כבר למעלה משנה שבכפר סבא מנסים לצרף את אדריאן רוצ'ט. זה התחיל עם ארז בנודיס, שמאוד רצה את הקשר וניסה להנחית אותו בשרון עוד בתחילת העונה שעברה. בעפולה כבר נתנו אור ירוק, אבל אז התחלפה ההנהלה והעסקה נפלה.
גם בהמשך נמשך מסע החיזורים של כפר סבא, עד שהשבוע הסתיים הסיפור עם החתמתו של רוצ'ט במדים הירוקים. עכשיו צריך לחכות ולראות האם המאמץ ישתלם, והאם רוצ'ט שהשתקע בליגה השנייה בשנים האחרונות, יוכל להפוך לבורג משמעותי בליגת העל.
1 צפייה בגלריה
רוצ'ט. "כפר סבא נראית טוב" | צילום: שרון צור
רוצ'ט. "כפר סבא נראית טוב" | צילום: שרון צור
רוצ'ט. "כפר סבא נראית טוב" | צילום: שרון צור
"היו חודשים ארוכים של מו"מ בין כפר סבא לעפולה שלא הניבו כלום", מספר רוצ'ט השבוע. "בעפולה לא הסכימו לשחרר אותי. בסופו של דבר עפולה נכנסה למצב כלכלי לא נעים, ונוצרה הזדמנות עבורי לעזוב. אני כאן תקופה קצרה ונהנה מאוד".
אתה חוזר לשחק בליגת העל.
"תמיד חלמתי לחזור לשחק בליגת העל, כי זה המקום שלי. עכשיו הכי חשוב זה להיות טוב. אני מגיע בכושר טוב, אבל צריך להרים את עצמי למקומות גבוהים יותר. בשבועיים האחרונים לא התאמנתי באופן סדיר, אבל ארים קצב מהר".
שער גדול מהחיים
את השער הבלתי נשכח ההוא של עומר פדידה בדקה ה־97 מול עפולה ראה רוצ'ט מהצד השני של המתרס: "זה באמת היה משחק מטורף", הוא נזכר. "ידעתי שאחרי המשחק, בלי קשר לתוצאה, בכפר סבא יחזרו לנסות לדבר על מעבר שלי אליהם. זה היה באוויר הרבה זמן. אז התבאסתי על ההפסד, אבל היום, מאחר שהצטרפתי לכפר סבא, אני שמח שהם ניצחו. תוך כדי המשחק שחקנים דיברו איתי ואמרו לי איך לא הגעתי, ושאגיע אליהם בעונה הבאה. קוקו שיגע אותי כל המשחק. כשראיתי את הקהל של כפר סבא הבנתי את העוצמות שיש למועדון, ואמרתי לעצמי שבאמת חבל שלא עברתי לשם כבר לפני כן".
מה קרה שם בדיוק? הובלתם 0:2 והפסקתם לשחק.
"הייתה ירידת מתח גדולה. שני מחזורים קודם עפולה יצאה מהמירוץ לעלייה, והקבוצה קצת הורידה רגל מהגז. באנו ליהנות מהמשחקים שנותרו עד הסיום. טבעי ששחקנים שפחות שיחקו במהלך העונה יקבלו את הקרדיט במשחקים האחרונים. באותו משחק פתחנו מצוין, אחרי זה כפר סבא פשוט חזרו בגדול. זה קורה בכדורגל. מה, לא היו מהפכים לפני זה? מספיק עם השטויות האלה".
היו טענות קשות כלפיכם, במיוחד מהצד של נצרת עילית, שכפר סבא עלתה על חשבונה בסופו של דבר.
"בכדורגל, כשלא מצליח משהו, תמיד מחפשים את מי להאשים. נצרת עילית האשימו את כל העולם בזה שהם לא עלו ליגה. הם בכו בזמן שהם לא ניצחו משחק אחד בפלייאוף. עזוב, נו, בעיה שלהם".
עכשיו אתה צריך לשתף פעולה עם עומר פדידה, גיבור המשחק ההוא.
