המקור לסחרחורות וכאב הראש – חרק חי בתוך תעלת האוזן: בשבוע שעבר נאוה סלע התעוררה בארבע לפנות בוקר עם רעש מציק באוזן "בהתחלה חשבתי שאני מדמיינת לא הבנתי מה מקור הרעש וככל שעברו הדקות הבנתי שנכנס לי חרק לתוך האוזן. הרגשתי את התנועה של הכנפיים שלו בתוך האוזן שלי. בהתחלה ניסיתי להוציא אותו עם האצבע ועם מקל אוזניים אבל הבנתי שהוא נכנס די עמוק ושאני לא אצליח לבד".
2 צפייה בגלריה
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
(צילום: דוברות מכבי)
נאוה החליטה לחכות לבוקר כדי לקבל עזרה רפואית במרפאה של מכבי שירותי בריאות. את שעות ההמתנה עד הבוקר היא מתארת כסיוט בלתי נסבל "התזוזה של החרק באוזן שיגעה אותי. הראש כאב והיו לי סחרחורות, הרגשתי שאני לא מצליח לחשוב ולא לדבר. הרגשתי מבולבלת לגמרי ונלחצתי מאוד".
נאוה הגיעה בבהלה למרפאה והסבירה למזכירה שנכנס לה זבוב חרק מסוג פרפר עש "המזכירה ראתה את הבהלה בעיניים שלי והכניסה אותי מייד לחדר הרופא".
נאוה נכנסה לחדרו של ד"ר פבל חאוסטוב מומחה ברפואת משפחה במכבי שירותי בריאות באריאל "ברגע שראיתי את נאוה הבנתי שהיא סובלת. היא הייתה בבהלה גדולה והסבירה שיש לה חרק בתוך האוזן. למרות שמדובר במשהו חריג האמנתי לה מייד והתחלתי לבדוק את האוזן שלה".

2 צפייה בגלריה
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
נאוה סלע וד"ר חאוסטוב עם החרק
(צילום: דוברות מכבי)

מה שגילה ד"ר חאוסטוב באוזנה של נאוה הוא בלתי נתפס "בעומק של כמעט סנטימטר בתוך תעלת השמע ראיתי את החרק, חי ומזיז את הכנפיים שלו. בדרך כלל במקרים כאלה הורגים קודם את החרק כדי שיהיה קל יותר להוציא אותו אבל לא רציתי להוסיף כאב וחוסר נעימות לנאוה ולכן ניסיתי להוציא אותו ככה, כשהוא עוד חי".

קראו גם:

עם הרבה סבלנות ודיוק, ד"ר חאוסטוב הצליח לחלץ את החרק מאוזנה של נאוה לאחר חצי שעה, כשהוא עוד חי "נתקלתי בקריירה שלי בכל מיני דברים שנתקעו באוזניים של מטופלים, אבל חרק חי מעולם לא הוצאתי. אני שמח שהצלחתי".
נאוה מתארת את ההקלה שלאחר מכן "הרגשתי כאילו הרופא הציל את החיים שלי. לא פחות. אני לא מאחלת לאף אחד לעבור את הסבל שעברתי במשך שש שעות עד שהגעתי למכבי. חשבתי שאני משתגעת ועוד לגלות בסוף שהחרק היה חי, זה פשוט מדהים. עד היום אני מנסה להתאושש מהמקרה. אני ישנה רק עם אטמי אוזניים כי אני חוששת שזה יקרה לי שוב ואני מידי פעם מרגישה כאילו יש לי תיפופים באוזן, כאילו החרק חזר לשם אבל אני מבינה שזה רק בדמיון שלי. ייקח לי עוד קצת זמן להתאושש מהטראומה אבל איזה מזל שהגעתי לרופא הזה שבסבלנות ומקצועיות הרגיע אותי והוציא לי את החרק מהאוזן".
ד"ר חאוסטוב מדגיש לאחר המקרה של נאוה "אם חלילה קורה דבר כזה, אסור לנסות להוציא את המעופף בכוחות עצמכם, זה עלול לדחוף אותו פנימה ולעשות נזק גדול יותר. ההמלצה היא לגשת לעזרה רפואית בקהילה או בבית החולים כדי שצוות רפואי יוציא את המעופף מהאוזן. המקרה של נאוה יכול היה להיגמר גם אחרת ולגרום לדימומים ולדלקת חריפה באוזן ".