2 צפייה בגלריה
 שרף ושום בימים יפים יותר. "בשבילי הכל נגמר" | צילום: יוגב עמרני
 שרף ושום בימים יפים יותר. "בשבילי הכל נגמר" | צילום: יוגב עמרני
שרף ושום בימים יפים יותר. "בשבילי הכל נגמר" | צילום: יוגב עמרני
בזמן שקבוצת הבוגרים מנסה להתאושש ולהרים את הראש על מנת להיאבק מחדש על הכרטיס לליגת העל, הזרקור הופנה השבוע לכיוונים אחרים, שגם הם מעסיקים לא מעט את אנשי המועדון ואת האוהדים.
הסוגיה הראשונה היא הנתק בין שלמה שרף ליצחק שום, בעקבות האירועים האחרונים במועדון. הסוגיה השנייה היא האם שום מתכוון להכניס שותף בניהול מחלקת הנוער, והאם השותף הזה הוא איש העסקים מהוד השרון אמיר יקותיאל?
כבר לא חברים
ההחלטה של שלמה שרף להתנתק לגמרי מכל מה שקורה בכפר סבא טומנת בחובה משמעויות נוספות. אחת מהן היא סיפור הערבויות בבקרה התקציבית. כששום רכש את הפועל כפר סבא בקיץ האחרון, שרף סייע לו בהפקדת הערבויות בבקרה התקציבית בסכום של כ-350 אלף שקלים. זה לא סוד ששרף לא אהב את ההתנהלות של שום בפרשת טום שלח ומסאי דגו. הוא היה מעורב מאוד בנעשה בכפר סבא, התנגד למהלכים של שומי ואף אמר לו זאת בפירוש, אבל שום עמד על שלו, ובין השניים נוצר קרע שהוביל לכך ששרף הפסיק לפקוד את האימונים והמשחקים של כפר סבא.
מקורבים לשניים סיפרו השבוע כי שרף אף הבהיר לשום כי הוא מצפה ממנו להשיב לו חזרה את הסכום שהפקיד בבקרה, מכיוון שאינו מעורב יותר בנעשה במועדון. בעקבות המצב החדש שנוצר גם בנו של שרף, אורי, שאמנם לא החזיק בתפקיד רשמי, אבל בפועל שימש אחד ממנהלי המחלקה, הפסיק לפקוד את המועדון, ומי שמטפל בכל ענייני מחלקת הנוער הוא המנכ"ל יובל קדוש.
שלמה שרף: "בשבילי הכל נגמר. אני מאחל להפועל כפר סבא הצלחה כאחד שגדל במועדון. אני באמת רוצה שהם יצליחו, אבל אין לי יותר קשר אליהם. לא שמתי שום כסף ושום ערבויות. הכל סיפורים. אני לא שייך לשם יותר, לא בעניינים, לא מגיע לשם, לא רואה, לא שומע ולא מתעניין. זה נגמר".
עוזר, לא קונה
במחלקת הנוער של כפר סבא הולכת וגוברת חרושת השמועות בנוגע לכניסתו של איש העסקים מהוד השרון אמיר יקותיאל כשותף ומחזיק ב-50 אחוזים מהבעלות על המחלקה.
גורם המקורב לשום סיפר השבוע כי הוא היה זה שיזם את הרעיון וגם נפגש עם יקותיאל ושוחח איתו בנושא. אותו גורם מוסיף ומספר שברגע שהשניים הבינו כי הרעיון עלול לזכות להתנגדות ולתגובות שליליות, הם החליטו לרדת ממנו ולהשאיר את יקותיאל בסטטוס הקודם שלו — הספונסר הראשי של המחלקה.
יקותיאל התייחס לדברים השבוע ואמר: "כרגע אין על הפרק שום מהלך של רכישה. אני לא יודע מה יהיה בעתיד. כל מה שנוכל לעזור — נעשה. נכון שאני מאוד עוזר ותומך בהם, והשקעתי לא מעט כסף במחלקת הנוער, אבל אין שום מהלך כזה על הפרק. אני לא בא להרגיז אף אחד, אני בסך הכל רוצה לעזור. אם יצטרכו עזרה, אני כאן בשביל זה. גם הבעלים הקודמים של כפר סבא סתיו שחם וגם אלה שהיו לפניו קיבלו ממני סיוע נדיב מאוד. אני עוזר למועדון קרוב לעשר שנים. השנה החלטתי לאמץ את מחלקת הנוער, ואני הספונסר הראשי שלהם. אם שום, שהוא חבר טוב שלי, יבקש עזרה, נעזור לו".
