סערה בחופי בת ים, לא בשל תנאי מזג האוויר אלא בשל החלטת ראש העיר לסגור את החופים למתרחצים שאינם תושבי העיר. במיינט בת ים דיווחו כי בהתאם להנחיית ראש העיר, יוצבו בכניסה לחוף שוטרים ופקחים אשר לא יאפשרו לאוטובוסים מאורגנים להיכנס למתחמי החוף. בנוסף, תווסת הכניסה לחוף הנפרד ותותר כניסה של 1,000 מתרחצים בלבד בכל רגע נתון - בניגוד לאלפים רבים שנמצאים שם עד היום. החלטה זו של ראש העיר, לא התקבלה יפה במשרד הפנים. בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, פנתה מיד הממונה על מחוז תל אביב במשרד לצביקה ברוט והבהירה לו כי החלטתו הינה בניגוד לחוק, וכן כי הנושא אינו בסמכותו ומדובר באפליה פסולה. וכי במידה ולא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. חופי הרחצה הינם משאב ציבורי שעומד לרשות הכלל. משרד הפנים רואה את המקרה בחומרה רבה וימשיך לפעול למניעת אפליה בחופים ובכלל.
5 צפייה בגלריה
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
אוכפים את איסור הכניסה לחוף בת ים
(צילום: קובי קואנקס)
בתגובה שלח ראש העיר מכתב שבו הוא מפרט כי בזכות התושייה שלו, הצליח להפוך את בת ים לעיר ירוקה. "לא בגלל שהקשבתי או המתנתי להנחיות ממשלתיות, אלא פעלתי באופן עצמאי למשל בסגירת בתי הכנסת הרבה לפני כל המדינה, באיסור ההתקהלויות (כנ"ל), ובצעדים עצמאיים שכיום ברור לכולי עלמא שהצילו חיים ואף זיכו אותנו בשבחים רבים על ידידן. לכן בכוונתי להמשיך ולעשות הכול כדי שלמור על חיי התושבים, ולהמשיך להיות עיר ירוקה". עוד אומר ראש העיר, "עם כל הכבוד לפקידות הבכירה בממשלה , ויש לי הרבה כבוד, איש לא צריך ללמד אותי על זכויות הפרט. אך עם זאת, האחריות לחיי התושבים שלי היא עלי ולא עליכם. בג"צ קבע בשורת מקרים כי השמירה על שלום הציבור חשובה מערכים נעלים אחרים, בפרט כשמדובר בפגיעה מידתית, זמנית קצרת טווח ובעל תערך חשוב לשמירה על חיי אדם". בהמשך לכך מוסיף ראש העיר כי, "במידה ותהיה התערבות חיצונית לא אהסס לחתום על צו המורה על סגירת חלק מחופי העיר לגמרי בהתאם לסמכותי".
במיינט באר שבע דיווחו השבוע כי תרומות שנאספו מאנשים ומיועדים לאוכלוסיות נזקקים: ילדים בסיכון, בעלי מוגבלויות וחד הוריות, נגנבו מחצר סניף ויצ"ו בשכונה א' בעיר. מדובר במכולה שבה נאספו הפרטים ומצויה בחצר. אלמונים חדרו דרך פתחים של החצר, גנבו את הפריטים החשובים שנאספו ואת הבגדים השליכו מחוץ לחצר. "זו תרומה שאנחנו אוספים מכל מיני מתנדבים, ממש אוספים אותם בשביל אוכלוסיות שזקוקות לתרומות האלה, פשוט גנבו את כל הדברים הטובים וזרקו את הדברים הפחות חשובים כמו בגדים ועשו בלגן", אמרה יו"ר סניף ויצ"ו, קרולה צ'אושיו.
5 צפייה בגלריה
ערימת הבגדים שנזרקה
ערימת הבגדים שנזרקה
ערימת הבגדים שנזרקה
(צילום: פרטי)
בעיריית פתח תקוה החליטו לקרוא לאולם הספורט החדש בכפר גנים על שם איחוד האמירויות והביקורת לא אחרה לבוא. "זו פשוט החלטה הזויה לקרוא אולם ספורט בתוך בית ספר על שם מדינת ערב", אמר תושב כפר גנים למיינט פתח תקוה. "במקום להנציח אנשי עשייה, אישי תרבות, מתוך מדינת ישראל והעולם היהודי מנציחים מדינת ערב. ילד שנכנס לבית הספר על שם משה ארנס יידע מי היה, איך פעל למען המדינה מה הייתה תרומתו, אבל ילד שנכנס לאולם הספורט על שם האמירויות מה יבין?". תושב אחר ציין: "איך איחוד האמירויות תרמו לפתח תקוה בדיוק? למה לא לקרוא על שם דמות מהספורט בעיר או על שם מישהו אחר שתרם לנו בדרך כזו או אחרת?".
