יום העבודה של ד"ר אחמד ביאדסה, אורתופד מומחה עמוס במיוחד. כמעט ואין לו זמן פנוי אפילו עבור משפחתו. ד"ר ביאדסה עסוק כמעט בכל רגע ומחלק את זמנו בין מחלקת האורתופדיה בבית חולים "מאיר" בה הוא עובד ומרפאת הספורט אותה מנהל. אלא שיש לו עוד עיסוקים, שעליהם הוא לא מוכן לוותר. ד"ר ביאדסה הוא הרופא הצמוד של קבוצת הכדורגל מכבי נתניה וקבוצת הכדורסל בני הרצליה. "אני מאוד אוהב את הספורט ובעיקר כדורגל", הוא אומר. "עבורי להיות רופא של קבוצות כמו נתניה ובני הרצליה זה דבר מאתגר וכיפי".
1 צפייה בגלריה
ד"ר אחמד ביאדסה. "רופא מצליח בספורט הוא רופא שחי את הקבוצה ונושם את השחקן"
ד"ר אחמד ביאדסה. "רופא מצליח בספורט הוא רופא שחי את הקבוצה ונושם את השחקן"
ד"ר אחמד ביאדסה. "רופא מצליח בספורט הוא רופא שחי את הקבוצה ונושם את השחקן"
(צילום: יאיר שגיא)

בתוך המגרש

בכל שבת יוצא ד"ר ביאדסה מביתו בבאקה אל גרביה ועושה את דרכו לאיצטדיון הכדורגל בנתניה שם הוא מתלווה לקבוצת מכבי נתניה מליגת העל במשחקי הבית והחוץ שלה. ד"ר ביאדסה שמשמש כרופא הראשי של הקבוצה נחשב היום לאחד הוותיקים בצוות המקצועי של הקבוצה. "אני מאוד נהנה בעבודה שלי ומרגיש כאן כמו בבית", הוא אומר. "מכבי נתניה חשובה לי וכשהם מנצחים אני מאוד שמח ואם הם מפסידים אני עצוב וכך גם עם בני הרצליה בכדורסל. בהרצליה אני מגיע לאמונים ולסירוגין מגיע למשחקי הבית ומלווה את הקבוצה והשחקנים ומייעץ להם. אני מגיע גם למשחקים של מועדון ספורט כפר קאסם".
ביאדסה, 39, תושב באקה אל גרביה, נשוי ואב לבן ובת, עובד כרופא בכיר ביחידת מפרקים במחלקה האורתופדית בבית החולים "מאיר" בכפר סבא. בנוסף הוא מנהל מרפאת ספורט פרטית בשם "מידפרו" בשותפות עם מכון פיזיותרפיה בנתניה ועובד בחברת "די ארקי" להחלפת מפרקים. את לימודי התיכון סיים בבית הספר האורתודוקסי חיפה ובשנת 2009 סיים לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב. הוא התמחה באורתופדיה בבית חולים מאיר שם הוא עדיין עובד.
ד"ר ביאדסה מספר כי מאז היותו ילד הוא אוהב את הספורט ובעיקר כדורגל. "בילדותי לא בלטתי בספורט, אבל תמיד אהבתי להסתכל על המשחקים. מצד שני אף פעם לא חשבתי שאמצא את עצמי יושב בתוך מגרש כדורגל או בהיכל כדורסל כחלק מצוות מקצועי של קבוצות ברמה גבוהה".
המפגש הראשון של ד"ר ביאדסה כרופא עם הספורט היה כאשר התחיל את ההתמחות שלו באורתופדיה עם ד"ר ערן דולב, הרופא הראשי של הפועל רעננה והנבחרת האולימפית. "התחלתי להחליף את ד"ר דולב במשחקים ומצאתי את עצמי נקשר לתחום הזה", הוא מספר. "אהבתי להיות רופא ראשי בתוך המגרש ולעבוד עם קבוצות בכירות. זה ממש נכנס לי לראש. בהתחלה עבדתי עם הפועל פתח תקווה כרופא מחליף והמשכתי בקבוצה כרופא ראשי למשך חמש שנים. תוך כדי פנו אליי מקבוצת מכבי נתניה, זה היה בדיוק לפני חמש שנים כאשר הקבוצה עלתה לליגת העל. התחלתי עם מכבי נתניה ואחרי שנה פנו אלי מבני הרצליה בכדורסל וגם אליהם הצטרפתי. היום אני משמש כרופא הראשי של שתי הקבוצות בנוסף למועדון הכדורגל כפר קאסם".

מרגיש בבית

ד"ר ביאדסה מספר כי השילוב בין הרפואה והספורט מסב לו סיפוק רב והנאה. בנוסף מדובר בשינוי אווירה מחדרי הטיפולים הרגילים בבתי החולים. "אני מאוד נהנה בעבודה שלי עם השחקנים", הוא אומר. "הרופא כל הזמן נמצא בחדרי ניתוח וטיפולים ונפגש עם מטופלים. בספורט זה דבר אחר לגמרי, שם אתה צופה במשחק תוך כדי העבודה שלך. אתה נמצא מחוץ למסגרת של בית החולים והחלוק הלבן. אני מגיע לכל המשחקים של מכבי נתניה ומגיע לאימונים ולחלק מהמשחקים של בני הרצליה בדיוק כמו שאני מגיע לעבודתי בבית החולים. רופא מצליח בספורט הוא רופא שחי את הקבוצה ונושם את השחקן. אני בודק כל שחקן חדש שמגיע לקבוצה לפני החתימה. אני צריך לבדוק אותו ולאשר אם הוא כשיר לקבוצה. היו מקרים שפסלתי שחקנים במכבי נתניה ובבני הרצליה ובסוף הם לא הוחתמו בקבוצות. גם שחקן שהוא כוכב חייב לעבור דרכי".
ד"ר ביאדסה מספר עד כמה הוא נקשר לשתי הקבוצות, בעיקר למכבי נתניה: "השתלבתי בנתניה בצורה מעולה. זה מועדון שהוא משפחה. כאן אני מרגיש כמו בבית. אנחנו נחשבים מהצוותים הרפואיים המובילים במדינה. יש לי קשרי ידידות עם כל הצוותים המקצועיים והשחקנים. אותו הדבר עם בני הרצליה שם מעריכים ומכבדים אותי. כאשר הקבוצות מנצחות אני חוזר הביתה מאוד מאושר וכאשר הן מפסידות אני מרגיש מאוכזב. אני ממש חלק משתי הקבוצות וטובתם חשובה לי".
לדברי ביאדסה, מאז שהגיע לשני המועדונים בנתניה והרצליה הוא מקבל כבוד והערכה ואף פעם לא הרגיש יחס שונה בגלל היותו ערבי. "אני עושה עבודה מקצועית שחשובה לקבוצות ולא מתעסק בפוליטיקה", הוא אומר. "כל מה שמתרחש בחוץ לא משפיע עלי ואף פעם לא הרגשתי יחס שונה. אף פעם לא שמעתי את האוהדים של נתניה צועקים 'מוות לערבים'. אני מאמין שרוב הקהל בנתניה לא ייתן לאף גורם או אוהד להתבטא בגזענות. לא לשכוח שמאז ומתמיד יש שחקנים ערבים מובילים בנתניה ואחד מהם, דיא סבע, היה קפטן הקבוצה".