וואו. פשוט וואו. את מה שהלך הערב במגרש וביציעים בעפולה, אפשר לקבל בעיקר בסרטי פעולה הוליוודים, וגם אז סביר להניח שהקהל יפטור את התסריט כלא אמין.
עד הדקה ה-96, המשחק בעפולה היה על תוצאת תיקו, בעוד שבמשחק המקביל הובילה נצרת עילית החל מהדקה ה-87 על בית"ר תל אביב 0:1. במצב הזה, נצרת עילית הייתה עולה לליגת העל ואילו כפר סבא שהגיעה למחזור האחרון כפייבוריטית ברורה ונקלעה לפיגור 2:0 כבר לאחר מחצית אחת בעפולה מול הפועל המקומית, הייתה בדרך לשברון לב. אלא שאז קרה הבלתי סביר.
4 צפייה בגלריה
כפר סבא חוגגת עליה משוגעת | צילום: אביהו שפירא
כפר סבא חוגגת עליה משוגעת | צילום: אביהו שפירא
כפר סבא חוגגת עליה משוגעת | צילום: אביהו שפירא
מתחילים רע, ממשיכים סביר ובסוף עולים ליגה!
המחצית הראשונה בעפולה הכינה את העיר כפר סבא לכאב לב נוסף. הכפר סבאים שנשרו מליגת העל ב-2017, ספגו שער מדהים בדקה ה-23 מרגליו של דני גרופר שבעט בוולה לחיבור של השוער הירוק איתמר ישראלי 0:1. בדקה ה-29 גל קעטבי הכניס את השער השני עבור המקומיים לאחר שבעט מקרוב לפינה הימנית של ישראלי 0:2 לעפולה, וניכר שחלום ליגת העל של כפר סבא היה תלוי לגמרי בתוצאה בתל אביב שבמחצית עמדה על שיוויון 0:0.
שער עצמי עפולאי בדקה ה-55 של ערן אזרד בנגיחה צימק את התוצאה ל-2:1 לעפולה, ובדקה ה-77 בנג'ימין קוקו כבש מקרוב לכפר סבא לאחר מסירת רוחב של פיטר אוניקאצ'י והשווה את המשחק 2:2. חגיגות העלייה הירוקות כבר היו מוכנות אלא שאז הגיעה הדקה ה-87 ושער של אוהד רבינוביץ' שלח את נצרת עילית לליגת העל על חשבון הירוקים.
במצב הזה לנצרת עילית היו 61 נקודות במקום ה-2, ואילו כפר סבא ירדה למקום השלישי אף היא עם 61 נקודות. נצרת עילית הייתה בדרך לליגת העל, וכפר סבא בדרך לכאב לב.
4 צפייה בגלריה
כוכב מעפולה מוקף בכפר סבאים. עשו את הבלתי ייאמן | צילום: אביהו שפירא
כוכב מעפולה מוקף בכפר סבאים. עשו את הבלתי ייאמן | צילום: אביהו שפירא
כוכב מעפולה מוקף בכפר סבאים. עשו את הבלתי ייאמן | צילום: אביהו שפירא
אז, כשהכל נראה גמור וכבר נרשמה תוספת זמן של 7 דקות, דן עזריה קיבל כדור בקצה הרחבה, והעביר מסירת רוחב מושלמת לעומר פדידה, אחד מהסמלים הבולטים של המועדון הכפר סבאי בשנים הסוערות האחרונות, שכבש שער ניצחון של מיליון דולר (וכנראה גם קצת יותר), הבטיח עלייה לליגת העל, וסימן את האות לתחילת החגיגות!!!
כל זאת כאמור אחרי עונה סוערת במיוחד בלויטה, ואחרי שהקבוצה הצליחה לצבור מאזן מטורף של 5 נצחונות, תיקו אחד ו-0 הפסדים בחודש וחצי האחרונים, בדרך לפיניש בלתי ייאמן ששולח אותה בחזרה לזירה הגדולה של הכדורגל הישראלי, ליגת העל בכדורגל.
הפועל כפר סבא של אופיר חיים מסיימת את העונה, שלוותה באינספור עליות ומורדות, סכסוכים, מאבקים ופיטורי מאמן, במקום הראשון בליגה הלאומית עם 63 נקודות. לא להאמין! יצחק שום עשה זאת שוב, ופשוט חייבים להוריד בפניו את הכובע.
4 צפייה בגלריה
הירוקים חוגגים הערב | צילום: אביהו שפירא
הירוקים חוגגים הערב | צילום: אביהו שפירא
הירוקים חוגגים הערב | צילום: אביהו שפירא
תגובות: נצרת עילית - נפנה למשרד חקירות
באתר ynet פורסמו תגובות של אנשי הפועל כפר סבא לניצחון הדרמטי. עומר פדידה, כובש השער הדרמטי, שנכנס באחת לספרי ההיסטוריה של המועדון, אמר: "אני לא יודע מה להגיד. שמתי את הרגל, אני בחלום. עפולה שיחקו כמו גברים, ידענו שלא נקבל מתנות. מגיע לקהל המטורף הזה. החלום שלי היה להיכנס להיסטוריה של המועדון".
אופיר חיים, שהצליח להרים את הקבוצה לקאמבק בלתי אפשרי, לא שכח את קודמו בתפקיד, ארז בנודיס ואמר: "זה סיכום של מה שעברתי כל העונה. ניצחנו עם הרבה לב. מגיעה מילה טובה לארז בנודיס, הוא בנה את הקבוצה הזאת".
4 צפייה בגלריה
צילום: עוז מועלם
צילום: עוז מועלם
צילום: עוז מועלם
אלמוג אוחיון אמר: "נקלענו לפיגור, לקח לנו זמן אבל עשינו את זה וזה מגיע לנו. כבר שבוע אני חולם על הרגע הזה".
משה זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל, אמר לאחר הניצחון הירוק: ״ברכות לסקציה נס ציונה ולהפועל כפר סבא על ההעפלה לליגת העל בסיום מותחן מורט עצבים. זהו הישג שכולו נחישות והתמדה במאבק שנמשך עד לרגע האחרון. אחרי החגיגות והשמחה הגדולה חשוב להשכיל לבנות קבוצות ראויות כדי להמשיך גם בליגת העל את סיפור הסינדרלה הקסום של שני המועדונים״.
ממועדון הכדורגל הפועל נצרת עילית, שהתחרה לאורך כל הערב מול כפר סבא על הכרטיס השני לליגת העל, סירבו לקבל את הניצחון הכפר סבאי ולמרות שבירכו את כפר סבא על העלייה, מסרו את ההודעה הבאה:
"הפועל נצרת עילית מברכת את נס ציונה ואת כפר סבא לרגל עלייתן לליגת העל. כמו כן מחר בבוקר תפנה להתאחדות לכדורגל ולחברת ויצמן יער", זאת לטענת הקבוצה על מנת לבדוק את ההתנהלות של אחד מאנשי צוות הפועל עפולה לנוכח תוצאת המשחק.
יש לציין כי טענות אלו של נצרת עילית סובלות מקושי לאור העובדה שהמשחק התארך כ-8 דקות מעבר לזמן החוקי, ועל כן קשה להאמין שהגורם המדובר ביצע מהלך שביקש להיטיב במכוון עם הפועל כפר סבא. גם מאמן הפועל כפר סבא, אופיר חיים, נדרש לטענות וביטל אותן כשאמר: "זו בושה שמתעסקים בזה בכלל, תעודת עניות לכדורגל".