"שמע, הוא כבש שער גדול מהחיים. איזה קור רוח, דקה 97, פס לפינה במשחק העלייה זה אדיר. עומר פדידה הוא האבי נמני של הפועל כפר סבא".
אפשר לנצח
כפר סבא תהיה התחנה התשיעית בקריירה של רוצ'ט, כאשר את רוב השנים העביר בקבוצת נעוריו, קריית שמונה. תשע שנים הוא שיחק אצל איזי שירצקי, שם זכה באליפות הבלתי נשכחת, בגביע המדינה ופעמיים בגביע הטוטו - ארון גביעים מכובד מאוד לשחקן שלא שיחק באחת הגדולות של הכדורגל הישראלי.
"כל שנה במהלך הפגרה ולקראת ינואר מתחילים הדיבורים שאולי אחזור לקריית שמונה, אבל זה תמיד נשאר בגדר דיבורים", הוא אומר. "לקראת סוף העונה שעברה היה דיבור רציני שאחזור לשם, אבל שוב לא קרה כלום. קריית שמונה זה הבית שלי, גדלתי שם, אבל אם הדברים לא מסתדרים, אז לא".
בקריית שמונה יש לא מעט בעיות העונה. יכולת לעזור להם, לא?
"אין לי מושג מה הולך שם. ברור שיש בעיות, כי הם פתחו את העונה רע מאוד. יש להם מי שיחליט את ההחלטות, ואני מקווה עבורם שהדברים יסתדרו".
עקבת אחרי כפר סבא בליגת העל?
"ראיתי את המשחקים של הקבוצה, והיא נראית טוב. יש כאן פוטנציאל אדיר לעשות עונה טובה וכיפית. יש כאן סגל טוב ושחקנים רעבים מאוד. נגד מכבי תל אביב היה חצי שני טוב מאוד. הייתה חסרה לנו רגל מסיימת, אבל התמודדנו איתם בצורה יפה מאוד".
בכפר סבא רוצים מאוד לתקוע סוף סוף יתד בליגת העל ולהפסיק להיות קבוצת נדנדה.
"נכון, זאת אחת המשימות, לגרום למועדון לחזור ולהיות חבר של קבע בליגת העל".
אתה אמור לקחת פיקוד במרכז השדה?
"הכל תלוי בצוות המקצועי, מה שהם יחליטו אני אעשה. אני מגיע לתרום בצורה הכי טובה שאני יכול. אני מאמין שאחרי כל הסאגה הארוכה והמאמץ של כפר סבא להביא אותי, אקבל את הקרדיט, אהיה שחקן הרכב ואוכל להוביל את הקבוצה קדימה. הדברים בעיקר תלויים בי, אם אהיה טוב, כולם ירוויחו מזה".
רוצ'ט אמור לאייש את מרכז השדה של כפר סבא יחד עם הרכש הגנאי גרשון קופי, קווין ריינשטיין, דן עזריה והקפטן עומר פדידה. המבחן הראשון של רוצ'ט וחבריו החדשים יהיה מול מכבי נתניה בשבת. את המפגש מול חבריו מקריית שמונה הוא כבר פיספס, וימתין לסיבוב השני.
"אפשר בהחלט לנצח את נתניה, כמו שאפשר לנצח כל קבוצה בליגה", אומר רוצ'ט. "נתניה קבוצה טובה מאוד עם שחקנים נהדרים וצוות מאמנים מעולה, אבל זה משחק בין שתי קבוצות שוות. גם לנו יש קבוצה טובה וחזקה, ויהיה משחק שקול. נקווה לחזור הביתה עם שלוש נקודות. בתחילת העונה אמרו שכפר סבא קבוצה אלמונית, אבל הוכחנו שאנחנו הרבה יותר טובים ממה שציפו שנהיה. מבחינת היכולת אנחנו לא נופלים מנתניה, ובמשחקים מסוימים גם טובים יותר. יש לנו קבוצה חזקה וטובה, ואנחנו רוצים מאוד לנצח שם. נכון שנתניה עוד לא ספגה, ונקווה לשנות את הנתון הזה".