגע לבעלי משפחות נזקקות. "שמתי לב שמספר פושטי הרגל רק הולך ועולה. אנשים שניהלו עסקים והצליחו בחיים שלהם נקלעו לקשיים כלכליים והפכו לנזקקים. פשוט התרסקו. הרבה אנשים חוו גירושין בעקבות המשבר. הדבר הזה נגע לליבי והחלטתי להקים את העמותה לזכרו של חברי הטוב דן.
"דן היה אדם של נתינה ועשייה מבורכת, תמיד היה עוזר לזולת והיה נרתם לסייע בחפץ לב לכל מי שהיה זקוק. היה אדם מלא שמחת חיים ואור, ולכן בחרנו להנציח את זכרו בהפצת אור בעולם. אנחנו לא יכולים להשיב אותו לחיים, אבל נשמר את הזיכרון שלו ונהדהד את הערכים שהותיר אחריו", הוסיף עו"ד עטיה.
בנוסף לפעילותה בחגים, תפעל העמותה בכל ימות השנה בתמיכה למי שנקלע לקשיים כלכליים ולנזקקים. בפסח הקרוב מתכננים בעמותה לארגן ארוחת ליל סדר גדולה לחיילים בודדים לעילוי נשמתו של דן.
עו"ד עטיה שכבר בגיל 22 תרם מח עצם לאדם בן 60 שלא הכיר, אומר כי הוא החליט להקדיש את כל חייו למען העמותה והצלחתה. "תרמתי מח עצם לאדם שאני לא מכיר עד היום. החלטתי להקדיש את חיי לנתינה באמצעות העמותה והצלחתה ולמען זכרו של חברי דן".