כשהחלו הדיבורים על שידוך מחודש בין הפועל כפר סבא לרז כהן, היה ברור שכדי שזה יקרה יצטרך הקשר בן ה־25 להתנצל בפני הבעלים, יצחק שום, על הדרך הצורמת שבה נפרד מהמועדון כשביקש לעבור להפועל תל אביב.
1 צפייה בגלריה
כהן השבוע. "כשאתה לא משחק, אתה מרגיש שאתה יוצא מהלופ"
כהן השבוע. "כשאתה לא משחק, אתה מרגיש שאתה יוצא מהלופ"
כהן השבוע. "כשאתה לא משחק, אתה מרגיש שאתה יוצא מהלופ"
(צילום: אסף פרידמן)
"קרה מה שקרה לפני שנתיים, כשעזבתי את המועדון. אני שמח שכל הדברים כבר מאחורינו", אומר כהן השבוע. "ישבנו יחד, ליבנו את הדברים וסידרנו את כל העניינים. התנצלתי על מה שקרה אז ועל הדברים שאמרתי בזמנו, וזהו. פתחנו דף חדש, וזאת תחושה טובה שזה קורה בדרך כזאת. גם המועדון וגם אני רוצים בהצלחה זה של זה. להתחיל מחדש זאת הזדמנות טובה לכולם. כולנו יכולים רק להרוויח. עכשיו נשאר הכדורגל".

חוזר ללבוש ירוק

אחרי שנתיים פחות זוהרות במדים האדומים של הפועל תל אביב, כהן מאושר כשהוא חוזר לצבע האהוב עליו. "כיף גדול לחזור למועדון נעוריי", הוא אומר. "הרגשה נהדרת ללבוש שוב ירוק אחרי שנתיים באדום. כל החיים לבשתי את הצבע הירוק, וזאת תחושה טובה. מה שחשוב עכשיו זה שאכנס לכושר מהר, אבל אני מרגיש שאני חוזר לשחק כדורגל, וזה נהדר. חזרתי הביתה למקום שבו מעריכים אותך. המוטיבציה להצליח גדולה מאוד. אני חוזר אחרי שנתיים למקום שבו למדתי כדורגל. אני שמח מאוד לחזור למקום שבו התחלתי לשחק, וכולי ציפייה לעונה מוצלחת של הקבוצה ושלי".
העימות הגדול בין הצדדים התרחש כשכהן ביקש לעבור להפועל תל אביב, ולא ממש בחל במילים שזרק לעברו של שומי. הבעלים נפגע, וכהן הבין שכדי לחזור ללבוש ירוק הוא צריך להתנצל.
"אני לא ממש רוצה להיכנס לפרטים של מה שהיה בשיחה בינינו", אומר כהן. "אשמור כמה מהדברים רק לנו, אבל אני כן יכול לומר שהייתה פגישה טובה ונעימה. שני הצדדים באו בידיעה מה הולך לקרות, והכל עבר בצורה מכובדת וטובה שמאפשרת לנו לשים את הדברים מאחור".
למדת משהו מהפרשה הזאת?
"כשכל זה קרה הייתי שחקן צעיר, עם דפוסי התנהגות אחרים. למדתי כמובן שאף פעם לא צריך לסגור דלתות. נוסף על כך למדתי שגם אם יש מחלוקות ולא מסכימים על דברים, קודם כל צריך לחשוב ואז לעשות, ולא להיפך, לעשות ואז לחשוב. במילים אחרות, להיות הרבה יותר שקול".
בקיצור, אם תגיע שוב לסיטואציה דומה, כבר תדע איך להתנהג.
"אין מצב שאגיע שוב לסיטואציה כזאת".

