סוף זה בדרך כלל התחלה של משהו חדש, וסוף העונה יכול להיות המבוא של העונה הבאה. סוף עונה זה גם הוזלות, מכירה במחירים נמוכים יותר והנחות, כולל כאלה שאתה עושה לעצמך. אנחנו נמצאים בעיצומו של סוף העונה. עבור קבוצות מסוימות זה הזמן להוריד את הרגל מהגז, ואילו עבור אחרות זו התקופה שבה צריך דווקא להאיץ.
3 צפייה בגלריה
הפועל כפר סבא לאחר המשחק מול בני יהודה
הפועל כפר סבא לאחר המשחק מול בני יהודה
הפועל כפר סבא
(צילום: עוז מועלם)
הפועל כפר־סבא
סוף העונה של הפועל כפר־סבא הוא בבואה של כל העונה.
הקבוצה לא הציגה יכולת גבוהה לכל אורכה, אבל חיפתה על כך בהבלחות פה ושם, ניצחונות מקריים ומומנטומים קצרים, שהציבו אותה לתקופה מסוימת בראש הטבלה ובהמשך בעמדת זינוק לאיים את שני המקומות הראשונים. השאלה עכשיו היא אם הניצחון על הפועל פ"ת ביום שני היה עוד ניצוץ מקרי, או שאולי תחילתו של מסע הירואי בדרך חזרה לליגת העל. תרשו לי לפקפק באופציה השנייה.
המשחק בנס־ציונה בפתיחת הפלייאוף העליון היה סוג של הזדמנות אחרונה להישאר רלוונטיים, ושם כפר־סבא כשלה ואיבדה את הצ'אנס האחרון. עכשיו ייתכן שאפילו מסע של חמישה ניצחונות לא יספיק. בהנהלה מנסים עכשיו לעשות מהלימון לימונדה, והורו לירון הוכנבוים לשתף יותר שחקני בית. נגד פ"ת פתחו יוש שטרימלינג, עמית יברבאום ועומר פרץ – וזה לא הזיק. השאלה אם זה יספיק להמשך.
כשהספינה טובעת, העכברים מנסים לקפוץ החוצה. ככה זה היה עם הדלפת הסיפורים על ניסיונות כביכול להעניש את השחקנים על יכולתם הירודה עם חיסכון בכסף על נסיעה בכביש 6, ביטול הסנדוויצ'ים אחרי משחקים והגעה למשחקי חוץ ברכבים פרטיים. נכון שזה נשמע ניסיון מצחיק וקטנוני לחסוך בהוצאות, אבל בטח אין כוונה להעניש את השחקנים. אותו משחק מדובר נגד אחי נצרת בעילוט, שממנו סירב מנהל הקבוצה ישי ששון לחזור בכביש 6, התקיים לפני כארבעה חודשים, כשכפר־סבא הייתה במצב סביר ולא היה שום צורך "להעניש" את השחקנים. העניין שהוא ששחקן בקבוצה הדליף פתאום עכשיו את הסיפור, מתוך כוונה ברורה "להעניש" את הקבוצה, וזה כבר עניין אחר שמראה על בעיה בחדר ההלבשה. הוכנבוים, לטיפולך.

הפועל רמה"ש

אם יש דבר אחד עקבי בהתנהלות של הנהלת הפועל רמה"ש זה חוסר העקביות. קודם החתימו את המאמן עידן בראון במהלך העונה לשנתיים נוספות, וכשהדיו עדיין לא הספיקה להתייבש על החוזה החדש החליפו אותו בחיים לוי. וכשגם זה לא עזר להעלות את הקבוצה על המסלול, מינו את חיים שאבו למנהל מקצועי. שאבו נמצא שם תמיד בסביבה. הוא גדול שחקני הבית של המועדון ואימן שם בכמה קדנציות, כולל בליגת העל. לפעמים צעדים כאלה מצליחים ולפעמים הם פוגעים במאמן ומרסקים את הקבוצה. הפעם זה עבד. חיים לוי מאמן מספיק ותיק ומנוסה כדי לשים את האגו בצד, גם היו"ר גור תמר שמסוכסך עם שאבו מחל על כבודו – והתוצאה היא שבע נקודות בשלושת המשחקים האחרונים וצעד גדול בדרך להישארות. מזל? שכל? תקראו לזה איך שאתם רוצים. לפעמים בסוף העונה צריך להמר על צעד מטלטל כדי לזרוק את כל העונה לפח.

