שחקן הפועל כפר סבא, טום שלח, כבר לא מתאמן עם הקבוצה. הבעלים יצחק שום טוען שנכדו רוצה לשחק בחו"ל. המאמן אורי גוטמן לא מדבר על מי שלא בסגל והמגן עצמו מודה שעדיין לא חתם באף קבוצה. טום שלח שהיה שק החבטות של הפועל כפר סבא לא ישחק במועדון בעונה הבאה, ובלעדיו הקבוצה בינתיים מציגה יכולות טובות.
1 צפייה בגלריה
טום שלח. הרוויח את מקומו
טום שלח. הרוויח את מקומו
טום שלח. איפה הוא?
(צילום: ראובן שוורץ)

עליהום של אוהדים

אוקטובר 2019. הפועל כפר סבא אז בליגת העל מפסידה במסגרת המחזור השביעי להפועל ת"א. אוהדי כפר סבא מוצאים את האשם העיקרי להפסד והפעם לא נשארים אדישים לכיוונו של המגן הימני, טום שלח, בטענה שביצע מספר טעויות שהובילו להפסד. התוצאה: שלח הצעיר מתקשה לצאת מתחומי המגרש שם ממתינים לו חלק מהאוהדים ו"יורים" עליו מטר של קללות. צוות אבטחה שמוזעק למקום מסייע לשלח לצאת לכיוון ביתו כשבמקביל דואגים אוהדים לגדף ולבקר אותו בחומרה ברשתות החברתיות תוך שהם מעבירים מסר כי במידה ובהנהלת כפר סבא ובצוות המקצועי אז ברשות אופיר חיים יתנו למגן לשחק, אוהדים רבים יחרימו את משחקי הקבוצה. שלח עצמו לא הסתיר את מצוקתו והעדיף שלא להגיב או להיות חלק מהמהומה סביבו. "הוא פשוט התעלם מכל הרחשים מסביב, לא קרא עיתונים ולא נכנס לרשתות החברתיות והעדיף להמשיך לעבוד קשה על המגרש", סיפרו מקורביו של השחקן ששילם גם מקצועית והודח מההרכב אליו שב רק בהמשך. "מול הפועל ת"א עשיתי את הטעות ושילמתי עליה," סיפר אז שלח והוסיף, "ביומיים אחרי זה לא הצלחתי לישון, אבל הבנתי שאני צריך להתאפס על עצמי. עבדתי קשה".
הסיטואציה אליה נקלע שלח הייתה הבולטת מבין לא מעט שחווה בהיותו "הבן של והנכד של ..". כידוע שלח הצעיר הוא בנו של עמיר שלח לשעבר כדורגלן בולט בנבחרת ישראל ומכבי ת"א ונכדו של בעלי הפועל כפר סבא יצחק שום, מה שלטענתו שם אותו תחת זכוכית מגדלת לאורך הקריירה הקצרה שלו בעיקר בכפר סבא. במשפחתו של שלח ניסו לאורך כל הדרך לתמוך ולעודד את המגן כשבמקביל הוא הפך לאחד השחקנים המרכזיים בסגל של הקבוצה עד לסיום העונה האחרונה, שמסתמנת בשלב זה כעונתו האחרונה במועדון בקדנציה הנוכחית לאור העובדה ששלח לא נכלל בהכנות לעונה הקרובה ואינו מתאמן עם הקבוצה יותר.
"עוד לא חתמתי בשום מקום", הסכים להגיד השבוע שלח שאגב, בדף הפייסבוק שלו עדיין הוא מככב במדי הפועל כפר סבא. בניסיון להבין מדוע אינו חלק מהקבוצה טוען אחד מאנשי המועדון: "זה מאוד קל להעביר ביקורת מהצד ולקשר כל דבר לייחוס המשפחתי, וגם עכשיו על העזיבה שלו. לא הייתי מתחלף עם טום בכל הקשור לזה ואולי באמת עדיף לו לשחק במועדון אחר ולהיות כמו יתר השחקנים. זה בטוח ירגיש לו יותר חופשי ויוציא ממנו הרבה דברים טובים במגרש ומחוצה לו".

"יש לו רצונות"

ואכן במבט חטוף לסגל הנבנה הקיץ בהפועל כפר סבא לקראת העונה הקרובה בליגה הלאומית ניתן לשים לב לחסרונו של המגן, שכבר אינו מתאמן עם חבריו בקבוצה. "אין לי מבחינה רשמית מה להתייחס לשחקן שלא נמצא בקבוצה", השיב השבוע המאמן גוטמן לשאלה מדוע שלח אינו חלק מהסגל שהוא בונה.
הבעלים והסבא יצחק שום טוען כי חסרונו של שלח הצעיר אינו קשור לקרבה המשפחתית וכל מה שקרה מסביב בתקופות בהן שיחק במועדון. "יש לו רצונות לשחק בחו"ל", חשף השבוע שומי כשהוא מספק הסבר למצב הקיים: "טום כרגע לא מתאמן איתנו וזאת החלטה שלו".
טום עצמו שכאמור טרם מצא קבוצה חדשה העדיף שלא להתייחס לעזיבתו.
"מה שבטוח שהעזיבה שלו תגרום לכך שהוא כבר לא יהיה שק החבטות של אף אחד", סיכם חברו של המגן.
בינתיים נראה שכפר סבא מצליחה להסתדר ללא שלח, כאשר הירוקים של גוטמן רשמו בשבוע שעבר מאזן מושלם בבית ב' עם ניצחון שלישי ומרשים ברציפות במפעל גביע הטוטו במסגרתו העפילו לחצי הגמר. בליגה במחזור הפתיחה השיגו גוטמן וחניכיו ניצחון ראשון 1:0 במשחק החוץ מול הפועל עכו.

האב אמיר שלח: "מעדיף שיישאר"

מי שנשמע פחות מרוצה מהעזיבה של טום הוא אביו וכוכב העבר, אמיר שלח: "אישית הייתי שמח לראות את שני הבנים שלי משחקים בהפועל כפר סבא וכמובן, את טום ממשיך כאן ודואג להעלות בחזרה את הקבוצה לליגת העל, אבל זאת החלטה שלו ואני מכבד אותה".
כשחקן צעיר כמו טום להתמודד מול דברים כאלה (קרבה משפחתית) זה לא פשוט.
"בתפיסה שלי כאמיר שלח הכל אפשרי. אם יודעים להתנהל ולהתנהג בצורה מקצועית ועניינית אז הכל טוב".
ואם לא?
"במדינה שלנו הכל הולך קשה. תמיד יש מי שיפריע לו ותמיד יהיה מי שיגיד בלי חשבון מה דעתו על כל דבר, גם אם הוא לא מבין בנושא ולא קשור אליו".
ואיך חיים עם זה?
"אמרתי לשני הבנים שלי שבלי קשר לאיפה שיבחרו לשחק, תמיד ה"נשמות הטובות" יגידו שהם משחקים בגלל זה או בגלל משהו אחר ועם זה הם יהיו צריכים תמיד להתמודד, לטוב ולרע".
אחד מאוהדי הקבוצה אמר בעניין: "לא היה לנו שום דבר אישי נגד טום. יכול להיות שהשינוי יעשה טוב לשני הצדדים. מה שהחשוב הוא טובת המועדון והמטרה שנחזור מהר לליגת העל".