קשה היה שלא להבחין בהתרגשות של המאמן, אלישע לוי, באימון הבכורה המחודשת שלו בהפועל כפר סבא בשבוע שעבר. לוי עם רזומה של למעלה משלושים שנות ניסיון, הגיע למתחם האימונים והכריז: "אני שמח ונרגש לחזור לפה לקדנציה שלישית. זה מועדון שמאוד יקר לי". באסיפת הקבוצה הוסיף ואמר בין היתר: "אנחנו לא מסתכלים על מטרות רחוקות. הקשר בינינו יהיה בנוי על אמון. אני לא רוצה שייצאו מפה הדברים הרעים".
1 צפייה בגלריה
אלישע לוי. "לפנינו אתגר והוא גדול"
אלישע לוי. "לפנינו אתגר והוא גדול"
אלישע לוי. "לפנינו אתגר והוא גדול"
(צילום: ראובן שוורץ)
האופטימיות במשפחת שום הייתה גדולה. כבר בשבת התארחה כפר סבא בבלומפילד אצל נועלת הטבלה. אפקט המאמן החדש פעל חלקית כשהקבוצה סיימה בתוצאת תיקו (1:1). "הגישה הייתה טובה וזה יכול קצת להרים אותנו קדימה. אנחנו בהחלט מודעים למידת האחריות שעלינו כי אנחנו מחויבים למועדון ולאוהדים ונעשה כל מה שצריך", ציין המאמן בסיום.
ואיך זה מרגיש לחזור לקדנציה שלישית?
"באתי למועדון שאני מכיר, הכניסה הייתה מאוד חלקה, השגנו תוצאה די טובה מול הפועל ת"א. המטרה הייתה להיכנס ותוך כדי להכיר את הקבוצה. באתי מתוך תפיסה שאנחנו יכולים לשנות ויודעים מה המחויבות. נעשה הכל כדי להעמיד קבוצה טובה יותר במהירות המקסימלית. לפנינו אתגר והוא גדול".
יד על הלב, עם כל האהבה לעיר ולמועדון למה באמת לקחת את התפקיד?
"אני עובד איפה שאני מרגיש שזה נכון לי. שומי עשה הכל כדי שאבוא ואפשר לי לערוך שינויים. מהרגע הזה לא חשבתי הרבה והסכמתי. יש פה מועדון טוב ומסודר עם תנאים טובים ואוהדים שרעבים להצלחות. אנחנו לא פוחדים מכלום ונעשה הכל לשנות ולהצליח".
אחרי שאימנת בנבחרת, זכית באליפות עם חיפה והגעת לשלב הבתים בליגת האלופות. זו לא ירידה ברמה בשבילך?
"ממש אבל ממש לא! אני לא מאמן צעיר, כבר מזמן עשיתי את הסוויץ' הזה. אני מאמן כדורגל שאוהב את העבודה שלו ורוצה לתרום איפה שרוצים וצריכים אותי. לא הייתי בא אם לא הייתי יודע שאפשר לשנות".
הישארות תחשב להצלחה בעיניך?
"כפר סבא זה מקום עם מסורת של כדורגל, אבל אנחנו לא חיים על העבר. דבר ראשון אנחנו צריכים להיחלץ מהמצב הקיים. יש לנו מטרות לטווח הקרוב שזה להיחלץ מהמצב הקיים ולטווח הרחוק יותר זה לעשות קבוצה טובה יותר שתהיה לנו קבוצה שתתמודד בקלות עם המטרות ושתהיה מיוצבת".
מה ייחשב לכישלון?
"אם הייתי חושב במושגים כאלה לא הייתי מגיע. אנחנו חושבים חיובי. ננסה להיצמד לשתי המטרות שציינתי. אני בטוח שניתן לתקן את המצב וזה מה שנעשה".
בעבר אימנת בהצלחה את סכנין וזה מינף לך את הקריירה. יכול לקרות שוב?
"עצם העובדה שאני מבוקש תמיד ולא נשאר בלי עבודה, אומר משהו עליי. מאמן כדורגל נמדד לאורך זמן וכמעט בכל מקום הצלחתי. השאלה מה זה קריירה? אני עובד, אני מבוקש ואני שואף לעבוד בשנים הקרובות ברמות הגבוהות בליגת העל. אחר כך נראה מה יהיה".
חילוקי דעות מקצועיים עם יו"ר בני יהודה אברמוב גרמו לך לעזוב את הקבוצה. איך זה יהיה עם שום?
"בשנה הראשונה היה לי נהדר בבני יהודה. אפשרו לי לעבוד, עשיתי מה שצריך ועמדנו כמעט בכל היעדים. בחצי השני היו חילוקי דעות שלא הצלחנו לגשר עליהם ולכן יזמתי פרידה. עם שומי אני לא חושב שתהיה בעיה, אנחנו מבוגרים, שומי בא מהכדורגל, צריך לתת לו את המקום שלו, אבל לכולם ברור שאני הסמכות ואני לא חושב שתהיה בעיה עם זה".

מהפכה בסגל

על פי דרישת המאמן הנהלת הקבוצה הביעה את רצונה להתחזק בחלון העברות שבפתח, כאשר הסגל צפוי לעבור מיני מהפכה. שמותיהם של עדי נימני, עדן קארצב ומתן חוזז, כבר נכנסו לרשימה כשמנגד מי שמעמדם אינו ברור הם אור דסה, יהב אפריאט ושגיא דרור. בגזרת הזרים נמצאים שמותיהם של ג'ורג פוצ'יבה או מייקל אומואה כמועמדים לעזוב ובמקומם הכוונה להתחזק בשני בלמים. "לא אדבר על שמות שעולים. אני יכול להגיד הוא שהבסיס שלנו טוב, אבל הקבוצה במומנטום שלילי. ידעתי לקראת מה אני בא וידעתי שמאפשרים לי לשנות וכך נעשה".
ולסיום, כמאמן נבחרת ישראל לשעבר אתה חושב שמתישהו נגיע כבר להישגים?
"הלוואי, אם חמישים שנים אנחנו לא מצליחים כנראה שהבעיה יותר שורשית. אם נהיה סבלניים בסופו של דבר ובטח עם שינוי הפורמט שעכשיו אנחנו בליגת האומות, אולי כן נוכל".
מאמן הנבחרת ווילי רוטנשטיין הוא האיש המתאים?
"אלה לא הבעיות שלי ולכן לא אתעסק בזה יותר מדי. אם בחרו בו צריך לתת לו את כל התמיכה, לאפשר לו לעבוד ולאחל לו בהצלחה".
mikiss@bezeqint.net