אחרי שנים רבות בהן כפר סבא נכנסה להקפאה עמוקה בכל הקשור להתחדשות עירונית משמעותית, היא מקבלת תקומה חדשה (תרתי משמע) בדמות הקמת שכונה חדשה, מגה פרויקט ענק, באחד האזורים שמאז שנות ה-60 המאוחרות במאה הקודמת לא זכה לעדנה - מרכז העיר.
5 צפייה בגלריה
תקומה. שכונה חדשה ויוקרתית
תקומה. שכונה חדשה ויוקרתית
תקומה. שכונה חדשה ויוקרתית
(הדמיה: חברת "ענב נדל"ן")
מדובר במתחם מגורים ענק וחדשני, מבית היוצר של חברת "ענב נדל"ן", הנחשבת כאחת החברות המשפיעות בישראל בתחום הנדל"ן (ראו מסגרת), הכולל בתוכו פארק ושבילי אופניים, בלב העיר. צמוד לרחוב ויצמן השוקק ובקרבה לפארק כפר סבא וקניון G המבוקשים, שייבנה במספר שלבים ויביא לתוספת 774 יחידות דיור ל-294 יחידות דיור קיימות, ובסך הכול כ-1100 יחידות דיור שיהוו את אחת השכונות היוקרתיות בעיר.
במסגרת השכונה החדשה, שתוקם במסלול בינוי־פינוי, ייבנו תחילה שני מגדלים בני 28 קומות, שיכללו 122 יחידות דיור כל אחד, בסך הכול: 244 יחידות דיור. בשלבים הבאים, לאחר מעבר הדיירים הוותיקים למגדלים החדשים, יחל שלב הריסת המבנים הישנים והמשך הבנייה והשלמת הפרויקט.

5 צפייה בגלריה
פרויקט תקומה
פרויקט תקומה
פרויקט תקומה
(צילומים: העירייה, קיק"ה בראז אדריכלים, טל קאופמן)

מסלול בינוי־פינוי הוא בבחינת יתרון משמעותי ביותר עבור הדיירים, שלא עוזבים את ביתם הישן בעת הבנייה, ויכולים לראות את שלבי ההקמה של ביתם החדש לאורך התהליך. מתכונת בינוי־פינוי, המצריכה קרקע פנויה, היא נחלתן של חברות חזקות ואיתנות בעלות הבנה מקצועית עמוקה של הליכי התכנון, חברה שמסוגלת לייצר ולהעמיד לרשות הפרויקט את התנאים הנדרשים לביצועו.

המחסור בדירות

הבשורה על הקמת השכונה החדשה בלב העיר, שצפי אכלוסה הוא בעוד כארבע שנים, לא רק מביא עימה רוחות חדשות של התחדשות לאזור ממרכז העיר הוותיק, אלא למעשה מחייה את כפר סבא כולה, שכאמור מאז בניית השכונות הירוקות במערב העיר שביניתן הסתיימה לפני שנים רבות, לא זכתה העיר לתנופת בניה משמעותית שהביאה כאמור למחסור חמור בדירות, הן למשפרי ומצמצמי דיור, והן לזוגות צעירים.

5 צפייה בגלריה
כפר סבא. עיר יקרה
כפר סבא. עיר יקרה
כפר סבא. עיר יקרה
(צילום: עיריית כפר סבא)

רק לפני כשנה פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מספר הדירות בכל היישובים בישראל ואת מספר הדירות שנבנו מאז 2012, לפי הנתונים העגומים, בכפר סבא נוספו בתקופה זו כ-5,400 דירות והכמות הכללית עומדת על 34 אלף דירות בלבד. לדברי רוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים לשעבר ויו"ר ארגון הקבלנים והבונים במחוז השרון, "כפר סבא רשמה עליה במשך עשור של -19% בלבד, כאשר בכל שנה נוספו בממוצע כ-680 דירות בלבד לעיר, ששקולות רק לגידול הדמוגרפי של האוכלוסיה. זאת, מבלי להתייחס לאלפי התושבים שעוברים בכל שנה לעיר וזקוקים גם הם מקום לגור בו. זו תוספת שאיננה מספיקה, והתוצאה היא מחסור בדירות שמביא לעליית מחירים".
רק בשנה האחרונה זינקו מחירי הדיור בכפר סבא ב-21% וכיום, כפר סבא היא שנייה רק לת"א במחירי הדיור עם ממוצע של 2.8 מיליון שקלים לדירה ממוצעת והיא נמצאת גם במקום השלישי במחירי שכירויות ועם 100,000 חיפושי דירה בעיר בכל חודש.
נתונים אלו הם אלו שמעניקים להקמת השכונה החדשה והיקרתית בכפר סבא על ידי חברת "ענב" ערך מוסף כאשר מעבר לתנופת הבניה אמורות יחידות דיור אלו, שמיועדות בחלקן המשמעותי אף לזוגות צעירים, לתת מנת חמצן משמעותית לעיר.

