הכתבה פורסמה לראשונה ב ynet. כתבה: מירב קריסטל.
עלי באבא הכריזה על "שבוע המותגים" (Brands Shopping Week ) באתר עלי אקספרס (Aliexpress) וגם ישראלים, כמובן, יכולים להשתתף בחגיגת הקנייה. האתר מציע הנחות של עד 70% על מותגים סיניים ואחרים, החל מ-28 באוגוסט ועד 1 בספטמבר. בין המוצרים שמוצעים: אלפי מותגי אופנה, הנעלה, סמארטפונים, לפטופים, טאבלטים, מוצרים לילדים, אביזרי קמפינג, גאדג'טים וקוסמטיקה.

6% החזר כספי על כל קנייה

לרגל חג המותגים הזה, דואר ישראל הכריז על שיתוף פעולה עם עלי אקספרס וניתן לראות עקב כך פרסומות של הדואר באתר הבינלאומי, המיועדת לגולשים מישראל. מדובר בשיחזור של שיתוף פעולה דומה שיזמו שתי החברות בפורים השנה. במסגרת שיתוף הפעולה הנוכחי, חברת הדואר מציעה החזר הכספי על כל קנייה (קאשבק) באמצעות אתר הקאשבק שלה. גובה ההחזר יעלה לכבוד השבוע הזה ב-20% מ-5% ל-6%. כמו כן, הוא יהיה בנוסף להנחות המוצעות בשבוע המותגים. כדאי לברר איזה החזר כספי מציעים המתחרים: קאשבק אפשר לקבל גם באתרים כמו קאשבק ישראל.
כדי לקבל כסף בחזרה על כל קנייה, יש להירשם לאתר הקאשבק. אחרי שתלחצו "לקנייה" תופנו לדף הבית בעלי אקספרס ושם תקנו כרגיל. לאחר ביצוע הרכישה תקבלו הודעה על החזר כספי בגובה 6% מערך הקנייה. את הכסף שיוחזר לכם, תוכלו לראות תוך קרוב לחודשיים (שכן בזמן זה הקנייה עשויה להיות מבוטלת על-ידי הקונה). באתר של דואר ישראל נכתב שאחרי שתגיעו ל-15 דולר צבירת קאשבק ומעלה, תוכלו גם למשוך את הכסף שצברתם לחשבון הבנק או הפייפאל שלכם.

משלוח מהיר

בשבוע זה, ניתן גם להשתמש במשלוח אקספרס, עם מעקב אחרי החבילה וקבלתה תוך 3 ימים מרגע נחיתתה בארץ. כן, 3 ימים, מסין. המשלוח הזה הוא באמצעות שירות החבילות EMS של דואר ישראל, או באמצעות השירות המקביל של עלי אקספרס e-packet. בדרך כלל יש עלות למשלוח כזה והיא תלויה במשקל המוצר, אך לכבוד השבוע הזה יתכנו מוכרים סיניים שיציעו שירות אקספרס בחינם, או בהנחה. בדרך כלל, בעלי אקספרס עדיף להזמין שילוח רגיל שכן הוא ניתן בחינם. עם זאת, אם צפויים עומסים: קחו בחשבון שהחבילה שלכם עלולה להתעכב עד חודשיים בהגעה באמצעות משלוח רגיל מסין וכן להתעכב עוד קצת במרכז המיון של הדואר, גם אם היא מגיעה ארצה במשלוח אקספרס.
אל תשכחו את האותיות הקטנות. מטרת השבוע היא לעודד קנייה, בדומה ליום הרווקים הסיני, רק שפה יש התמקדות במותגים. שימו לב למחירים באתר: על מוכרי עלי אקספרס יש תלונות תכופות על "הנחות" שמוצגות כעמוקות אך למעשה, מחיר המוצר הועלה על-ידי החנות/המוכר לפני מתן ההנחה. היזהרו מזיופים, מצעצועים שעלולים להיות לא בטוחים, ושימו לב למחירים בארץ בעיקר במוצרים כמו סמארטפונים, לעיתים המחיר בארץ דומה מאוד למחיר שמוצע בחו"ל ואז הקנייה אונליין מחו"ל לא משתלמת, אבל חשוב שתחשבו את המחיר בשיקלול קופונים שקיבלתם וכן את עלות המוצר עם קאשבק, במידה ואתם משתמשים בשירות הזה.
אל תתעלמו מעניין המסים: מעל 75 דולר משלמים מע"מ ויש פטור ממכס רק עד 500 דולר. מסי קנייה שונים עלולים להיגבות מכם וכן הצקות כמו: עמילות מכס (בקנייה מעל ל-75 דולר). ועוד המלצה: היעזרו בקבוצות פייסבוק שמתמחות בקנייה אונליין מחו"ל. שאלו שם שאלות וקבלו רעיונות. קנו רק מה שאתם צריכים או רק מה שנראה לכם משתלם במיוחד ואל תשכחו: הכי זול זה כמובן - לא לקנות.

מה אפשר לקנות? הנה דוגמאות