הפועל כפר סבא הוא מועדון הכדורעף הגדול ביותר בארץ ובו למעלה מ-1,000 ספורטאים וספורטאיות המתחרים ב34 קבוצות תחרותיות, קבוצות הדגל שלו בגברים ובנשים מוליכות את ליגות העל במקום הראשון והן גם היחידות שמייצגות את ישראל בגביעי אירופה השונים בשלוש השנים האחרונות, אבל למרות ההצלחה המרשימה העונה ובעונות האחרונות אצל גרי אברמוביץ, יו"ר המועדון, יש תחושה עזה של ניכור מצד משרדי הממשלה השונים.
1 צפייה בגלריה
גרי אברמוביץ
גרי אברמוביץ
גרי אברמוביץ
(צילום: אסף פרידמן)
"אנחנו בקושי צולחים את תקופת הקורונה, מרבים באימונים ביתיים עבור הקבוצות הצעירות שלנו שאינן יכולות להתאמן בשל הסגר ומנסים ככל האפשר לתת ערך מוסף לנערים ולנערות המתאמנים אצלנו. הישיבה בבית באפס מעשה עבורם היא הרת אסון פיסית חברתית ונפשית וכגוף מחנך ומוביל דרך אני סבור שאנחנו ממש מצילים את אותם נערים ונערות. אנחנו לא זקוקים שאף אחד יודה לנו אבל סטירת הלחי שקיבלנו ממשרדי הספורט והבריאות כאשר החליטו לא להחזיר את הליגה בכדורעף בניגוד לליגה בכדורגל ובכדורסל היא בוטה במיוחד. דווקא הכדורעף שהוא ענף הכדור הקבוצתי היחיד בו אין התערבבות בין שתי הקבוצות המתחרות היה אמור לחזור ראשון, אבל כנראה שמה שמנחה את ראשי המשרדים , הבריאות והספורט הוא פוליטיקה וכסף בלבד, אחרת אין לי שום הסבר להחלטה ההזויה. אנחנו בעד ש-4 ענפי הכדור הפופולאריים יישארו פתוחים, ימשיכו להקפיד על כללי המתווה הבריאותי -הקורונה , ישדרו את המשחקים לכל הבתים בישראל עד שהמגיפה הזו תעלם מנוף ארצנו
"העובדה היא שמשחקי הכדורעף בכל מערכת הCEV האירופית ב49 מדינות מתנהלים עפ"י המתווה הבריאותי הבינלאומי הקפדני וכל המפעלים הבינלאומיים מתנהלים בכל היבשת גם כן.
עובדה נוספת: משחקי הליגה בחצי העונה הראשונה התנהלו תוך הקפדה מופתית על כללי המתווה הבינלאומי ומוזר ביותר לשמוע על החלטה מקוממת שכזו. דווקא בשעה כזו שרוב המדינה יושבת בבתים בסגר -יש מקום לשחק יותר שעות ולשדר את כל המשחקים האיכותיים משתי ליגות העל בכדורעף גברים ונשים כל שבוע".
אברמוביץ לא מוכן לעצור כאן והוא מתכנן לבקש פיצוי על השבתת הליגה: "אנו מתכננים לפנות לבג"ץ בשתי דרישות -הן להחזיר מיידית את ליגות העל המקצועניות למעגל המשחקים והן לבקש פיצוי מבג"ץ על השבתת הליגות בהחלטה לא מידתית ובררנית לחלוטין. הנשים שהיו אמורות לחזור לפעילות ב8/1/21 כבר לא משחקות מה23/12 ולגברים היתה פגרה קצרה יותר בשל השתתפות בקדם אירופה, הליגות אמורות להסתיים במחצית אפריל בשל המפעלים האירופיים של הנבחרות והזמן בוער" ואם הליגות לא יופעלו כיצד יגיעו נבחרות ישראל לטורנירים הללו? איפה המחויבות של ישראל לCEV ולFIVB -יש מספיק מדינות שישמחו לאי הופעה של ישראל".