ביום שלישי הקרוב תפתח הפועל כפר סבא את ההכנות שלה לקראת עונת 20/21. מי שיוביל את הירוקים לעונה שנייה בליגת העל, זאת שאומרים שהיא קשה יותר מהראשונה, הוא עמיר תורג'מן. המאמן ינסה לעשות את מה שקודמיו בשנים האחרונות על הקווים של כפר סבא לא ממש הצליחו - לפתוח עונה וגם לסיים אותה.
2 צפייה בגלריה
תורג'מן. "המאמנים צריכים לכבד אחד את השני"
תורג'מן. "המאמנים צריכים לכבד אחד את השני"
תורג'מן. "המאמנים צריכים לכבד אחד את השני"
(צילום: ראובן שוורץ)
לא שמח לאידם
לכפר סבא לא היה יותר מדי זמן להתאושש מסיום עונת הקורונה, ואם בשנה שעברה המשימה העיקרית שלו היתה להשאיר את הקבוצה בליגה, הרי שהעונה הציפיות עולות ותורג'מן יצטרך לספק את הסחורה בהתאם.
"לא היה לנו יותר מדי זמן לנוח ולהתאושש וכבר חוזרים לעניינים", אומר תורג'מן השבוע. "זאת תקופה משוגעת, אבל נצטרך לעבור אותה. אני מתרגש להתחיל באימונים. סיימנו את העונה כמו שצריך, עם תוצאות טובות. יש הרבה שחקנים שרצינו שיישארו, והצלחנו בכך. עובדים על חיזוק. בסך הכל התחושות טובות, ורוצים להתחיל את העונה כמו שצריך".
כזכור, תורג'מן החל את העונה שעברה בנס ציונה, ממנה פוטר לאחר תוצאות לא טובות, אבל מהר מאוד הגיע הטלפון מכפר סבא ותורג'מן מצא את עצמו מתרגל לצבע הירוק.
"האמנתי שיש קבוצה טובה בכפר סבא", הוא אומר. "ידעתי שהיא יותר טובה מרעננה ומנס ציונה, והאמנתי שהיא ראויה להישאר. ברור שעם כל זה, אתה לא יודע לאן דברים יובילו וכן היה חשש, אבל קיבלתי הרבה ביטחון מהשחקנים ומהמועדון, מהדרך שלהם וההתמודדות עם הלחץ והמתח. ברגע שכולם נרתמים למשימה ובאווירה טובה, אז הדברים הולכים לכיוון טוב".
בסופו של דבר אתה נשארת בליגה עם כפר סבא, ואילו נס ציונה שפיטרה אותך ירדה ללאומית.
"במשחק האחרון מאוד רציתי שהם יישארו. הייתי שם שמונה חודשים, וזאת תקופה לא קצרה. נקשרתי לאנשים, אבל עם כל הכבוד, הדבר היחיד שעניין אותי הוא שכפר סבא תעשה תוצאות טובות בפלייאוף ותסיים את העונה כמו שצריך. אני ממש לא שמח לאידם, להיפך. אני בקשר עד היום עם אנשים מהמועדון, עם שחקנים. הם הגיעו למצב שבמשחק האחרון הם יכלו להישאר, וזה לא קרה, לצערם".
עם כל הכבוד להישג שלך, לא אתה זה שבנה את הקבוצה. כמה מההישארות הזאת שייכת למאמן הקודם, אופיר חיים?
"לאופיר יש חלק בלתי נפרד. הוא היה עם הקבוצה כמעט תשעה חודשים. אי אפשר לקחת ממנו את מה שהוא עשה. אנחנו, המאמנים, צריכים לכבד אחד את השני. מה שקרה לו בכפר סבא דומה למה שקרה לי בנס ציונה, והדברים פחות הסתדרו".
אחרי אחד המשחקים האחרונים אמרת משפט שהצליח להרגיז אותו על 'הסטייק שמתבשל לאט'.
"לא התכוונתי לקבוצה אלא אליי אישית, אבל אם מישהו נעלב או נפגע, אפשר להרים טלפון ונסדר את הדברים. אני מאוד מכבד את אופיר, אבל באמת שלא התכוונתי לקבוצה או אליו. הקבוצה עשתה התקדמות יפה והתכוונתי לעצמי. מה שחשוב זה שהמועדון התקדם ונשאר בליגה. אני מאוד מעריך את אופיר והכל בסדר. קריירה של מאמן היא דינמית. חשוב להיות מקצוענים ולהשאיר טעם טוב אחריך, ואני חושב שאופיר עשה את זה".

