שתיהן שחקניות מוכשרות, שקיבלו את ההזדמנות להופיע בשישייה הראשונה. זה לא דבר של מה בכך בספורט המקצועני שמושתת על שחקניות זרות.
1 צפייה בגלריה
טלי הקס ועמית קימל
טלי הקס ועמית קימל
טלי הקס ועמית קימל
( צילום: יוסי לזרוף)
קבלו את טלי הקס ועמית קימל בנות ה-19, שבשבוע הבא יובילו את קבוצת הכדורעף הפועל כפר סבא למשחק הראשון נגד קרים ליובליאנה בשלב 16 הגדולות של גביע האתגר האירופי (חמישי, 18:30, אולם איינשטיין).
אחרי שעברה את ריגס מלטביה, קבוצת הנשים בכדורעף הפועל כפר סבא תארח את ליובליאנה בתקווה לנצח ביתרון מבטיח לקראת הגומלין שייערך בסלובניה כעבור שבוע.

עיר בציפייה

בכפר סבא מצפים לקהל רב, שידחוף את הקבוצה לניצחון. האווירה במשחקי הקבוצה ססגונית ומהנה והיציע מלא במשפחות עם ילדים. הכניסה תהיה חופשית לבעלי תו ירוק. כמו כן, יהיו בכניסה לאולם איינשטיין עמדת בדיקות מהירות על מנת לאפשר גם לילדים להנות מחוויית כדורעף.
הקס נולדה באורוגוואי, שם החלה לשחק כדורעף בגיל שמונה, והצטרפה להפועל כפר סבא מיד עם עלייתה לארץ בגיל 12. "הכדורעף זה החיים שלי, זה מה שעזר לי להיקלט היטב בארץ", סיפרה הקס. אהבתה לכדורעף הגיעה מהבית, גם הוריה היו שחקני כדורעף באורוגואי.
הקס משחקת בהפועל כפר סבא בתפקיד קבלנית, וזוכה לאמון מלא מהמאמן אלעד שפגט, שקיבל השבוע בטקס מיוחד את פרס מאמן השנה של מרכז הפועל. "קיבלתי הזדמנות גדולה לשחק עם שחקניות מנוסות ממני", אמרה הקס, "הייתי אומרת שאני אפילו מתרגשת לשחק לצידן, ואני מתכוונת לנצל כל רגע במגרש כדי להוכיח את עצמי במגרש. זה יפה מצד הפועל כפ"ס שמעניקה הזדמנות שווה לשחקניות צעירות וצעד עצום לקידום הכדורעף. בסופו של דבר לגיל אין משמעות, מה שחשוב זה ההשקעה והתרומה שלי לקבוצה".
מה הסיכויים לעבור את ליובליאנה?
"הבנתי שמדובר ביריבה חזקה, אבל אנחנו מאמינות בעצמנו וביכולת שלנו. נעשה הכל כדי לנצח בשלוש מערכות כדי לבוא לגומלין עם יתרון מבטיח. אני קוראת לכל חובבי הספורט לבוא למשחק ולהנות מחוויית כדורעף בינלאומית.
"העידוד של הקהל מכניס בנו השחקניות אנרגיות גבוהות. כדורעף הוא משחק קבוצתי אינטליגנטי, ללא מגע בין שתי הקבוצות. הרבה משפחות מגיעות למשחקים שלנו".

"אימצתי ערכים"

קימל היא חוסמת האמצע של הפועל כפר סבא. היא מאורנית, ובכיתה ח' הגיע למרכז למצוינות של הפועל כפר סבא. כשסיימה באקדמיה בווינגייט הצטרפה להפועל כפר סבא, וזו עונה שנייה שלה בקבוצה. סגל הקבוצה מונה שלוש שחקניות צעירות נוספות: ים קירשנבאום, אביה אלקיים ונועם אביב.
"כדורעף מהווה חלק משמעותי בחיי, קיבלתי מהמשחק הזה הרבה ערכים שאני מסגלת לעצמי גם מחוץ למגרש", אמרה עמית קימל.
איך את מתמודדת במפעל האירופי, ומה הציפיות מהמשחק נגד ליובליאנה?
"אני שמחה על ההזדמנות שנפלה בחלקי לשחק בליגת העל ובמפעל האירופי. זו זכות גדולה לשחק עם שחקניות וותיקות ומנוסות. בינתיים אני עומדת בכבוד במעמד. מאוד חשוב לפתח את הדור הצעיר ולאפשר לו לשחק.
"אני מקווה שבגביע האתגר נגיע הכי רחוק שאפשר, וכמובן שנעשה הכל כדי לנצח בבית. אני מזמינה את חובבי הספורט לבוא למשחק ביום חמישי ולהנות מחוויה בלתי נשכחת של משחק כדורעף בינלאומי, שמתנהל באווירה מיוחדת".