לא בכל יום עולה שמו של כוכב ריאליטי מעל דוכן הכנסת, ולא כדי להציג אותו כדוגמא רעה לנוער - אלא דווקא לשבח אותו. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ"ישראל ביתנו", עשתה בדיוק את זה בדיון שהתקיים אמש (יום ב') בשעת לילה מאוחרת בכנסת. בואו לצפות.
1 צפייה בגלריה
יענקי גולדהבר
יענקי גולדהבר
יענקי גולדהבר
(צילום: באדיבות רשת)
חברת הכנסת מלינובסקי עלתה לנאום ואמרה לנוכחים כי היא רוצה להציג נקודת אור שריגשה אותה מאוד. "בתוכנית האח הגדול יש בחור חרדי צעיר בן 20 מבני ברק, שהוא דוגמא ומופת לאחדות, קירוב ורצון להשתלבות בחברה. לבחור הזה קוראים יענקי". היא התייחסה ליענקי גולדהבר, אחד המשתתפים בתוכנית הריאליטי.
בשלב זה פנתה חברת הכנסת מלינובסקי לחבר הכנסת ישראל אייכלר מיהדות התורה, ששימש כיו"ר בעת הדיון ובדיוק ירד מהדוכן: "חבר הכנסת אייכלר, אתה לא מכיר אותו? זה עכשיו הסלב, שתופס כותרות ועושה דברים נפלאים". אייכלר הניד בראשו לשלילה, ומלינובסקי אמרה לו: "באמת משהו מרגש". לא ברור אם זה שיכנע את ח"כ אייכלר לצפות.



חברת הכנסת, שמשתייכת למפלגתו של אביגדור ליברמן המזוהה דווקא עם ביקורת על החברה החרדית, הוסיפה והזכירה את סיפור הכשרות בבית האח הגדול, במהלכו הבהיר יענקי כי הוא אינו יכול לאכול מהכלים והסירים - אבל הוא אינו רוצה שהדבר ייתפס ככפייה דתית. בעקבות כך, הוחלט לארגן לו סירים וכלי בישול כשרים, כשיתר המשתתפים אף התלהבו מהרעיון לעבור לאכילת כשר.
חברת הכנסת מלינובסקי אמרה על כך: "זה מקרה בוחן. מה שבא בטוב, מתקבל בטוב. לכולם אני ממליצה ללמוד מהמקרה הזה. יענקי הוא דוגמא לדרך ארץ, הוא נעים עם הבריות, משקף את הביטוי חיה ותן לחיות. הבחור הצעיר הזה הוא אנטי תזה למה שעסקני הדת מנסים לגזור על הציבור החרדי. הוא ההיפך מהבידוד, החושך והקיצוניות.

קראו גם:

"הילד הזה הוא נקודת אור ומסמל אהבת חינם וקירוב לבבות. הוא מחבר בין כל המגזרים שקיימים אצלנו במדינה. כולי תקווה שנראה כמו שיותר 'יענקים' כאלה בחברה שלנו".