הפועל רעננה

3 צפייה בגלריה
אלי כהן. "אני מאמין בקבוצה, נעשה הכל"
אלי כהן. "אני מאמין בקבוצה, נעשה הכל"
אלי כהן.
(צילום: עוז מועלם)
הייתה תקופה מסוימת במהלך העונה שאלי כהן היה מועמד לתואר מאמן העונה בליגה הלאומית. הוא לקח את הפועל רעננה במחזור העשירי, אחרי פארסת רומן זולו, כשהקבוצה הייתה תקועה במקום האחרון, והצליח להקפיץ אותה במעלה הטבלה. אלא שאחרי הזמנים הטובים הגיעו גם הימים הרעים, ורעננה מצאה את עצמה שוב מתחת לקו האדום. אלה הימים הקריטיים ביותר בתולדות המועדון, וזו לא מליצה. אם הקבוצה תרד לליגה א', היא עלולה להתקשות לחזור אחר כך ללאומית וכל העבודה שהושקעה בה בשנים האחרונות תרד לטימיון. אם הניצחון על הפועל ר"ג ביום שני מרמז על יציאה לדרך חדשה? התשובה היום, במשחק הסופר קריטי בעפולה.

בני הרצליה

3 צפייה בגלריה
זופר אבדיה. "מוח כדורסלי"
זופר אבדיה. "מוח כדורסלי"
זופר אבדיה. "מוח כדורסלי"
(צילום: ראובן שוורץ)
יש ענפים שסוף העונה הוא למעשה הלב שלה, המאני־טיים, שלב ההכרעות. ככה זה בכדורסל, שם הסתיימה העונה הסדירה והתחילה העונה האמיתית. בני־הרצליה הגיעה כבר לשיא אחד עם הזכייה בגביע המדינה, אבל היא לא מסתפקת בכך ורוצה להטביע חותם גם בליגה. אחרי השיא ההוא נרשמה ירידה קלה עם כמה הפסדים בליגה והעזיבה שהייתה או לא הייתה (כנראה שלא) של זופר אבדיה, אבל הרצליה חזרה למסלול כשעם תחילת משחקי הבית העליון יש לה רק דבר אחד מול העיניים: תקדים מכבי ראשל"צ. הקבוצה שעומדת לנשור העונה ללאומית זכתה בעבר באליפות אחרי שדורגה שישית בסיום העונה. אז למה שהרצליה, שנמצאת כרגע במקום הרביעי, לא תוכל לעשות את זה? קצת ריכוז, הימנעות מהפסדים מיותרים והתעלות הזמן הנכון – ואולי תהיה לנו זוכת דאבל מאזור השרון. צריך רק להאמין.
גם בליגה הלאומית בכדורסל נכנסו לשלב ההכרעות. א.ס רמה"ש מתמודדת עם קריית־אתא ואליצור נתניה משחקת נגד חבל מודיעין ברבע גמר הפלייאוף. לשתיהן אין יתרון ביתיות, ולמען האמת קשה להאמין שהן יסיימו את העונה עם כרטיס לליגת העל. מכבי רעננה משחקת בבית התחתון, אבל הבטיחה כבר את ההישארות, ואילו מכבי הוד השרון "הבטיחה" כבר את ירידתה לליגה השלישית.

א.ס רמה"ש

גם בכדוריד הגענו למאני־טיים, סדרות רבע גמר הפלייאוף. א.ס רמה"ש הפכה בשנים האחרונות לחברה של קבע במועדון הצמרת, אבל כזו שקורסת ברגע האחרון. בעונה שעברה היא סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, אבל כשלה בהמשך בסגנון פטריק ואן לוון במכבי ת"א. גם העונה רמה"ש דורגה ראשונה בתום העונה הסדירה, והיא מקווה הפעם לא למעוד. נפילה אחת כבר הייתה לה כשהפסידה בגמר גביע המדינה. אז שיחזיקו הפעם חזק כדי לא ליפול שוב.