2 צפייה בגלריה
צרפתי, שום וגולוב אתמול בטקס חנוכת האתר | צילום: הפועל כפר סבא
צרפתי, שום וגולוב אתמול בטקס חנוכת האתר | צילום: הפועל כפר סבא
צרפתי, שום וגולוב אתמול בטקס חנוכת האתר | צילום: הפועל כפר סבא
בין אם כיוונו לכך או לא, רצה הגורל וההכרזה על אתר ההנצחה של מגרש הפרדסים ההיסטורי, הגיעה יומיים אחרי ההתבססות של הקבוצה הנוכחית בצמרת הליגה הלאומית. הרנסנס הכדורגלני בעיר, אם כן, שהולך וגובר מאז לקח על עצמו יצחק שום את הקבוצה, קיבל גם פרספקטיבה היסטורית.
אתמול, היו אלה שום וחבריו לקבוצות המיתולוגיות של הפועל כפר סבא, שהגיעו לגינה צדדית ברחוב טשרניחובסקי, שפעם הייתה לב ליבה של כפר סבא. במקום בו עמד פעם מגרש הפרדסים, נותרה עתה רק החומה הדרומית, ומאתמול נוספו אליה גם שלטים שיבהירו שפעם קרו בה דברים גדולים.
ביוזמתו של חבר ועד עמותת הלב הירוק, אלחנן גולוב, ובשיתוף פעולה עם עיריית כפר סבא ועם ירדנה ויזנברג, מנהלת מוזיאון כפר סבא, נוצר המיזם הזה שלאור הטלטלות הרבות אותן עבר המועדון בשנים האחרונות, יוצק תחושה של קבע לזיכרון התקופה היפה של המועדון.
2 צפייה בגלריה
יצחק שום נואם אתמול בטקס | צילום: אריאל ימיני
יצחק שום נואם אתמול בטקס | צילום: אריאל ימיני
יצחק שום נואם אתמול בטקס | צילום: אריאל ימיני
אלחנן גולוב, חבר ועד עמותת הלב הירוק ויוזם פרויקט ההנצחה אמר בטקס: "לפני כ-4 שנים נתקלתי בידיעה לגבי שימור הכותל. מאז התחיל תהליך מרתק של הכרת וההדרת מועדון הכדורגל הפועל כפר סבא. לשמחתי מאז העמותה הפכה להיות חלק באופן מעשי חלק מהמועדון, בין השאר, כי לקחה על עצמה את תיעוד היסטוריית המועדון. עמותת האוהדים לקחה את הקשר עם העבר שהחזיק אותנו בתקופות הכי קשות וביקשה להמשיך ולפתח אותו בדרך שתעמיק את היסודות שלנו עד שיגיעו ההישגים הספורטיביים".
הבעלים הנוכחי של המועדון ושחקן העבר, יצחק שום, נאם אף הוא בטקס: "בזכותכם (שחקני העבר הנוכחים, א.י) אני עומד איפה שאני עומד. אתם חלק גדול בהיסטוריה שלי. אתם חלק גדול מאוד בהצלחה שהייתה לי בכל מקום שהייתי בו. ועצם העובדה שאנחנו עומדים פה ומזכירים נשכחות והחומה הזו, אם הייתה יכולה לדבר, הייתה מספרת הרבה דברים. והדברים היו גדולים ונפלאים. אתם עשיתם את העיר הזו לשמחה. ואחד הדברים הוא לתת לאוהדים לשמוח. זה הסיפוק הכי גדול שיש לי".
בנוסף אליהם נשאו דברים גם מ"מ ראש העירייה, צביקה צרפתי, ויזנברג, וקפטן הקבוצה הנוכחית, סהר בראון.
אלי פוס, שחקן העבר שהיה בין הנוכחים הרבים באירוע, אמר לאחר הטקס: "זה תמיד שמחה להפגש עם אנשים ששיחקת איתם, בילית איתם הרבה שעות בקריירה שלך בתקופה שהיית צעיר. זה צד אחד של העניין, הצד השני הוא שזה יפה מאוד שמקום כמו כפר סבא מנציח ומשמר גם את המורשת של הספורט בעיר והכדורגל בפרט, כי הענף הזה היה גולת הכותרת של העיר הזו. אני מקווה שייפתחו את הגינה הקטנה הזו, כדי שאנשים ידעו מה היה פה פעם".