חדר כושר וחללי עבודה משותפים

אז מה הולך להיות במתחם היוקרתי שהופך אותו לאטרקטיבי כל כך: "מדובר בבניינים הממוקמים בסמוך לתחנת הרכבת של העיר עם נגישות רבה לצירי תנועה ראשיים, ונתונים במרחק הליכה מהפארק המרכזי בעיר ובקרבה למרכזי מסחר ותעסוקה", אומר עירון בציר סמנכ"ל השיווק בחברת "ענב נדל"ן", "בפרויקט ייבנו תחילה שני מגדלים בני 28 קומות, שיכללו 122 יחידות דיור כל אחד, בסך הכול: 244 יחידות דיור. בשלבים הבאים, לאחר מעבר הדיירים הוותיקים למגדלים החדשים, יחל שלב הריסת המבנים הישנים והמשך הבנייה והשלמת הפרויקט".

5 צפייה בגלריה
חדר הכושר בבנייני המגורים בתקומה
חדר הכושר בבנייני המגורים בתקומה
חדר הכושר בבנייני המגורים בתקומה
(הדמיה: חברת "ענב נדל"ן")

בחברת ענב החליטו כי השכונה החדשה תהווה גם סמל לאיכות החיים שבחברה כה מעוניינים להדגיש בפרויקטים שלהם: "מעבר ללובי המפואר שיהיה בכל אחד מהבניינים במתחמי המגורים", מסביר בציר, "יהיו גם אלמנטים ייחודיים שטרם נראו בכפר סבא שרק הדיירים יוכלו להנות מהם, יהיה חדר כושר מאובזר בכל בניין, המיועד רק לתושבי הבניין עצמו, מעבר לכך בכל בניין, יהיה חדר דיירים המיועד לכלל המתגוררים בבניין, שישמש גם לישיבות ועד, ימי הולדת, ואירועים שונים.
"בנוסף, בכל בניין יהיו חללי עבודה משותפים ומאובזרים בהם יוכלו הדיירים בבניין לעבוד בצורה נוחה ואיכותית. עוד בטרם הקורונה היינו הראשונים לקלוט כי בעידן המודרני, רבות הן החברות שמאפשרות לעובדיהן לעבוד מהבית, וכי שוק העבודה משתנה לו לאיטו ממה שהכרנו עד כה. לכן החלטנו ליצור בכל בניין מגורים גם חללי עבודה משותפים, בהם הדיירים יוכלו לרדת מהבית להתחבר ללפ טופ, במשרד פרטי ומאובזר ולעבוד כשהם למעשה לא יצאו לרגע אחד מהבניין. בחללי העבודה יש מטבחון, חדרי ישיבות ופגישות, בקיצור, כל מה שמשרד פרטי יכול להציע".

5 צפייה בגלריה
טרקלין עסקים בבנייני מתחם המגורים
טרקלין עסקים בבנייני מתחם המגורים
טרקלין עסקים בבנייני מתחם המגורים
(הדמיה: חברת "ענב נדל"ן")

בשכונה החדשה גם דאגו לתשתיות השונות ולמבני הציבור שישמשו את תושבי המתחים, מעבר לחניות התת קרקעיות שיספםוטקו לדיירים, הרי שבין שני המתחמים יוקם פארק מרווח וירוק שיחבר בין שני המתחמים בשביל הליכה רחב וירוק. כמו כן, העירייה תבנה במסגרת בניית השכונה גם מתחם גני ילדים שיהוו מענה לזוגות הצעירים שיתגוררו בשכונה.
בחברת "ענב" קיבלו כבר היתר בניה ונמצאים כרגע לפני העליה לקרקע. לדברי עירון בציר, עד סוף השנה "יעלה השופל הראשון לשטח ונתחיל לצאת לשיווק". במידה ולא יהיו שינויים ועיכובים הרי שעם העליה לקרקע צפי אכלוס מתחם המגורים הראשון יהיה בעוד כשלוש וחצי שנים.
_____________

אחת מחברות הנדל”ן המשפיעות בישראל

חברת ענב, המקדמת בימים אלה למעלה מ־30 פרויקטים של התחדשות עירונית באזורים הנחשקים והמבוקשים ברחבי ישראל (פריים לוקיישן), תוך התמחות מיוחדת בפרויקטים גדולים ומורכבים של פינוי־בינוי.
אם בשנת 2021 נרשמה הפריצה הגדולה של ההתחדשות העירונית בישראל, הרי שענב ניצבת בחוד החנית, עם צבר פרויקטים גדול באזורים הנחשקים של המדינה. החברה מביאה לשינוי הסביבה האורבנית, בזכות היקפי הפרויקטים, המאפשרים בניית מתחמים שלמים והפיכת השכונות הישנות לשכונות חדשות, איכותיות עם מרקם חברתי ואיכותי. פרויקטים גדולים ומשמעותיים כאלו מובילים לרוב לשדרוג כולל של תשתיות, מבני ציבור, שטחים פתוחים ופארקים וכניסת אוכלוסייה חדשה ורעננה, שמחזקת את פני השכונה כולה.
לא בכדי חברת ענב נדל"ן מדורגת זו השנה השישית ברציפות בראש טבלת דירוג החברות המובילות של תחום ההתחדשות העירונית בישראל על־פי דירוג "מדלן". ענב מוכרת בענף כאחת מחברות הנדל”ן המשפיעות בישראל, תוך הובלת עשרות פרויקטים מגוונים, הכוללים מגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות. עם ניסיון עשיר ועמוק שצברה בענף ההתחדשות העירונית לצד איתנות כלכלית, החברה ממשיכה לגדול ולצבור מגוון פרויקטים רחב ופעילות ענפה בכל חלקי הארץ.

בשיתוף חברת "ענב נדלן"
פורסם לראשונה: 11:17, 11.09.22