בדרך שלי

בכפר סבא רשם תורג'מן את ההצלחה הראשונה שלו כמאמן. אחרי שאימן בלאומית את בית"ר תל אביב/ בת ים ושימש כעוזרו של אלישע לוי בנבחרת ישראל, החל את דרכו באימון קבוצות בליגת העל ונחל סדרת כשלונות. זה התחיל באשדוד, שם החזיק חצי שנה בלבד ופוטר; לאחר מכן חודשיים בלבד בסכנין, שאחריהם קיבל הודעה על סיום תפקידו, ואחר כך בנס ציונה.
2 צפייה בגלריה
שום. "אנחנו רק בתחילת הדרך שלנו במועדון"
שום. "אנחנו רק בתחילת הדרך שלנו במועדון"
עידן שום
(צילום: אסף פרידמן)
"כל שחקן ומאמן עובר תהליך", מסביר תורג'מן. "אני עושה את הדרך שלי. דברים מתבשלים לאט, כמו שאמרתי. כשאימנתי בנוער של מכבי תל אביב, ג'ורדי קרויף אמר לי: 'יש לך חוזה כאן לעשר שנים, תהיה סקאוט ותהיה איתי שנים ארוכות', אבל רציתי ללכת לדרך עצמאית, ואני מתקדם בקצב שלי. אני שמח על הדברים שאני עושה. אני אוהב לאמן ולהיות על הדשא. עשינו עבודה טובה בכפר סבא, ועכשיו צריך להמשיך הלאה ולעשות עוד דברים. כפר סבא זה מועדון עם אנשים טובים ומסורת מפוארת, וצריך שההווה שלו יהיה טוב".
עידן שום אמר כאן בשבוע שעבר שהוא ציפה להגיע הרבה יותר רחוק עם הסגל הזה.
"צריך להסתכל על מה שיש לך ביד, ומה אתה יכול לעשות עם זה. אני לא יודע מה היו הציפיות בכפר סבא בתחילת העונה. אני יודע שכאשר אני הגעתי הם רצו להישאר בליגה, וזה מה שעשינו. עוד לא דיברנו על המטרות לעונה הבאה, אבל עד אמצע העונה היתה כאן כמות לא מבוטלת של שחקנים ברמה בינונית. לאחר מכן הם שדרגו את עצמם והשתפרו מאוד, היה חיבור טוב והתוצאות היו בהתאם. לגבי העונה הבאה, הכל תלוי בכסף ובתקציבים, איזה שחקנים תביא וכמה תפגע ברכש".
תן לי לחדש לך לגבי המטרות לעונה הבאה, כי עידן שום מצפה שכפר סבא תהיה בצמרת הכדורגל הישראלי.
"הכל תלוי בתקציב, בסופו של דבר. אם יהיה תקציב מתאים, אפשר יהיה להגיע למקומות גבוהים. המון תלוי בשחקנים, ועל פיהם יישק דבר. גם אני רוצה להגיע הכי רחוק, ואני שמח שבהנהלה שואפים גבוה ודוחפים להצלחות, אבל בסופו של דבר צריך גם להיות ריאליים ולכוון על פי מה שיש לנו ביד".
כדי להגיע לצמרת תצטרך עוד רכש רציני, אבל אני לא רואה שחקנים בכירים שנוחתים ב"לויטה".
"אנחנו מתקדמים ובונים את המועדון בתקציב שפוי. לא נשתגע וניכנס לבורות כספיים. אם נכוון למקומות 8-5 זה יהיה הדבר הריאלי. נראה איזה שחקנים נביא, ואז נדע יותר לאן נוכל לכוון".
משפחת שום פותחת עונה רביעית במועדון, ודבר אחד הם עוד לא הצליחו לעשות - להתחיל ולסיים עונה עם אותו מאמן.
"אעשה את המקסימום שאני יודע. אני רוצה להצליח עם הקבוצה. אני רוצה לראות כאן התקדמות, ושהאוהדים ייהנו כאן מכדורגל טוב ונכון. לא חושב על דברים אחרים".