החודשים עוברים והחנויות הריקות בויצמן עדיין עומדות ללא שוכר, מצבן מוסיף להתדרדר והן מכערות את הרחוב ומורידות ערך הנדל"ן.
מדובר במעגל מרושע. כיוון שאיש לא שוכר אותן הן עומדות עזובות ומהוות אנדרטאות להתדרדרות הרחוב מה שמפחית מהאטרקטיביות שלו ומוריד את הרצון לפתוח בו חנויות חדשות.
יצאנו לסיור לאורכו של ויצמן וצילמנו חנות ריקה אחרי חנות ריקה. אין ספק שהרחוב משנה את פניו. אם בעבר השכירות בו היתה גבוהה, התנועה שוקקת והעסקים פורחים היום כבר ברור שאנחנו בעיצומה של התדרדרות שאין אפילו ניסיון לעצור. כיוון שהחנויות אינן מושכרות, הן לא מתוחזקות ומצבם של המבנים מתדרדר.
בפינת ויצמן ורחוב הכיכר יש בנין שתי קומות העומד הרוס וחסום ממש על הכביש. בויצמן 147 עומד בנין חדש שאכלוסו הסתיים לפני כשנה ואף אחת מהחנויות שנבנו תחתיו לא הושכרה. מסעדת המבורגרים עם חלונות שקופים מאפשרת לעוברים ולשבים לצפות במצב המתדרדר בתוכה.
אחד המפגעים הבולטים הוא בנין ויצמן 152 ממש מעבר לכביש מבנין העיריה העומד סגור וחסום ביריעות מתכת מאז שנשרף לפני שלוש שנים. סימני השריפה עודם ניכרים היטב במרפסת המושחרת. הדיירים סביבו כבר מתלוננים שהוא מוריד את ערך הדירות ונפוצו שמועות על סכסוך שלא מאפשר בניה מחדש.
"יש רצון מצד הבעלים של הבנין לפתור את הסיפור", מספר לנו מקור המקורב לפרשה, "אבל העיריה מתעקשת. היתה פגישה עם המהנדסת והיא אמרה שממול, ארבעת החלקות שהפכו לבנין אחד איפה ש"ביקור רופא", כל בנין קיבל כניסה נפרדת לחניה וארבע הכניסות גרעו מקומות חניה ובגלל זה אין אישור"
מה זה קשור לבניה בויצמן 152?
"היא מתעקשת שבבנין שיקום על שלוש החלקות יהיו רק שתי כניסות לחניה. היא רוצה שויצמן 152 יבנה כקומפלקס יחד עם שני הבנינים הקטנים של מספרת 'חפצי ואייל' ו'השווארמה שלי בכפר' וששלוש החלקות יהיה בנין אחד שיקום ויהיו לו רק שתי כניסות לחניה"
אבל רגע, האם הבנינים של "חפצי ואייל" ו"השווארמה שלי בכפר" בכלל מעונינים לבצע כרגע "פינוי בינוי"?
"לא. למה להם? אז עד שהם ירצו הבנין בויצמן 152 יעמוד שרוף כי היא כבר אמרה שלא תאשר את התוכנית. בסדר שזה מה שהיא רוצה, ששלושת הבניינים יבנו כקומפלקס אחד אבל כרגע זה לא קורה".
מוועד מרכז העיר נמסר: "נושא הזנחתו של רחוב ויצמן, עורק תחבורה ומסחר ראשי בכפר סבא, עלה מספר פעמים בעבר במסגרת פגישותינו עם סמנכ"ל העירייה מר איתי צחר. למרבה הצער, עיריית כפר סבא לא עושה דבר על מנת לעודד עסקים במרכז העיר, וגם בפגישותינו לא זכינו לתגובות ענייניות ומקדמות. אנחנו תקווה כי לפחות שנת הבחירות שבפתח תחזיר את העיסוק בנראות ובמסחר של רחוב ויצמן לסדר היום של עיריית כפר סבא, ונמשיך להעלות את נושא המסחר ההולך ומדלדל במרכז העיר בפגישותינו עם מר צחר".
מעיריית כפר סבא טרם התקבלה תגובה.
לא הצלחנו ליצור קשר עם ועד הסוחרים של רחוב ויצמן לצורך קבלת תגובה.