מרגש: בר גולדשטיין בנו בן ה-20 של המנחה, הקומיקאי והיוצר שי גולדשטיין נחשף השבוע לעולם לאחר שפרסם פוסט תגובה ויראלי ברשתות החברתיות ותמך באביו שהותקף על ידי רבים בשל אמירה פרובקטיבית, אחת מיני רבות יש לציין, נגד נועה קירל.
4 צפייה בגלריה
בר ושי גולדשטיין. אהבה ללא גבול
בר ושי גולדשטיין. אהבה ללא גבול
בר ושי גולדשטיין. אהבה ללא גבול
(צילומים: יח"צ 103fm, פרטי)
בפוסט חשף גולדשטיין ג'וניור כיצד הוא אובחן בגיל שנתיים כאוטיסט, וכיצד אביו ליווה אותו והפך אותו למוזיקאי מוכשר, כנגד כל הסיכויים, ועם הרבה חוש הומור. אחרי הפוסט הויראלי התראיינו במשותף שי ובר, האב ובנו בערוץ 13: "רק כדי להעביר מסר חשוב על אוטיזם ואוטיסטים".
אביו שי גולדשטיין כתב גם הוא פוסט מרגש על בנו: "בגיל שנתיים כמעט הבן שלי אובחן אוטיסט. המאבחנת אמרה בקור רוח מקפיא שאי אפשר לדעת מה יהיה איתו. אי אפשר לדעת אם הוא יחיה איתנו או במוסד. אי אפשר לדעת כלום, היא אמרה ושלחה אותנו למסע חיים.


4 צפייה בגלריה
המסע של גולדשטיין האב
המסע של גולדשטיין האב
המסע של גולדשטיין האב
(צילום: פרטי)

"ילד אוטיסט זה דבר מטורף. זה עבודה אינסופית על דברים שהורים אחרים לא צריכים ולא מכירים. את המילה הראשונה של ילד אוטיסט צריך לחלץ מפיו וגם את זו שאחריה. את הקשר עין הבסיסי צריך לבסס. הרבה עבודה והרבה אהבה ותשומת לב מעל ומעבר צריך להשקיע בילד אוטיסט. הרבה חרדה ורגעים מהסוג שמבעית כל הורה. פעם אתה מוריד ממנו עין לרגע באירוע יום עצמאות והוא נעלם לך בהמון ולא יעזור גם לכרוז לו במערכת הכריזה כי הוא לא יגיב ואין לו שום דרך לבקש עזרה מאנשים כי הוא לא מסוגל לדבר עם זרים. ובכל זאת לא וויתרנו. מהתחלה הבנו שהמוסיקה זורמת אצלו בעורקים ומכאן התחיל מסע מפסטיבל לפסטיבל בארץ ובעולם. פסטיבלי מוסיקה קלאסית בעין כרם ופסטיבלי בלוגראס בהולנד ורגעים של חשש בחמ"ל המשטרתי באינדי נגב כי הילד מקפץ מבמה לבמה והופ...לך תמצא אותו, ושוטרים אדיבים שיצאו לחפש מצאו והחזירו אותו בכל הרגישות והאהבה.


4 צפייה בגלריה
שי גולדשטיין
שי גולדשטיין
שי גולדשטיין
(צילום: יח"צ 103fm)

היום הוא בן 20 סטודנט בבית ספר רימון, גיטריסט על, אהוב על הבריות, חכם, יצירתי, אינטילגנטי ומקסים. אי אפשר שלא להתאהב בו. וכשהוא קם להגן עלי בפני אנשים בורים שמשתמשים בו כדי לתקוף אותי הוא מרגש אותי עד דמעות. אוהב אותך ילד ותמשיך בדרך המיוחדת והמדהימה שלך. ואם אתם הורים לילד שרק אובחן ואתם טובעים בבור השחור הזה של החרדה מהעתיד, תדעו שהאבחון הוא לא הסוף הוא רק ההתחלה. התחלה של דרך לא פשוטה אבל מלאה גם בקסם ובקשר מיוחד ויוצא דופן עם הילד המיוחד שלכם. באחריות".

4 צפייה בגלריה
בר גולדשטיין ואביו
בר גולדשטיין ואביו
בר גולדשטיין ואביו
(צילום מסך: ערוץ 13)

"לא חשבתי שאגיע לרגע הזה", מספר השבוע בר, "זה הכל התחיל מעוד אחת מהפרובוקציות של אבאל'ה, לא משהו כזה חריג. בלשון המעטה, הוא לא כל כך רצה לראות את נועה קירל רוקדת. כרגיל הוא עורר סערה ברשתות בסדר גודל של הוריקן קטרינה, הוא הותקף מכל כיוון אפשרי, במיוחד מאביבית בר זוהר שהפעם החליטה להשתמש בי בקמפיין השנאה נגד אבא.
"ואני, בן טוב אוטיסט עם אגו מצרי ענק, לא נשארתי אדיש. פרסמתי סטורי על עד כמה אבא משמעותי בחיים שלי ןמפה לשם הסטורי הופץ והסיפור שלי הגיע למאות אם לא אלפי אנשים, חלקם הגדול אוטיסטים בעצמם וגם הורים לילדים אוטיסטים.
"כשצצה לי ולאבא ההזדמנות להחשף לא היססנו וקפצנו על זה, הפרסום והפגנת הכישרון שלי כמוזיקאי זה משהו שולי, אבל השליחות של להעביר לעולם מסר חשוב על האוטיזם ועל האוטיסטים כאנשים זה משהו שפשוט אי אפשר להגיד לו לא.

קראו גם:
"אז קודם כל צריך לדעת שאוטיזם זה לא מחלה, דבר שני זה לא סוף העולם, ודבר שלישי יש לזה גם מלא יתרונות. אני מאה אחוז שלם עם עצמי. לא הייתי רוצה להיוולד מחדש בתור נוירוטיפיקל. לא יודע אם אנשים שהם תלויים מאוד מאוד בחברה בשביל ההסתדרות שלהם עם העולם, אם הם יכולים ממש להסתדר רק הם וגיטרה. ככה שאנשים שהם אפילו לא מאובחנים, ואולי הם מסתכלים עליי, אולי הם יבינו על עצמם איזה משהו…".