1 צפייה בגלריה
כפר סבא (צילום: תומריקו)
כפר סבא (צילום: תומריקו)
כפר סבא (צילום: תומריקו)
ההגרלה מכירת הדירות תעשה בדרך של הגרלה לזכאים אשר יעמדו בקריטריונים אשר יקבעו על ידי העירייה למטרה זו.
עיריית כפר סבא באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא פתחה בפרויקט התחדשות עירונית בשכונת גבעת אשכול בכפר סבא. הפרויקט מהווה פריצת דרך בשילוב שבין שיקום שכונות, התחדשות עירונית ותמ"א 38.
במסגרת הפרויקט של חיזוק המבנים בשכונה יקצה הקבלן אחוז גדול של דירות לטובת זוגות צעירים מכפר סבא, שיעמדו בקריטריונים של זכאות, ישתפו בהגרלה ויקבלו דירה במחיר מוזל מאד במחירים של 1.58 מיליון שקלים.
היזם שיקדם את הפרויקט הינו חברת שריקי גרופ בע"מ. החברה עמדה, כמובן, בכל תנאי המכרז ומאחוריה שנים רבות של ניסיון ואלפי יחידות דיור, לרבות בתחום ההתחדשות העירונית.
מכירת הדירות תעשה בדרך של הגרלה לזכאים אשר יעמדו בקריטריונים אשר יקבעו ע"י העירייה למטרה זו. הפרויקט מצטרף לשורת פרויקטים ארוכה של עיריית כפר סבא בחסות החברה הכלכלית, כגון מתחם "האוניברסיטה" ופרויקט "רוזנבלום".
ביצוע הפרויקט ביוזמתה של העירייה ובניהולה של החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, מבטיח לדיירי השכונה ליווי מלא לכל אורך הפרויקט, נגישות לרשויות התכנון והשגת תוצאות במהירות וביעילות הגבוהות ביותר.
ייחודו של הפרויקט בהיקפו הנרחב ובהסתכלות הרב-תחומית של יזמיו ובכך שלמעשה משיגים שתי מטרות- חיזוק בניין על פי תמ"א 38 ובמקביל יצירת פרויקט דיור בר השגה והורדת מחירי הדירות למען צעירי כפר סבא. היוזמה החדשה לשדרוגה של השכונה כוללת שיקום וחידוש 10 מבני מגורים בני 224 יחידות דיור והוספת כ- 169 דירות חדשות, שמתוכן ימכרו 122 דירות לזוגות צעירים בהגרלה על פי קריטריונים.
במסגרת זו יתחדשו פני השכונה, ישופצו חזיתות המבנים, יגדלו הדירות הקיימות, יבנה לובי מודרני לכל מבנה ועוד. בכל מבנה שייכלל בפרויקט ייבנו גם דירות מגורים נוספות – לרבות דירות גן ודירות גג – ויוסדרו החניות סביב המבנה. מטרת הפרויקט היא מצד אחד לשפר את איכות חייהם של תושבי השכונה הוותיקים ומנגד גם לאפשר לזוגות צעירים ולכפר סבאים חוזרים להתגורר בעיר במחירים שפויים. הפרויקט מתוכנן להתחיל בימים אלו והאכלוס עתיד להיות בעוד כשתיים וחצי.
בניגוד לפרויקטים אחרים מסוג זה, פרויקט גבעת אשכול מביא הסתכלות כוללנית על תכנון מחדש של השכונה, תוך התחשבות בהיבטים של פיתוח סביבתי ואורבני באזור כולו ולא, כנהוג, של כל בניין בנפרד. מדובר בפרויקט רחב ממדים בו יוצרים שינוי משמעותי שעתיד להשפיע על צביונה של השכונה כולה.
שכונת גבעת אשכול, הממוקמת בחלקה הצפון המזרחי של העיר כפר-סבא, סמוכה לאזור התע"ש, בין שכונת "יוספטל" ושכונת "הדרים". כיום מרבית המבנים, המצויים בה הינם בניינים צמודי קרקע ובניה רוויה וותיקה בבניינים בני 4 קומות מעל קומת עמודים מפולשת. למרבית המבנים בשכונה אין חניה בצמוד למבנה ורוב כלי הרכב חונים לאורך רחובות השכונה או בתחומי מגרשים סמוכים. עם אכלוסן של הדירות החדשות בפרויקט מקווים פרנסי העיר להזרים לשכונה אוכלוסייה צעירה עם ילדים, אשר תעשה שימוש בשירותים העירוניים הנרחבים העומדים לרשות התושבים.
מדובר בתוכנית מקיפה מאוד ואין ספק שהיא תחולל שינוי מהותי בשכונה ואף תביא לעליית ערך הנכסים של התושבים.
הקריטריונים להגשת מועמדות להגרלה:
על המועמד להיות חסר דירה, תושב כפר סבא ברציפות במשך שנתיים שקדמו למועד האחרון להגשת המועמדות, או שהמועמד הינו צאצא להורים המתגוררים בעיר כפר סבא לפחות במשך 10 (עשר) השנים שקדמו למועד האחרון להגשת הבקשה והמועמד התגורר בפועל בעיר לפחות במשך 4 (ארבע) שנים מתוך אותן 10 השנים, גילו של המועמד בין 25 ל-50 שנים
ושהינו בעל יכולת עמידה בתשלומים (המועמד עבד 24 חודשים לפחות ב-3 השנים האחרונות, מתוכם 12 חודשים לפחות ברציפות ובמשרה מלאה).
אשרת גני גונן מנכ"לית עיריית כפר סבא: "מדובר בבשורה אמתית הן לתושבי העיר השכונה שיזכו לשדרוג משמעותי והן לבני עירנו שיוכלו לבנות בה את ביתם. במסגרת התוכנית המקיפה ישודרג מראה השכונה, היחידות הקיימות ישוקמו, ערכי הנכסים צפויים לעלות, אוכלוסייה צעירה, חזקה ותוססת צפויה לחזק את המרקם החברתי ובסה"כ מדובר בפרויקט חדשני וחברתי מהמעלה הראשונה".
אלעד קנדל מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא: "זהו פרויקט ייחודי, שמשמעותו כניסה לתהליך של התחדשות עירונית בלב בשכונה ותיקה. במסגרתו תאפשר העירייה והחברה הכלכלית לתושבי העיר שיעמדו בקריטריונים לרכוש דירה למגורים במחיר מוזל ממחיר השוק.הפרויקט משמעותי ויביא להתחדשות בשכונות המזרחיות ובוודאי יגרום לצעירים להיטמע בשכונות הוותיקות. החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, כחלק מהתוכנית האסטרטגית העירונית ממשיכה לקדם תכניות של דיור מוזל לצעירים תושבי העיר".