"שנת תשפ"ד היתה שנה קשה ומורכבת, בה עברה מדינת ישראל טלטלה עצומה שלא ידענו כמוה. שנה שאתגרה כל אחד ואחת מאתנו בחיים הפרטיים והמקצועיים כאחד". כך אומר השבוע ד"ר ירון מושקט, מנהל המרכז הרפואי מאיר מקבוצת הכללית ומוסיף: "עם פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' הכשרנו את מנחת המסוקים, עסקנו בבינוי, מיגון והצטיידות, ביצענו סימולציות ותרגילים לצוותים, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש. כל זאת כאשר מאות מאנשי הצוות גויסו ולקחו חלק פעיל בחזיתות השונות".
2 צפייה בגלריה
שירה והבעל בסלולרי
שירה והבעל בסלולרי
שירה והבעל בסלולרי
(צילום: דבורה שלומוביץ, מיילדת ב'מאיר')
כחלק מההיערכות, הוקדמה פתיחת המחלקה החדשה לרפואה דחופה, מהגדולות והמתקדמות בישראל, המשתרעת על כ-6,000 מ"ר ומעניקה את מירב הפרטיות והנוחות למטופלים ולמשפחותיהם. בכך בא לסיומו אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים של המרכז הרפואי בעשורים האחרונים.

קראו גם:

לאורך השנה נוספו למאיר מכשור וטכנולוגיות רפואיות פורצות דרך, בוצעו ניתוחים מתקדמים, פעולות להצלת חיים ולידות מרגשות.

2 צפייה בגלריה
בית חולים בנוהל מלחמה
בית חולים בנוהל מלחמה
בית חולים בנוהל מלחמה
(צילום: דוברות בית החולים)

חדרי הלידה סיפקו רגעים של אור בתקופה הלא פשוטה: ב'מאיר' נולדו השנה כ-6,200 תינוקות מתוכם 107 זוגות של תאומים וארבע שלישיות מרגשות.
אחת מהלידות סיפקה את תמונת "החיבוק הראשון", התמונה המשפחתית הראשונה של שירה ובעלה בחדרי הלידה שזכתה באות הוקרה של החברה הישראלית לאיכות ברפואה בנושא איכות בשגרת חרום. המיילדות שהיו לצידה דאגו שעל אף שבעלה מוצב בחזית הוא יהיה הכי קרוב שיש וייקח חלק בלידה. זאת ועוד, מכון ה-IVF במאיר המשיך להגשים חלומות לזוגות המייחלים להקים את המשפחה וביצע כ-1,360 טיפולי הפרייה.
למחלקות לרפואה דחופה הגיעו כ-189 אלף איש, מתוכם כ-40 אלף ילדים ונוער עד גיל 18, וכ-7,400 נפגעי תאונות דרכים וטופלו אלפי נפגעים בחדר הטראומה שלנו.
בנוסף, נערכו השנה כ-450 אלף ביקורים במרפאות החוץ, כ-23 אלף ניתוחים, כ-3,000 צנתורים (עורקים כליליים והפרעות מסתמיות) וכ-640 פעולות לטיפול בהפרעות קצב והולכה חשמליות בלב.
המרכז הרפואי זכה השנה להכרה רשמית מטעם משרד הבריאות כמרכז טראומה אזורי, לאחר ביקורת מקיפה שכללה קריטריונים רבים בתחומים מגוונים. כמו כן, הוא גם אישר למרכז הרפואי מכשיר PET CT וחדר צנתורים שלישי. מדובר במכשור רפואי המעמיד את בית החולים בשורה אחת עם מרכזי העל במדינה, ומאפשר לצוות המקצועי של מאיר לתת מענה למטופלים בסטנדרטים הטובים ביותר.
השנה החלה לפעול "מאיר קידס" - שלוחת מיון ילדים בהרצליה של מיטב מומחי מלר"ד ילדים של מאיר. מדובר במיזם משותף ששילב כוחות עם רפואת הקהילה של הכללית. מאז נפתח מאיר קידס טופלו בו קרוב ל-10,000 ילדים ובני נוער.
בנוסף ממשיכה תנופת הבנייה במספר מחלקות בבית החולים, לרבות הרחבת המכון האונקולוגי, המכון הפתולוגי, חדרי לידה פרטיים ועוד.
זו הייתה גם שנה אולימפית והמרכז המשיך גם בשנה זו בליווי ההדוק של הספורטאים כמלווה הרפואי הרשמי שלהם למעלה מעשרים שנה כשאל המשלחת הישראלית בפריז הצטרפו רופאים ממאיר. זו השנה השנייה שבה ערך הוועד האולימפי בישראל את היום האולימפי הבינלאומי במרכז הספורט לילדים.