נמשכת המחלוקת הקשה רווית ההשמצות בין ראשת המועצה האזורית דרום השרון אושרת גני גונן לבין ראש המועצה המקומית כוכב יאיר – צור יגאל יובל ארד באשר לעתידו של השטח שממערב לכוכב יאיר הגובל בצור נתן. הוועדה הגיאוגרפית צפויה לפרסם את המלצותיה בקרוב, ובדיון שערכה בשבוע שעבר הכריז יובל ארד שאם תזנח המדינה את תוכניות הפיתוח שלה, המועצה בראשותו לא תקדם שום תוכנית לפיתוח השטח הזה.
1 צפייה בגלריה
שטח המריבה
שטח המריבה
שטח המריבה
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
לטענת ארד, בדיונים האחרונים התברר, ש"המועצה האזורית דרום השרון פעלה בשנים האחרונות לקדם תוכנית בנייה נרחבת ואגרסיבית ביותר. לטענתו, אם התוכנית הייתה מקודמת היה הדבר מוביל להגשמת רצון המועצה האזורית לאיחוד היישובים. "שום מילים יפות שתשמיע ראשת המועצה האזורית על גן לאומי ומסדרון אקולוגי אין בהם כדי לכסות את התוכנית הגדולה שקידמה... מול ההצעה לבניית 5,000 יח"ד הצבתי, בגיבוי מלא של מליאת המועצה, עמדה עיקשת ובלתי מתפשרת – שאם תקודם בנייה יש להעביר את השטח תחילה לכוכב יאיר-צור יגאל ולהגביל הבנייה עד 1,000 יח"ד בלבד בבנייה נמוכה". לדבריו, תוכנית השלד של משרד השיכון הנידונה בימים אלה עם נציגי המועצה צומצמה עד מאוד והשכונה החדשה צפויה לקלוט כ- 3,200 תושבים בלבד.
לטענת גורמים בדרום השרון יובל ארד מסלף את העובדות. מהמועצה האזורית נמסר ש"דרום השרון נחושה לעשות כל מאמץ להגן על השטחים החקלאיים והירוקים הייחודיים באזור ולקדם הקמת גן לאומי על שטחם. ראש המועצה גני גונן קראה מעל כל במה אפשרית לארד להצטרף ולחתום על בקשה משותפת למוסדות התכנון להכרזה על השטח כגן לאומי, אך הוא בחר שלא להצטרף. יובל ארד, די למניפולציות, תחתום".
ארד מתעקש כי בדצמבר 2020 הגישה דרום השרון מכתב המבקש לקדם תכנון אגרסיבי על כל שטח מטעי צור נתן ־ שכונה אטרקטיבית שתכלול מגדלים רבי קומות וצמודי קרקע, תוך מתן פיצויים מוגדלים למושב על אובדן הפעילות החקלאית.
ממטה המאבק של תושבים מכוכב יאיר-צור יגאל נמסר: "ארד יוזם בנייה של 1,500 יחידות דיור שיפגעו בצביון היישוב, שיגרמו לגירעון תקציבי של מיליוני שקלים, שיחסמו את הפרוזדור האקולוגי הארצי של מדינת ישראל ויפגעו מי התהום שלה. מוטב שיובל ארד ייצג סוף סוף את עמדת רוב תושבי היישוב נגד הבנייה וישתף פעולה עם ראש מועצת דרום השרון לשמירה על המרחב הירוק הייחודי והחיוני למדינה".