הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מירב קריסטל.
חג שמח, הילדה התחפשה לאנה פרנק: התחפושת חסרת טקט ופוגענית נמכרת באתר halloweencostumes (תחפושות להלווין, ליל כל הקדושים). כן, ילדות יכולות להתחפש לילדה היהודייה-הולנדית שכתבה בזמן השואה יומן במחבוא, שהפך לספר ועובד גם לתיאטרון ולקולנוע ונספתה בברגן בלזן. נשמע כיף.



באתר האמריקני של החברה, ששולח גם לישראל, התחפושת מכונה בנימוס: "ילדה ממלחמת העולם השנייה", אך בשורת הכתובת מופיעה הסיומת: girls-anne-frank-costume.html. את התחפושת ניתן גם למצוא בחיפוש צמד המלים: "Anne Frank" באתר.
לעומת זאת, בשאר האתרים שהחברה מפעילה: האירופי, הבריטי, הקנדי והאוסטרלי (לאתרים שם זהה וסיומת שונה לפי כל מדינה ומדינה), התחפושת מכונה בלי בושה: "תחפושת אנה פרנק לילדות". באתר האירופי למשל היא נמכרת בטווח של 23.99-13.99 אירו ובאתר הקנדי בטווח של 31.99-18.99 דולר קנדי. בכל האתרים של החברה יש עליה הנחה של 40%, ולפי האתר, היא כוללת שמלה עם מותן מודגשת וכפתורים, תג תפור מקדימה, כובע בארט ותיק כתף. היא עשויה 100% פוליאסטר.

"התחפושת הגרועה ביותר בכל הזמנים"

התחפושת לא צצה לראשונה ב-2017. כבר בתחילת העשור התלוננו עליה קונים, ככל הנראה במהומה שפרצה בטאמבלר. באתר Stylelite היא כונתה "התחפושת הגרועה ביותר בכל הזמנים", כך לפי The Blaze, שגם הציג את אריזתה. האריזה מציגה את אותה ילדה שמופיעה באתרי halloweencostume, כשהיא מדגמנת את אנה פרנק לכאורה. לחברה היצרנית קוראים Girls Fantasy, לפי האתר. "כל מה שחסר פה זה כוכב צהוב", כתבו שם.
בעקבות הרעש, בלוגר בריטי בשם ניק דאגלס הסביר שמקור התחפושת הוא במנהג חינוכי בריטי ואין לה כלל קשר להלווין. על פי הבלוגר היא ואחרות כמותה (כולל תחפושות לבנים) משמשות את מערכת החינוך בבריטניה. לטענתו, במסגרת יום שנקרא בבתי הספר "יום הפינוי", ילדים בבריטניה צריכים להתחפש לילדים בריטיים במלחמת העולם השנייה. הסיבה לכך היא שהִתחפשות עוזרת לילדים לחוש אמפתיה ולכן היא משמשת את מערכת החינוך.
ואכן, מחיפוש בגוגל אחר צמד המילים: evacuee costume, צצות תמונות רבות של ילדים בתחפושות דומות עד זהות ל"תחפושת אנה פרנק" שלנו. חיפוש תמונות של Evacuee Dayמציף תמונות רבות של ילדים מחופשים לילדים בריטים שפונו מביתם בזמן מלחמת העולם השנייה, כולל בגדי התקופה, צעצועים ומזוודות. כמעט 3.75 מיליון בריטים פונו מביתם למרכזי פינוי בזמן המלחמה, בשל הפצצות הנאצים, מתוכם 827 אלף ילדים בגיל בית ספר וכמעט חצי מיליון אימהות וילדים בני פחות מ-5.


זה לא אומר שהבלוגר צדק ב-100%. המקור של התחפושת הוא אכן כנראה הנוהג הבריטי החינוכי הזה, אך זה לא מבטל את העובדה שהיא נקראית בפירוש "תחפושת אנה פרנק" באתרים של halloweencostumes.

נציגת שירות הלקוחות של החברה: "זו תחפושת של מלחמת העולם השנייה"

משיחה עם נציגת צ'אט של halloweencostumes, לא הצלחנו לקבל תשובות, שכן "היא לא מורשית לייצג את החברה". הנציגה הפנתה אותנו לשירות הלקוחות הטלפוני של החברה. בשיחה עם שירות הלקוחות נאמר לנו ש"זו מלחמת העולם השנייה. אלה תחפושות שדומות ללבוש שהיה אז. זה לא מציג שום דבר, זה סטייל של לבוש מהתקופה".
לשאלה מדוע קוראים לזה תחפושת אנה פרנק השיבה: "אני לא מקבלת החלטות וכל מי שעונה לך זה אנשים ש(עובדים) פה חודשיים ואנחנו עוזרים לאנשים לקנות. זה לא משהו שאוכל לשנות. אם תתקשר לכאן לא יעזרו לך. תוכל לשלוח מייל תלונה".