גיל יצחק מחפש את עצמו בשנים האחרונות. הקריירה של החלוץ בן ה־29, שגדל בבני־יהודה ונרכש מאוחר יותר על ידי מכבי חיפה, לא הצליחה להתרומם. זה נראה תמיד שהוא לא במקום הנכון. כשהפציץ במדי קבוצות מליגות נמוכות שאלו למה הוא לא נמצא ברמות הגבוהות, אבל כאשר הגיע כבר לקבוצות הגדולות משהו השתבש – ואמרו שאולי הוא לא מתאים למעמדים כאלה. אז אולי מכבי נתניה היא בול המקום בשבילו: לא נמוך מדי, לא גבוה מדי, ככה היא באמצע, אבל עם אופי ושאיפות.
1 צפייה בגלריה
טל מכלוף, גיל יצחק מתן זלמנוביץ'
טל מכלוף, גיל יצחק מתן זלמנוביץ'
טל מכלוף, גיל יצחק מתן זלמנוביץ'
(צילומים: אלעד גרשגורן, עוז מועלם, ראובן שוורץ)
יצחק התחיל כאמור את הקריירה בבני יהודה, ובגיל 17 וחצי דרור קשטן העלה אותו להופעת הבכורה שלו בבוגרים. הוא שיחק מחצית אחת נגד מכבי חיפה עד שהוחלף בהפסקה, ואלה היו למעשה הדקות היחידות שלו באותה עונה בקבוצה הבוגרת. עונה לאחר מכן הוא שיחק רק בקבוצת הנוער, במדיה כבש 20 שערים, ובעונת 2012/13 חילק את זמנו בין שתי הקבוצות. יצחק הבקיע 18 שערים ב־15 הופעות בנוער, ושער אחד (נגד מכבי ת"א) ב־14 משחקים בבוגרים. עונה לאחר מכן הוא כבר שיחק במשרה מלאה בבוגרים, אבל בני־יהודה ירדה בסיומה ללאומית, ומה שזוכרים ליצחק בעיקר זה את ההחמצה שלו מול שער חשוף במשחק נגד מ.ס אשדוד במחזור האחרון.

לא בנו עליו

יצחק נשאר בבני־יהודה וסייע לה לחזור לליגת העל עם שלושה שערים ב־28 הופעות, אבל עונה לאחר מכן יוסי אבוקסיס כבר לא בנה עליו והוא הושאל למכבי שעריים מליגה א'. הוא חבר שם למאמן עידן בראון ולשחקנים כמו סלים טועמה, שי אבוטבול ודדי בן־דיין כדי להעלות את הקבוצה ללאומית, כשהוא עצמו תורם 12 שערים ב־19 משחקי ליגה. בלאומית הוא הבקיע 11 שערים, אבל זה לא עזר לשעריים שחזרה לליגה א'. יצחק עצמו נשאר בלאומית וחתם בהפועל ראשל"צ, שגם לה תרם 11 שערים. הפריצה הגיעה בעונת 2018/19 כשהבקיע בראשל"צ 20 שערים והוכתר למלך השערים של הליגה הלאומית. עוד במהלך אותה עונה מכבי חיפה רכשה, אבל הוא הצטרף אליה רק בקיץ.
יצחק נסע עם מכבי חיפה למחנה האימונים בחו"ל ואפילו שותף במשחק גביע הטוטו במסלול האירופיות נגד הפועל באר־שבע, אבל המאמן מרקו בלבול החליט לוותר עליו והוא חזר לראשל"צ, שם המשיך בהפצצות וכבש 17 שערים. בעונת 2020/21 החליטה להמר עליו הפועל ת"א, אבל התרומה שלו הייתה שני שערים בלבד ב־22 הופעות. יצחק הבין בשלב זה שהמקום הטוב שלו הוא בלאומית. הוא רצה לחזור הביתה לבני־יהודה, אבל אבוקסיס (שוב הוא) ויתר וברק אברמוב הנחית עליו את אלירן עטר (איך זה נגמר בסוף כולם יודעים). יצחק ירד מדרגה אחת בסולם הקבוצות עם התקציב הגדול בלאומית וחתם בהפועל כפר־סבא תמורת חוזה עתק במונחים של הקבוצה מהשרון, בטח בליגה השנייה.
איך אפשר לסכם את העונה של יצחק בכפר־סבא? בסך הכל לא רע – 14 שערי ליגה, שישה מתוכם בפנדלים, ועוד אחד בגביע המדינה ושניים בגביע הטוטו – אבל השורה התחתונה היא שהקבוצה לא עמדה במשימה לעלות לליגת העל. נכון, זה לא רק בגללו, אבל היו משחקים רבים שבהם לא הצליח לסחוף את חבריו קדימה. ואז הגיע חבל ההצלה מנתניה.
הקבוצה של אייל סגל עשתה את זה גם בקיץ שעבר, כשהחתימה חלוץ מצטיין ולא צעיר במיוחד מהלאומית. אז זה היה יניב מזרחי, שנחת עם רזומה של 21 שערים במדי בית"ר ת"א/בת־ים, אבל תרם שלושה כיבושים בלבד בליגת העל. יצחק מגיע כשחקן גיבוי להתקפה של בני לם, סוג של מחליף לאיגור זלאטנוביץ' – ועד עכשיו זה הוכיח את עצמו. במשחק הראשון נגד בשאקשהיר (השורות האלה נכתבו לפני הגומלין) החלוץ הסרבי נעדר בגלל פציעה, ויצחק מילא את מקומו בצורה נהדרת עם שער נגיחה יפהפה. עכשיו צריך לראות איך יהיה ההמשך. האם נסיך הגאות (בלאומית) והשפל (בליגת העל) ישבור את השטאנץ וייתן סוף סוף עונה טובה גם בליגה הבכירה? נחיה ונראה.