5 צפייה בגלריה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
הדמיית אולם הספורט החדש בפתח תקוה
(הדמייה: באדיבות דוברות עיריית פתח תקוה)
גם ראש העירייה לשעבר ויו"ר האופוזיציה, אורי אהד, תקף את המהלך ואמר: "איך העירייה כבר החליטה? הייתה ועדת שמות? הייתה ישיבת מועצה? אנחנו נתנגד לצעד הפופוליסטי וההזוי הזה שנועד רק כדי שגרינברג ישיג כותרות על חשבון ביזוי פתח תקוה. הסכם השלום עוד לא נחתם, ועדיין לא ברור איך יהיה. סיימנו להנציח אישי ציבור מקומיים וארציים בעלי שם? ברור שלא אבל זה נותן פחות כותרות עם השם גרינברג". מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה: "טענות חסרות בסיס ומנותקות מהנעשה במציאות. הנהלות העיר הקודמות הנציחו את מלך חסן השני וכן שמות של מדינות כמו שוודיה, דנמרק ועוד. מדובר בהנצחות מקובלות שמתקיימות כמעט בכל עיר בישראל. בפרט כאשר מדובר בשלום היסטורי עם מדינה מוסלמית אשר יכול להניב בהמשך גם קשרי חוץ בין הערים והשקעות בתחומים שונים כמו מסחר, תרבות ועוד.
במיינט חדרה מספרים כי עמותת 'עדות ביהוסף', הפועלת בעיר כשש שנים, יצאה לאחרונה במיזם 'עוגה לשבת' וקוראת לתושבים להצטרף ולסייע. העמותה שמידי יום ד' בשבוע מקיימת מעין 'שוק מזון' למשפחות המטופלות על ידה ומעניקה סיוע בחגים וכן מוצרי יסוד לתינוקות, החליטה לאחרונה להוסיף נדבך נוסף לפעילותה ולספק עוגות לשבת, למגזרים בעיר, שזקוקים למחווה. מתנדבי העמותה התרימו והכינו כ-70 עוגות, אותם חילקו טרם השבת לפנימיית נוער בסיכון בעיר, לקשישים עריריים ולמשפחות בבידוד. בכוונת המתנדבים לתרום את העוגות בכל שישי לאוכלוסיית יעד אחרת כמו יולדות, תשושי נפש, בתי אבות, מבודדי קורונה ונוער בסיכון.
5 צפייה בגלריה
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
חברי העמותה בפעילות
(צילום: פרטי)
המפגשים עם הילדים העולים לכיתה א' בוטלו בגלל הקורונה, והמורות בבית הספר עלומים בקרית ים חיפשו דרך להקל עליהם את הקליטה. הן הכינו ערכת עלייה לכיתה א' הכוללת חוברת עבודה, שי וברכה, וגם יצאו ביוזמה ייחודית והגיעו לפגוש כל תלמיד בביתו. "בכל שנות ההוראה שלי הייתי מורה של כיתות א' ו-ב'. בחודשים האחרונים אני חושבת רק עליהם", סיפרה המנהלת, לורט פייטלוביץ, למיינט קריות. "אני יודעת כמה קשה להיפרד מההורים, וכמה קשה להם להגיע לסביבה חדשה. המפגש המקדים עם הילד חשוב כדי שנכיר אותו ונדע איך להקל עליהם בכניסה לבית הספר".
5 צפייה בגלריה
כשיבואו בשבוע הבא לכיתה, התמונה תהיה תלויה
כשיבואו בשבוע הבא לכיתה, התמונה תהיה תלויה
כשיבואו בשבוע הבא לכיתה, התמונה תהיה תלויה
(צילום: פרטי)
"ביום שני עברתי בבתים של 19 מהתלמידים, ולמחרת בביתם של הילדים הנוספים, יחד עם המנהלת", סיפרה הילה טולדנו, מחנכת כיתה א'", קיבלו אותנו בשמחה, הכינו שולחן של ממתקים, והילדים הכינו ציורים. הייתה התרגשות גדולה מאוד מצד הילדים וההורים. היו כאלה שחיכו לי למטה, אחת הילדות ביקשה שאבוא לראות את החדר שלה. הסברתי לה שבגלל הקורונה זה לא ניתן. הייתי עם מסכה, וההורים היו גם עם מסכות, גם הם ירדו למטה. לא חיבקתי את הילדים, גם לא בצילום. הבאתי איתי מסגרת של 'שלום כיתה א'' וצילמתי אותם. ביום הראשון ללימודים הם יגיעו לכיתה ויראו את התמונה שלהם תלויה בכיתה, מתחת לכיתוב 'הילד הזה הוא אני'. היו גם ילדים שרצו להצטלם איתי במסגרת, וההורים צילמו. אבל שמרנו מרחק".