משהו טוב קורה

חצי מיליון שקל שילמה הפועל תל אביב לכפר סבא כדי לזכות בשירותיו של הקשר המוכשר. אלא שהשנתיים באדום לא היו הצלחה גדולה עבור כהן, בלשון המעטה. הוא לא הירבה לראות דשא - 590 דקות בעונה הראשונה, ו־-935 דקות בעונה שעברה. למרות הסכום ששולם על השחקן, מהצוות המקצועי של האדומים הוא לא זכה ליותר מדי קרדיט.
"לאורך השנתיים האלה שותפתי בצורה חלקית ביותר. לא שיחקתי מספיק, זה ברור", אומר כהן. "הפועל תל אביב זה היה צ'אנס שמצד אחד אולי לא ידעתי לקחת, ומנגד גם המועדון לא ידע איך להשתמש בי יותר. הדברים לא הסתדרו ולא התחברו, לא לי ולא לקבוצה. אחרי שנתיים כאלה זה פשוט נגמר, ואני שמח לצאת לדרך חדשה. לא שיחקתי הרבה זמן, אבל בטח שלא שכחתי לשחק כדורגל".
בסוף זה כבר היה מכוער.
"אני לא ממש מבין בפרטים האלה. יש אנשים שעוסקים בזה, אבל בגדול הקבוצה לא רצתה אותנו ומצאה דרך להיפטר מאיתנו".
זאת התנהלות של מועדון גדול בישראל?
"מה אגיד לך? זה עניין שלהם איך הם בוחרים להתנהל. אני מאחל להם הצלחה, הם משקיעים שם כספים ורוצים להצליח, אבל הדרך שהם בוחרים זה עניין שלהם. עוד חייבים לי כסף, ואני מאמין שהדברים יסתדרו".
מה נראה מכפר סבא העונה? אחרי השלישייה שחטפה הקבוצה מנתניה, הגיעה הרביעייה מול מכבי פתח תקוה.
"אי אפשר להתייחס לכל משחק כמגמה. הקבוצה קיבלה שלישייה מנתניה אז זה לא מתחבר, ואחרי ניצחון 1:4 על פתח תקוה רצים לאליפות? זה נראה טוב יותר, ואנחנו עושים את המיטב כדי להגיע לליגה כמו שצריך".
במשפחת שום מכוונים לחלק העליון של הטבלה.
"צריך תמיד להיות צנועים, לעבוד קשה ולשאוף הכי רחוק שאפשר. העונה, בגלל הקורונה וכל הבלגן מסביב, נראה לי שתהיה ליגה שוויונית מאוד. אנחנו צריכים להיות מרוכזים בעצמנו ולעשות עונה מוצלחת. מאז שהגעתי שיחקנו שני משחקים וזה נראה בכיוון הנכון, אבל שוב, יש עוד המון עבודה וזה עוד לא אומר כלום לגבי הליגה. בהחלט יש הרגשה של משהו טוב שהולך לקרות. אנחנו מרגישים שהקבוצה הופכת איכותית וטובה יותר".
תצטרך להוריד במהירות את החלודה שצברת על הספסל של הפועל תל אביב.
"לא שיחקתי הרבה זמן, וכמובן שאני צריך לחזור לכושר. יש אמרה בכדורגל, שמי שלא משחק, לא קיים. הרגשתי אותה על בשרי בשנתיים האחרונות. זה לא שלא שיחקתי בכלל, אבל הרבה פחות ממה שחשבתי וציפיתי. כשאתה לא משחק, אתה מרגיש שאתה יוצא מהלופ. אני שמח לחזור למקום שבו רוצים שאשחק. כמובן שהולכת להיות מלחמה על כל עמדה בכפר סבא. אני צריך לחזור לעצמי וליכולות שלי. זאת עונה מאוד חשובה עבורי. אני רוצה להראות לכולם מה יש לי ברגליים".
ואין כמו לפתוח עונה מול הפועל תל אביב. כבר במחזור הראשון אתה פוגש את האקסית.
"אין לי שום דבר נגדם. בסך הכל הייתי שם שנתיים וחוויתי דברים, למדתי על עצמי. כמובן שיהיה נחמד להוכיח מולם את היכולות שלי ולהראות להם מה הם הפסידו. לא יהיה לי קל להגיע למחזור הראשון בכושר גבוה, כי לא שיחקתי הרבה זמן. אעבוד קשה כדי לחזור הכי מהר שאפשר".