גורם המעורב במה שקורה במועדון אמר השבוע: "אין שום סיבה הגיונית להפריד בין הנוער לבוגרים. כולם מבינים שאם מהלך כזה יצא לפועל, ובו איש עסקים זה או אחר ישתלט על מחצית או על כל מחלקת הנוער, זה אומר שעתיד המועדון בסכנה. במועדון הבינו שהם עשו טעות שיכולה להוביל לכאוס, ועכשיו הם מנסים לכבות את הלהבות".
2 צפייה בגלריה
טיטלמן עם חתימתו. יצליח להכנס לנעליים של רז כהן? | צילום: דף הפייסבוק של המועדון
טיטלמן עם חתימתו. יצליח להכנס לנעליים של רז כהן? | צילום: דף הפייסבוק של המועדון
טיטלמן עם חתימתו. יצליח להכנס לנעליים של רז כהן? | צילום: דף הפייסבוק של המועדון
אב לילד בקבוצת הנערים הוסיף: "שמענו לאחרונה יותר מדי פעמים על הכוונה למכור את מחלקת הנוער, מחציתה או כולה, ומבחינתנו זאת בעיה גדולה מאוד. אני לא מעוניין שאיש עסקים חיצוני יחזיק בכרטיס השחקן של הבן שלי ויעשה בו כרצונו. באנו להפועל כפר סבא בגלל השם הטוב של המועדון, וכדאי שימשיכו לשמור עליו ולא יקלקלו אותו".
בכפר סבא הגיבו בביטול מוחלט על הדברים: "אמיר יקותיאל הוא הספונסר הראשי של המחלקה. אין שום מהלך רכישה שנרקם בסתר. נקבל בחום ובזרועות פתוחות כל אדם שירצה לעזור למחלקת הנוער. בהפועל כפר סבא ישמחו לראות אנשים שיבקשו לשים את כספם לטובת המועדון. אין בכך שום פסול, ההפך, זה רק יעזור. מחלקת הנוער תהיה תמיד בשליטת מועדון הכדורגל של הפועל כפר סבא ולא של שום גורם חיצוני כזה או אחר. ספונסרים — כן, מכירה? ממש לא".
גורם במועדון הוסיף: "כששום רכש את המועדון הנשמות הטובות אמרו שהוא יהפוך את כפר סבא לטוברוק מספר 2, יוריד את הבוגרים לליגה ג' ויהפוך את מחלקת הנוער למדפסת כסף. הכל בולשיט. הוא משקיע המון בבוגרים ובנוער, ודי עם הקשקושים האלה. יש כאן בעלי אינטרס שמנסים להרע למועדון".
אדום בעיניים
בינתיים במועדון ינסו להתרכז בפן המקצועי, ולאחר ההדחה בגביע מול בית"ר ירושלים בכפר סבא מתכוננים למפגש הצמרת מול הפועל תל אביב.
החלוץ פיטר נוורה, שהבקיע את אחד השערים בניצחון 0:3 על נשר במחזור האחרון, מקווה שהבצורת הסתיימה. צריך לזכור שהחלוץ הניגרי, שהבקיע חמישה שערים בשבעת המשחקים הראשונים שלו במדים הירוקים, שבת מהבקעות במשך סיבוב שלם מאז משחק החוץ מול אותה נשר.
"היה חשוב מאוד שנשיג את הניצחון הזה אחרי התקופה הקשה שעברנו, ואנחנו מאמינים שזה מה שיוציא אותנו סוף סוף לדרך חדשה", אומר נוורה. "המטרה העיקרית שלנו נשארה לעלות ליגה, ואני מאמין שזה יקרה. יש לנו קבוצה מצוינת שהוכיחה את עצמה, ועכשיו אנחנו מגיעים לרגעים המכריעים וצריך לגלות אופי של וינרים. היתה תקופה ארוכה שלא הצלחתי להבקיע, וזה די תסכל אותי. אני בטוח שאחרי השער הזה יגיעו עוד שערים".
ביום שני יתארחו נוורה וחבריו במושבה מול המובילה, הפועל תל אביב, וינסו לגמול לאדומים על ההפסד בסיבוב הראשון, 1:0. רז כהן סיים את העונה עבר ניתוח בכתפו הפגועה, ובקבוצה מקווים שהקשר הצעיר יובל טיטלמן, שהגיע בחלון ההעברות מהפועל רעננה, החלים מהפציעה ויוכל לתפוס את מקומו של כהן בקישור האחורי.
נוורה: "זה משחק חשוב מאוד עבורנו, מפני שהפועל זאת קבוצה שנמצאת במקום הראשון, ואנחנו עדיין לא ויתרנו על המקום הזה. צריך לשאוף הכי גבוה שיש, רק ככה מצליחים. הפועל קבוצה חזקה מאוד והם בכושר טוב לאחרונה, אבל גם אנחנו משתפרים ולאט לאט חוזרים ליכולת שלנו".