הלם. כך ניתן לתאר את התחושות הקשות בהפועל כפר סבא לאחר התבוסה למכבי נתניה בשבת שעברה. במועדון השקיעו העונה סכומים גבוהים במונחים של הקבוצה הצנועה מהשרון, והמטרה הייתה לבנות קבוצה חזקה שתסתכל בלבן של העיניים לכל יריבה בליגה.
1 צפייה בגלריה
שום מסתלק. "עשינו לעצמנו בושות גדולות"
שום מסתלק. "עשינו לעצמנו בושות גדולות"
שום מסתלק. "עשינו לעצמנו בושות גדולות"
(צילום: ראובן שוורץ)

אחיזת עיניים

הירוקים פשוט התפרקו במחצית הראשונה מול נתניה, ולא הצליחו לתפקד מול הקבוצה הצעירה שעמדה מולם. "לא יכול להיות שקבוצה עם כל כך הרבה צעירים ותקציב נמוך כמו נתניה תעשה לנו כזה בית ספר", אמר השבוע גורם בכיר במועדון. "זה עלול היה להיגמר בתבוסה היסטורית אם לא היינו עוצרים את הסחף. יש כאן כמה שחקנים שבנינו עליהם, ובינתיים הם לא מספקים את הסחורה. לא נעבור על כך לסדר היום. שחקנים קיבלו שדרוג רציני אחרי העונה שעברה, הבאנו רכש טוב ואין שום סיבה שבעולם שלא נתמודד שווה בשווה עם כל קבוצות הליגה. נתניה נתנה לנו חתיכת סטירת לחי, ונהיה חייבים להתאושש ממנה במהירות".
מי שחוטף את מרבית האש הוא כצפוי המאמן עמיר תורג'מן. בכפר סבא כבר נשמעו קולות שקראו לשחרורו של המאמן. במועדון טוענים כי תורג'מן קיבל את כל מה שרצה בקיץ האחרון ואף יותר מכך, והקבוצה רחוקה מלהיראות כפי שתוכנן. התבוסה לנתניה והאופן שבו נראו השחקנים, במיוחד בחצי הראשון, הדליקו הרבה נורות אדומות ב"לויטה".
מי שכמובן הכי כועס ומאוכזב הוא הבעלים יצחק שום, שנטש בכעס את האצטדיון דקות אחדות לפני סיום המשחק. שומי מאוכזב מאוד מסגנון המשחק של כפר סבא, שבעיניו לא תואם את הציפיות שנבנו בקיץ. "שומי בנה קבוצה חזקה והתקפית, והוא רוצה לראות פירות להשקעה שלו", אומר גורם במועדון. "במקום זה הוא צריך לעבור את ההשפלה הזאת מול נתניה. כל ניהול המשחק של עמיר לא ברור. הגישה היא לא פייטרית אלא לוזרית. צריך לעלות אש מהדקה הראשונה. זאת לא חוכמה לעשות את זה אחרי שחטפת שלושה שערים והמשחק גמור. הם מדברים על החצי השני הטוב שבו הגענו למצבים. מה זה שווה אם אתה בכזה בור אחרי 45 דקות? אפילו לא הצלחנו להבקיע איזה שער כדי להמתיק את הגלולה, אז על איזה שיפור מדברים בדיוק? זאת אחיזת עיניים. עמיר חייב להבין שאם הוא לא יתחיל להעז, ויש לו את הכלים לעשות את זה, הוא לא יחזיק מעמד יותר מדי זמן. שום רוצה לראות קבוצת כדורגל רצינית והתקפית שתעשה העונה פלייאוף עליון. בינתיים זה רחוק מכך".

לא פוגעים

המאמן עצמו בטוח שיוכל לגרום לקבוצה להיראות טוב יותר, אבל כלל לא בטוח שיקבל את הקרדיט. בין הצדדים קיימת מתיחות גדולה, ומשחק החוץ הקרוב מול הפועל באר שבע (ראשון, ...) עלול להיות מכריע בנוגע לעתידו של תורג'מן. אם הקבוצה שוב תיראה רע ותפסיד, המאמן צפוי לסיים את תפקידו.
אם וכאשר תתרחש הפרידה הלא מפתיעה בין הצדדים, המועמד המוביל להיכנס לנעליו של תורג'מן הוא אלישע לוי. אגב, תורג'מן שימש כעוזרו של לוי בנבחרת ישראל, ועכשיו הוא עשוי להחליפו בכפר סבא. שמות נוספים שעלו הם של מרקו בלבול וחיים שאבו.
גם השחקנים לא יוצאים נקיים אחרי תצוגת הנפל מול נתניה. השוער איתמר ישראלי, שניפק עונה נהדרת אשתקד, חתום על שניים מתוך שלושת השערים מול נתניה. המגן מאור ג'רסי התקשה להתמודד עם שחקני ההתקפה הצהובים, וכמוהו גם הבלם סודיק אטנדה.
אכזבה קיימת גם מיכולתו של בן רייכרט, שדווקא החל את העונה בצורה טובה, אבל גילה חולשה גדולה במשחק האחרון. ביקורת הופנתה גם לכיוונו של הקפטן עומר פדידה, על כך שספג כרטיס אדום בלתי אחראי לאחר גליץ' חריף לעברו של שחקן נתניה. גם ג'ורג' פוציבה, שבכפר סבא היו בטוחים שיעשה סדר במרכז המגרש, נראה רע עד עכשיו וכמוהו גם אור דסה, הרכש מהפועל רעננה, שמרבה להחמיץ.
"עשינו לעצמנו בושות גדולות מול נתניה", אמר אחד השחקנים. "כולם כאן היו בטוחים שננצח, והחצי הראשון פשוט הרג אותנו. זה היה יכול להיגמר הרבה יותר רע. מזל שבמחצית השנייה נראינו אחרת, הגענו למצבים ואם היינו כובשים שער או שניים, הכל היה נראה אחרת. אנחנו מבינים שיש אכזבה, אבל צריך להבין שהשחקנים עושים הכל כדי להצליח. עברנו תקופה לא קלה עם הקורונה, אבל זה בטח לא יהיה תירוץ, כי כל הקבוצות באותו מצב. יש ציפייה שכפר סבא תיראה הרבה יותר טוב והציפייה הזאת היא קודם כל אצלנו, השחקנים. עמיר עושה עבודה טובה ומאמין בנו. אנחנו בטוחים ומאמינים שעוד נצליח לעשות עונה טובה ביחד".