תוך דקה ושליש לא נותר איש

גיל יצחק הוא כמובן לא השחקן היחיד שעזב את הפועל כפר־סבא בקיץ האחרון. למעשה, זה היה כמו בשורה ההיא בשיר "אצל הדודה והדוד" של דני סנדרסון: "תוך דקה ושליש לא נותר שם איש". מההרכב שפתח במשחק האחרון של העונה שעברה, נגד מ.ס כפר־קאסם, נשאר רק שחקן: הבלם שי בן־דוד. טוב, קשה להאשים את השחקנים שעזבו. משפחת שום החליטה לעשות בקבוצה פינוי־בינוי – מכירת חיסול (רק בלי הכסף, חוץ ממקרה אחד) של הוותיקים ובנייה מחדש על יסודות צעירים. אז בואו נבדוק לאן התפזרה הקבוצה של העונה שעברה.
הסיפור המעניין ביותר הוא כמובן של יוני סטויאנוב. הוא הגיע לפני קצת יותר משנה וחצי הישר מקבוצת הנוער של הפועל הרצליה למאבקי ההישרדות של כפר־סבא בליגת העל, כשהמטרה מראש הייתה "להשביח" אותו ולמכור לקבוצה גדולה – וזה אכן מה שקרה. סטויאנוב היה ממצטייני העונה שעברה בלאומית ונוצר לו ביקוש לא רק על ידי הנבחרת הצעירה של בולגריה אלא גם אצל מספר קבוצות לא מבוטל בארץ. הזוכה המאושרת הייתה הפועל באר־שבע, שרכשה אותו תמורת 650 אלף שקל, ועכשיו הוא נאבק על עמדת המגן הימני עם אור דדיה. אלא שסטויאנוב מסוגל לתפקד בכמה עמדות במגרש, ועכשיו נותר לראות עד כמה אליניב ברדה ישתמש בו העונה.

הרשימה עוד ארוכה

וליתר העוזבים, שחלקם נשארו בלאומית, אחרים ירדו לליגה א' ויש גם כאלה שהשתדרגו לליגת העל. השוער מתן זלמנוביץ' והבלם־קפטן טל מכלוף הצטרפו לא.ס אשדוד, שבונה קבוצה לא רעה בכלל בניסיון למחוק את מינוס 12 הנקודות, שאיתו היא מתחילה את העונה. עומר בוארון הולך לאתגר אחר, הפועל רעננה, שרוצה לחזור מליגה א' ללאומית תוך עונה אחת בלבד וגם עושה צעדים טובים בכיוון. סתיו טוריאל חזר מהשאלה למ.ס אשדוד וינסה למצוא את מקומו בסגל של רן בן־שמעון. הזרים מוסא בגאיוקו וקליטוס נומביל הוחלפו בשניים אחרים. מתן פלג נסע דרומה על כביש 4 והצטרף להפועל פ"ת כשהוא מפנה את דף הפייסבוק של הפועל כפר־סבא מהאוהדים הגווטמלים שלו. אורי מגבו עלה בכל זאת ליגה והצטרף לנס־ציונה. עמית יברבאום, שדווקא התאים לפרופיל של הפועל כפר־סבא החדשה (שחקן בית צעיר), קיבל גם הוא שידרוג לליגת העל וחתם בהפועל חדרה. הבלם יובל חליבה, אחד משחקני הרכש הראשונים של אורי גוטמן בעונה שעברה, מנסה את מזלו בהפועל חיפה. וואליד דרוויש וסאהר תאג'י (שעבר בחצי השני של העונה להפועל ר"ג) חתמו בבני־סכנין וגם הם ינסו להרשים בליגה הבכירה.